Bir Rahat Giyim Elçisi Justin Bieber
Justin Bieber’ın günlük tarzının ilk ve en önemli kodu: rahatlık. Kaldığı otellerdeki terliklerle bile sıkça fotoğraflanan ‘popstar’ ayakkabı seçiminde pek tabii rahatlığı daha da ön planda tutuyor. Çorap & Sandalet trendi gidip geledursun Bieber’ın tavrı ve tarzı bu konuda net. Peki bu tutumdan neden bir ortak çalışma çıkmasın?
Kimi moda kritiklerine göre bir suç olsa da Crocs’un hayranı çok. Pharrel Williams, Steven Tyler, Shia LaBeouf meşhur plastiklerle ara sıra fotoğraflanıyor. Markanın ‘satsuma rengi’ için Bieber’ın kendi markası Drew House ile yapılan ilk tasarımlar popstarın ayağında görüldü.
Bir önceki iş birliğini Balenciaga ile yapan marka Bieber’la muhtemelen çok daha fazla kişiye ulaşacak.
Geri Dönüşümün Hızlanan Adımları
Hızlı moda deyince akla birkaç sezon giyilen parçalar geliyordu. Bu durumda da kaynak tüketimi de hızlanıyordu. Son yıllarda geri dönüşüm adımlarını hızlandıran H&M tüketim hacminin farkında ve 2030’a kadar tüm materyallerini geri dönüştürülmüş veya daha sürdürülebilir olarak tedarik edilmiş olmasını hedefliyor.
Firmanın yeni sistemi Looop. Eski parçalar israf edilmesin diye bu sistem her şeyi temizliyor, liflere ayırıyor ve yeni kıyafetlere dönüşmesini su ve kimyasal olmadan sağlıyor. İsveç'te uygulama çok yakında başlıyor. Böylece ismine aşina olduğumuz geri dönüşüm, mağaza içinde kullanıcı gözü önünde daha da netleşiyor. Dönüşüm adımları sadece hızlı modada değil büyük moda evlerinde de gündemde.
Louis Vuitton SS21 defilesinde bir başka dönüşüm yöntemi kullanarak, sergilediği kılıkların 25’ini, geri dönüştürülmüş kumaşlardan bir diğer 25’ini de direkt olarak önceki koleksiyonlardan parçalara yer vererek oluşturmuştu.
Yeni Bir Kazak İçin Adres YouTube?
Fotoğraf: Getty
YouTube, içerik ürecticiler, vloggerlar ve influencerlar ın gücünü gösterdiği en yaygın platformlardan. Instagram ve Facebook mağazalarını açmış, müşteriye gördüğü ürünü direkt sunuyorsak neden boş dursun?
Google, YouTube’u çevrim içi alışveriş özelliği ile zenginleştirmeyi düşünüyor. Yani ‘alta link bıraktım oradan alabilirsiniz’ cümlesi bir nevi tarihe karışıyor ve Google’ın host ettiği yazılımda gördüğünüz ürüne ‘belki de haberiniz olmadan’ bile ulaşabileceksiniz. Satın almak çok daha kolay olacak. Henüz detayları netleşmeyen proje e-ticaret alanında büyük bir değişime yol açabilir. Linkler içinde kaybolmadan, videoyu izlerken gördüğünüz bir ürün bir bakmışsınız sepetinizde bir bakmışsınız kapınızda.
Sosyal platformlardan bir başka haber: Instagram ve Messenger Sohbetleri Birleşiyor
Bir Gizli Moda Seyri
Paris Moda Haftası bittikten ve ünlüler kah sokakta kah ön sırada fotoğraflandıktan sonra Bottega Veneta nostaljik bir moda olayı ile İlkbahar 2021 koleksiyonunu Salon 1 Londra adındaki organizasyon ile Sadler Wells tiyatrosunda tanıttı. Daniel Lee'nin 'muhtemelen' yeni arzu nesneleri yarattığı koleksiyonu izleyenleri izlemek bir şekilde podyum seyri hissi sağladı.
Skepta'nın ceketindeki gibi minimal ama çarpıcı detayları yeni koleksiyona acaba nasıl yansıyor?