Facebook WhatsApp'i neden almamalı?
Teknoloji

Facebook WhatsApp'i neden almamalı?

Facebook Instagram'ın ardından mobil mesajlaşma uygulaması WhatsApp'i gözüne kestirdi.

Teknoloji dünyasının suları ısınmaya devam ediyor. Facebook Instagram'ı aldı ve tahtını güçlendirdi ancak kulislerdeki söylentiye göre sosyal medya devinin gözü şimdi de WhatsApp'te...

Akıllı telefon kullanıcıları WhatsApp'i yakından tanıyor. Uygulama telefon rehberinizdeki kullanıcılarla internet üzerinden mesajlaşmayı sağlıyor. WhatsApp'in kurucuları Jan Koum ve Brian Acton uygulamayı yaratırken büyük ihtimalle WhatsApp'in dünyanın ödemeli olarak kullanılan ikinci en büyük uygulaması olacağını tahmin etmese de bugün iTunes Store'da 0.99 dolara, Google Play'de ise ilk yıl bedava daha sonra senede 0.99 dolara satılan servis, her gün 1 milyar bedava mesajın atıldığı dev bir platform haline geldi. 

Facebook WhatsApp'i almalı  mı?

Aynı Instagram'da olduğu gibi kullanıcı sayısının, günlük bilgi akışının zirve yaptığı ve gelecek vadeden uygulamalara yatırım yapmak tabii ki çok akıllıca ama Facebook bu kararı doğru yer ve zamanda mı veriyor?

Facebook'un sahip olduğu uygulamalar arasına Instagram'ı eklemesi harika bir girişimdi. Aynı şekilde reklam kullanmayan, öde-kullan mantığıyla çalışan WhatsApp'i çatısı altına almak istemesi de kimileri tarafından son derece akıllıca olarak nitelendiriliyor.

Fakat farklı düşünenlerin de tezi kuvvetli. WhatsApp'in Asya'dan başlayarak diğer gelişmekte olan marketlerde giderek yaygınlaşan rakipleri var. Bu rakipler uygulamalara sesli arama, video chat gibi her geçen gün gelişen ve kullanımı kolaylaştıran özellikler eklediler. Bunlardan başlıcaları hali hazırda Asya piyasasına hakim olan WeChat, Kakao Talk ve Line. Bu uygulamalar bugün kendi lider pazarlarını aşarak neredeyse kendi başlarına Facebook'a rakip olabilecek nitelikteler. WhatsApp son dönemde servisin ne kadar yoğunlukta kullanıldığını rakipleri gibi açıklamak istemiyor. Bu da kendisi hakkında gerçek bir yatırım olup olmadığı konusunda şüphelerin doğmasına neden oluyor. Belki de verilerini açıklamazken aslında diğerlerinden geride kaldığını söylemek istemiyor. Durum böyle olunca Facebook'un WhatsApp'e yatırım yapması çok da karlı görünmüyor ama aynı Instagram'da olduğu gibi ilk önce geliştirme adına uygulamaya yatırım yapıp daha sonra farklı pazarlara açılmayı düşünebilir. 

Her iki tahlilde de Facebook'un mobil uygulamalar piyasasına hızlı bir giriş yapmak istemesi ve Instagram'la başlayan yatırımlarına bir yenisini eklemeye çalışması çok doğal. Fakat spesifik olarak WhatsApp'i tercih etmesi bu aşamada çok da parlak bir fikir değil gibi görünüyor. Belki de Facebook'un kendi mesaj uygulamasını geiştirmesi ve onu kullanıcıya sevdirmesi daha cazip bir fikir olabilir.  

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası