Hermès Crush Collection 2024 Hermès Crush Koleksiyonu 2024
Stil

Bir Başarı Hikayesi: Hermès İpeği

Hermès ipek koleksiyonu Fransız modaevinin en önemli uzmanlık alanlarından biri. GQ, Erkek İpek Kreatif Direktörü Christophe Goineau ile konuştu.

İpek, 1950'lerden bu yana Hermès geleneğini şekillendiriyor

1950'lerde Hermès ipek üzerine baskı yapma becerisini geliştirdi ve ilk kravatlarını üretti. Baştan aşağı baskılı motifler, 1970'lerde daha soyut ve geometrik hale gelen fantastik figüratif illüstrasyonlar yaratan tasarımcı Henri d'Origny'ye kadar uzanıyor. On yıl sonra, o dönemde çoğunlukla eşarplarda görülen hayvan motifleri, kendi imzalarıyla da olsa kravatlarda da yer aldı.

Bir Başarı Hikayesi: Hermès İpeğiChristophe Goineau - Fotoğraf: Fernando Marroquin

Hermès Silk - her şey bir eşarpla başladı

Hermès, 1837'deki kuruluşundan yüz yıl sonra ilk ipek eşarbı “Jeu des omnibus et dames blanches ”ı sundu. Paris'teki ilk toplu taşıma araçlarını tasvir eden 1830'ların ünlü masa oyunu, Émile Hermès'in damadı ve şirketin kurucusu Thierry Hermès'in torunu Robert Dumas'a bir eşarp yaratması için ilham verdi. Bu bir başarı öyküsünün başlangıcıydı.

Bir Başarı Hikayesi: Hermès İpeği

Aslen bir mimar olan Robert Dumas, eşarpların üzerindeki görüntülerin kompozisyonuyla ilgilenmiş ve atlı spor dünyası etrafında bir grafik dili icat etmiştir. Etrafını, 1957'de o zamandan beri yeniden keşfedilen Brides de Gala'yı tasarlayan Hugo Grygkar da dahil olmak üzere yetenekli illüstratörlerle çevirdi. “Başörtüsü en başından beri çok teşvik edici ama aynı zamanda zorlu bir alandı. Büyükbabam illüstrasyona büyük önem verir ve kalitenin en küçük ayrıntılarına odaklanırdı,” diye açıklıyor Hermès'in Sanat Direktörü ve Robert Dumas'nın torunu Pierre-Alexis Dumas. Ancak bu titizlik, hayal gücü ve sanatsal özgünlük için bolca alan bırakıyor. Yıllar boyunca, dünyanın dört bir yanından 300'den fazla illüstratör ve sanatçı eşarbın söz dağarcığını zenginleştirmiştir. Eşarp bir moda aksesuarı olmanın ötesinde, mükemmel bir şekilde oluşturulmuş bir nesnedir. Tasarımcısının adını taşıyan tek Hermès objesidir - tüm dünyaya yayılan çağdaş kültürün bir sembolüdür. Tasarım kodları çağları, cinsiyetleri ve nesilleri aşar ve farklı yorumlara ve sanatsal ifade biçimlerine davetiye çıkarır. ASAP Rocky gibi rap yıldızları da bunu keşfetmiş ve başörtüsü olarak takılan eşarbı sembolik ifade gücüyle maço türlerden birine sokmuştur.

Bir stil ve sanatsal yaratım nesnesi olarak oyunbaz ve öngörülen kısıtlamalardan özgür olan eşarp, ister geleneksel ister transgresif, ister fantastik ister resmi olsun, geçici moda trendlerini aşan çok yönlülüğü ile karakterize ediliyor. “Müşterilerimizin karar vermesine izin veriyoruz, çünkü erkek eşarpları satın alan çok sayıda kadınımız var ve bunun tersi de geçerli. Biz bir şey öneriyoruz, bir şey sunuyoruz ve sonuçta müşteri karar veriyor” diye açıklıyor İpek Erkek Kreatif Direktörü Christophe Goineau.

Hermès kravatının tarihçesi

Eşarba ek olarak, 1951'de piyasaya sürülen Hermès kravatları ve evin diğer tüm ipek ürünleri, Fransız ipek ticaretinin ve tekstil yeniliklerinin tarihi beşiği olan Lyon bölgesindeki Hermès atölyelerinde üretiliyor.

Bir Başarı Hikayesi: Hermès İpeği

Her kravat benzersiz. Sezondan sezona, masion'un en popüler motifleri, astarında farklı bir desen gizleyen kravatlarda olduğu gibi, her zaman kendine ironik bir dokunuşla yeniden yorumlanıyor. Kumaşların dokunması, oyulması, boyanması ve basılmasından terbiye ve dikime kadar üretim sürecinin her aşaması uzman eller tarafından gerçekleştiriliyor. Bu bölümde 800'den fazla kişi çalışıyor. Hermès silk métier, firmanın felsefesini takip ediyor: yaratıcı beyinler, olağanüstü bilgi birikimi ve yenilikçi teknikler yaratıcılık dolu bir iş ortaya çıkarıyor.

İpek objeler, estetik kimliklerinin ötesinde, hikayelerin anlatıldığı mekanlardır. Alegorik ya da gerçekçi her türlü figürün yer aldığı hikayelerin geçtiği bir tuval sunarlar. Bu aynı zamanda Goineau'nun tasarım felsefesi: “Kalitenin aynı zamanda bir tasarım ifadesi olduğuna inanıyorum. Ve tasarım hakkında konuştuğumuzda, bu her zaman tasarımcı, sanatçı ya da illüstratör ile kullanıcı arasında bir diyalogdur.”

Eşarp gibi kravat da genişlikten başlayarak moda trendlerine uyum sağlıyor: sekiz, yedi ya da altı santimetre. Fırçalanmış ipek, yün veya ipek örgüden grafik modeller, kapitone veya ters çevrilebilir kravatlar, deri yamalı veya işlemeli motifli versiyonlar var. Geçmişe kıyasla daha az resmi olan kravat artık öncelikle zevk için takılıyor. Kişiliğin bir ifadesi olarak hizmet ediyor. “İnsanlar eskiden bir şeyin parçası olmak için kravat alırlardı, bir bakıma Hermes kravatı taktıkları bir kulübün üyesi olmak için. Ben 1980'lerin sonunda Hermès'te çalışmaya başladığımda, ofise kravatsız gitmeyi hayal bile edemezdim” diyor Christophe Goineau.

Kıyafet kodu ne olursa olsun, kravat birkaç yıldır modaya geri dönüş yapıyor. “Gençlerin kravat satın alma şekli çok ilginç. Babalarının yaptığı gibi kravat almıyorlar, çok dikkatli seçiyorlar. Kravata şekil verme biçimleri de çok özgür,” diye açıklıyor Goineau bu gelişmeyi. “Bugün, kravat takmak zorunda olduğu için kravat takan klasikler var ama bir kısmı da hoşuna gittiği için, içinden geldiği için takıyor. Kendilerine, hobilerine uygun bir kravat arıyorlar. Bu onlar hakkında bir şey söylüyor, 'müziği seviyorum' gibi ya da her neyse.”

Kişisel ifade aracı olarak tasarım

Erkek dünyasına yönelik tasarımlar stilistik bir yolculuktur. Burada, tarihi, hayvan motifli veya grafik referanslar çağdaş bir tarzla buluşuyor. Tropik hayvanat bahçeleri ve jokey ipeklerinden tekstil işçiliğine ve fantezi dünyalarına saygı duruşlarına kadar. Günümüzde erkekler kıyafet kurallarına çok daha özgürce yaklaşıyor ve bu da kravatın rolünü değiştiriyor. “Eskiden çizgililerle ekoseleri bir araya getirmemek gibi kurallar vardı ama gençler bunu pek umursamıyor. Her şeyi daha cesurca bir araya getiriyorlar ve bu aksesuarları tamamen farklı bir şekilde kullanıyorlar. Daha eğlenceli ve hayal gücüyle” diyor Goineau.

Bir Başarı Hikayesi: Hermès İpeği

Tasvir edilen unsurlar, salt resimsel değerlerinin ötesine geçen ikinci bir anlama sahiptir. Sembolik ve kültürel referanslar bireysel yorumlara açıktır. Bir kravat ya da eşarp, resimler, renkler ve şekillerle bir hikaye, bir peri masalı anlatabilir. Hatta bu o kadar ileri gidiyor ki, müşteriler eski kravatlarını, gerçekten deforme olsalar bile saklıyorlar, diyor Goineau: “Bu çok komik çünkü şöyle diyorlar: 'Onları saklayacağım. Normalde atarım ama saklıyorum. Benim için bu, yaptığımız tüm çalışmaların bir ödülü gibi, çünkü ürün ile müşterimiz arasında çok güçlü bir bağ olduğu anlamına geliyor. Vücuda yakın giyilen tüm bu hayali dünyaların parçaları. “Bir gömlek kravat kadar duygu yüklü değildir. Kravat vücudun merkezini işaret eder, merkezi unsurdur. Kravat çok küçük bir ürün olmasına rağmen duygu yüklüdür, size onu belirli bir durum için giydiğinizi veya satın aldığınızı hatırlatır.”

Kravatın rengi bu hikayeleri hayata geçiriyor ve ardından eş, kız arkadaş ya da erkek arkadaş karar veriyor: “Bazen kravatı değiştiriyorlar çünkü bütün gün ona bakan onlar. Kravatı takan kişi kendisi görmez ama karşısında duran kişi görür.

Peki Bay Goineau'nun en sevdiği kravat ne renk? “Sarı renkte zebra desenli bir kravat, çok komik ve orijinal, 1988'den kalma”.

BU İÇERİK İLK OLARAK GQ GERMANY WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.

İLGİLİ İÇERİKLER Hermes
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası