Modanın geleceği söz konusu olduğunda, en çok ele alınan konulardan biri satın alma süreci ile ilgilidir. Bugünlerde mağaza gezmek yerine çoğumuz online alışveriş yapıyoruz ve evimize teslim edilmesini tercih ediyoruz. Tabii ki, internetten alışveriş yapmak her zaman kolay değildir, yanlış beden ve renk hatasına düşebiliyoruz. Bu nedenle markalar, faydalı ve ilgi çekici bir alışveriş deneyimini yaratmak için son teknolojilere giderek daha fazla güveniyor. Yapay zeka veya artırılmış gerçeklik… Bir "deneme" uygulaması veya sanal giyinme odaları olsun, modanın geleceği ye ve tam da bu perspektifte, yeni sanal yollara nasıl açılacağını ve Z kuşağının kalbini nasıl kazanacağını iyi bilen bir marka var: Gucci.
Fotoğraf: Gucci
Gucci ve Wanna'nın işbirliğinin bir sonucu olan dijital uygulama Gucci'nin Kreatif Direktörü Alessandro Michele tarafından tasarlandı. Deneme amaçlı kullanılmasının yanı sıra çeşitli dijital alanlarda ve oyun Avatar'larında da kullanabilir. Aslında bu sadece AR Teknolojisi kullanılarak yerleştirilen bir filtredir. Bu teknoloji, şu anda diğer ayakkabı markaları tarafından tüketicilerin satın almadan önce ayakkabının nasıl görüneceğini görmelerini sağlamak amacıyla kullanılıyor. Reebok ve Puma gibi markalar da Wanna’nın bu teknolojisini kullanıyor. Gucci'nin stratejisi ise büyük ölçüde Z kuşağına yönelik. Spor ayakkabı pazarına ilgi duyan ancak fiziksel olan Gucci ürünlerini karşılayamayan tüketicilere yönelik başlangıç yapmak isteyen ünlü marka böyle bir yöntemi denemek istemiş. Ne kadar başarılı olur bilemiyoruz. Ancak yakın zamanda bu tarz örnekleri daha fazla görebiliriz.
2021'in Sneaker Trendleri yazısı için linke tıklayın.