Twitter'da Yeni Dönemin Ayak Sesleri
Güncel

Twitter'da Yeni Dönemin Ayak Sesleri

Önce canlı yayın daha sonra hikâye özelliği derken, Twitter abone kavramını uygulamaya taşıyacak “Super Follow” ve Clubhouse’dan aşina olduğumuz sesli chat için kolları sıvadı. Sosyal medya uygulamalarının birbirlerinden fazlasıyla ilham aldığı bu günlerde bakalım takipçiler yeni özelliklerden memnun kalacak mı?

Twitter aslında diğer popüler uygulamalardan kimi zaman daha komik, daha cesur hatta daha politik bir sosyal medya platformu. Dakikada ortalama 98 bin tweetin atıldığı mecra, artık günümüzün aynı zamanda haber alma kanalı. Milyonlarca insanın dünya üzerinde gerçekleşen olaylardan haberdar olup organize olabildiği, komik kedi köpek videoları izlediğimiz hatta eski sevgilimizi stalkladığımız karmakarışık bir yer. Kullanıcıların yarısının 18-34 yaş arasında olduğu bu genç mecrada, Amerikan Psikiyatri Derneği’nin yaptığı ve yayınladığı “Psychology of Popular Media Culture”’a göre Twitter kullanıcıları diğer sosyal medya uygulamaları kullanıcılarına göre daha açık görüşlü ve yeni şeyler denemeye daha hevesliler. Peki birçok açıdan eşsiz ve gönüllerde farklı bir yeri olan Twitter neden yeni özellikleri bünyesine katmaya hevesli?

Yeni gelen özellikler: Super Follow ve Twitter Spaces. Super Follow özelliği ile Twitter’da paralı takipçi dönemi resmen başlıyor. YouTube’dan aşina olduğumuz abone kavramına daha sonra ücret talebi de eklenmişti. Twitter da özel içerikler için ayda 5 dolar olacağı tahmin edilen bir ücret talep edecek. Diğer bir özellik Clubhouse’dan esinlenildiği düşünülen sesli chat odaları, yani Twitter Spaces. Clubhouse, 2021 başında muazzam bir kitle oluşturmuş ve diğer mecralardan farklı olduğundan tüm gözleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Popülaritesi giderek düşen Clubhouse internetin en büyük devlerinden Twitter’ı heyecanlandırmış olacak ki Twitter, çeşitli ilgi alanları etrafında insanlarla sesli bir şekilde konuşabileceğimiz gruplar oluşturmaya başladı. Super Follow özelliğinin henüz ne zaman uygulamaya geçeceği belli değil ancak amacının ne olduğunu tahmin edebiliyoruz: Sayısı giderek artan içerik üreticilerinin aboneliği baz alan bir modelle para kazanmasını sağlamak. 

BBC’nin haberine göre, sosyal medya danışmanı Matt Navara’nın takipçilerine sorduğu “En sevdiğiniz hesapların paralı olmasına hazır mısınız?” sorusuna hayır diyenlerin oranı %85. Yıllardır ücretsiz olan ve 340 milyon aktif kullanıcısı bulunan Twitter’ın mali kaygılarla böyle bir dönüşüme girmesine kullanıcılar nasıl tepkiler verecek göreceğiz. 

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası