En sevdiğiniz pasta çeşidi, pazartesi gününe kustuğunuz nefret, Lost sezon finali hakkında atıp tuttuklarınız ya da Sarkozy’nin dış politikası üzerine pasif agresif yorumlarınız... Kısacası geçtiğimiz iki sene içinde tweetlediğiniz her şey artık bir veri hizmeti şirketinin tapulu malı. Twitter, son iki yılın tüm tweet'lerini İngiliz Datasift şirketiyle yaptığı işbirliği dahilinde başka firmaların kullanımına açtığını duyurdu. Bugüne kadar en çok 30 günlük bir zaman dilimi için arşiv taraması yapılabilirken iki yıllık dev arşivin ticari kullanıma sunulması sosyal medyada kullanıcıyı hedef kitle olmaktan çıkarıp doğrudan bir ürüne dönüştürüyor.
Uygulanan filtreleme sistemiyle neredeyse sınırsız pazar araştırması verisine sahip olacak şirketler için büyük bir fırsat olduğuna şüphe yok. Ama bu sözkonusu şirketlerin evimize, odamıza hatta yatağımıza kadar girdiğinin açık kanıtı. Bundan sonrasıysa milyon dolarlık dev şirketlerin hakkımızdaki niyetlerinin ne kadar iyi olduğuyla alakalı.