#GQYeniNesil: Akıllı saatler zamanın geleceğini belirliyor

2017: İsviçre saat endüstrisinin, akıllı saatlerin cazibesini tam anlamıyla idrak ettiği yıl...

26 Eylül 2017

#GQYeniNesil: Akıllı saatler zamanın geleceğini belirliyor

İsviçre'nin dev markası Tag Heuer’in genel müdürü Guy Sémon'la sohbetimizden öğrendiğimize göre saat dünyasının ‘akıllı’ teknolojilerle işbirliği günümüzde her zamankinden de güçlü.

17-09/26/screen-shot-2017-09-26-at-142753.png


TAG HEUER TEKNOLOJİYE ARTIK DAHA ‘BAĞLI’

Rekabet

"Basel Fuarı'ndaki en büyük saatçi kim? En büyük saatçi Samsung. Samsung'un iki numaralı adamıyla tanıştım ve dedim ki 'Merhaba meslektaşım.' Koreli, çok çok ciddi bir adamdı, bana "Meslektaş mı? Ama siz saatçisiniz,' dedi. Ben de 'Evet ama siz de öylesiniz, hem de Rolex'ten bile büyüksünüz,' dedim. Çok gururlandı."

Başlangıç

"'Connected' modelimizi iki yıl önce piyasaya sürdük (56 bin adet satıldı) ve bu model bizim için yalnızca ikinci basamak, tırmanmamız gereken merdivense nereden baksanız 15-20 basamak. Bu daha başlangıç. Modülerlik konsepti çevrimiçiaatler yaratmakla başlıyor ama biz Çin, Japonya ve Kaliforniya'daki akıllı saat üreticilerinden farklıyız. Biz klasik saat üretimiyle kendi işimizi harmanlıyoruz. Tourbillon hareketlerinin en büyük üreticisi olduğumuz için de, bir tane Heuer-02T yaptım."

İlham

"Modüler modellerin ortaya çıkmasında bana ilham veren şey aslında çok basitti. 23 yaşında bir oğlum var, bir Mini aldı. Ben de onunla birlikte Paris'te bir Mini mağazasını ziyaret ettim; burada yaşadığım gerçek anlamda özel bir deneyimdi. Otomobiller için sarıdan mora, pembeden İngiltere bayrağı desenine kadar pek çok seçenek sunuyorlar. Bu prensibi saatlere de uygulayabileceğimizi düşündüm. Mini'nin mağaza müdürüyle konuştuğumda çoğu insanın nihayetinde siyah, gri veya beyazı tercih ettiğini öğrendim ama burada önemli olan şey deneyimin kendisi."

Deneyim

"Basel'deki stantlara bir bakın, Samsung'unki açık, ürünlere dokunup her birini deneyimleyebiliyorsunuz. Geri kalan stantlarsa kapalı, ürünler kilitli kapıların ardında duruyor ve ziyaretçilerin içeri girmek için izin alması gerekiyor. Kore, Çin, Japonya ve Kaliforniyalı üreticilerin açık fikirli bir yaklaşımı var. Bizse kapalıyız ve bu da işimiz için bir tehlike teşkil ediyor."

Gelecek

"15-30 yaş aralığındaki genç kuşağa bir bakın, kaçı saat takıyor? Basel'deki gibi büyük bir saat fuarına gelenler dışında hiçbiri takmıyor. Biz bugün için değil, önümüzdeki 10 yıl için bir iş kuruyoruz. Önümüzdeki 10 yılda İsviçre saatçiliği ya gelişmelere dahil olacak ya da müzede yerini alacak."

 

17-09/26/241195-ecom-retina-01.png


Montblanc'ın akıllı saati Basel dünyasının ‘zirve’sine oynuyor

Montblanc'ın 'Summit'i, Richemont’un ilk akıllı saati. Web sitesi üzerinden saat satan ilk marka olan Montblanc, müşterilerin artık internetten lüks alışveriş yapmaya tamamen alıştığına inanıyor. Öyle ki, 'Summit' Mayıs'ta ilk kez duyurulduktan sonra iki hafta boyunca yalnızca Mr. Porter'da satışa sunulmuş.

Saat dört farklı kasa seçeneğine sahip: siyah PVD paslanmaz çelikten bir model, bezeli siyah PVD olan yine paslanmaz çelikten bir model, saten cilalı paslanmaz çelikten bir başka model ve beşinci sınıf titanyumdan bir diğer versiyon. Sekiz adet deri ve NATO kayış seçeneğinin yanı sıra bir dizi kadran alternatifiyle (bazıları yalnızca Summit'e özel) 300'den fazla kombinasyon yapmak mümkün.

Teknolojik özelliklerine gelirsek 'Summit', Google'ın piyasaya yeni sürdüğü, mesajlaşma, fitness takibi, navigasyon ve bildirimleri optimize edilmiş AndroidWear 2.0 kullanıyor. Sık sık seyahate çıkanlar cümleleri 100'den fazla dile çeviren on numara bir ürün olan 'Global Translator'a ve 'Hands-free Boarding' uygulamasına bayılacaklar. Ayrıca Uber de 46x12,5 mm'lik bu cep Herkül’ünün içinde yüklü bulunuyor.