Bir Amerikan rüyası: Tommy Hilfiger
Moda

Bir Amerikan rüyası: Tommy Hilfiger

Ünlü modacıyla hareketli geçmişini ve elbette Sonbahar/Kış 2015-16 koleksiyonunun detaylarını konuştuk.

BÜYÜDÜĞÜM KASABAYA MODAYI GETİRDİM

New York’un kuzeyinde, tipik bir Amerikan kasabası olan Elmira’da, dokuz çocuklu bir ailede büyüdüm. Anne-babam bizi büyütmek için çok çalışırdı. Ergenlik yıllarımda rock’n’roll müziğe âşık oldum; The Beatles’tan The Rolling Stones ve Led Zeppelin’e, rock fenomenlerinin çoğuna hayrandım. Müziği çok seviyordum ve rock yıldızı olmak istiyordum ama bir enstrüman bile çalamıyordum. Ben de onun yerine, onlar gibi görünmeye karar verdim. Ancak istediğim stile sahip olmak için ihtiyacım olan parçalar Elmira’da yoktu. Böylece çok havalı, rock’n’roll stilinden ilham alan giysiler yaratmak yeni hayalim oldu.

İLK MAĞAZAMI 18 YAŞINDA AÇTIM

18 yaşındayken ilk mağazam People’s Place’i açtım. Küçük kasabamızda bulunmayan bol paçalı pantolonları ve o dönem trend olan diğer giysileri satmaya başladım. Ancak bir süre sonra iflas ettim. Dönüp baktığımda o deneyimi bir MBA olarak görüyorum. Aldığım en iyi ders oldu diyebilirim. Bana, işin sadece yaratıcı yönünü değil, ticaret tarafını da geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu öğretti.

TASARIMLARIMIN İLHAM KAYNAĞI POP KÜLTÜR

Tasarım yaparken en çok pop kültürden; moda, sanat, müzik ve eğlenceden ilham alıyorum. Bu dört alan, yeni koleksiyonlar tasarlarken her konuda başlangıç noktam oluyor. MET veya MoMA gibi müzelere gittiğimde, beş yaşındaki oğlumla Central Park’ta dolaşırken, eşimle veya çocuklarımla bir konserdeyken, kısacası her yerde esinlenebileceğim şeylere rastlayabiliyorum.

YENİ KOLEKSİYONUMUZ İDDİALI

2015-16 Sonbahar/Kış koleksiyonumuzda klasik spor giyimi futbol teması ve kolej motifleriyle yorumladık, spor ve lüksü harmanladık. 1960’ların sonları ve 70’lerin başlarındaki ikonik stillerden ilham alıp sportif etkiler ve modern, şık dokunuşlarla yeni bir yorum getirdik.

DENEMELER YAPIN

Klasik ve kullanışlı formları, kolay ve çabasız görünümlü stilleri seviyorum. Bu sektördeki 40 yılı aşkın deneyimimle trendlerin geçici, stilin çok daha uzun ömürlü olduğunu öğrendim. En önemli stil sırlarım, vücudunuzda en iyi duran siluetleri bilmek, görünümünüzle denemeler yapmak ve eğlenmek. Bu nedenle hem gardırobumda hem de markamızın DNA’sında klasik stilleri özgün, eklektik detaylarla harmanlıyoruz.

15-10/04/right_cloud-nadal_150_rgb-copy.JPG

KUTLAMALAR BAŞLASIN

Bu yıl bizim için ayrıca çok özel. Markamızın 30 yaşını dünyanın değişik yerlerinde çeşitli etkinliklerle kutluyoruz. Şubat ayında New York’ta yıldönümümüz için Hilfiger Collection defilesini düzenledik. Martta Boulevard des Capucines’deki yeni mağazamızın açılışını yapmak üzere Paris’teydik. Mayısta Çin’deki en büyük mağazamızın açılışı ve sonbahar defilemizin özel bir gösterimi için bir süreliğine Pekin’de kaldık. Komple defile deneyimini ilk defa New York Fashion Week dışına taşıdık. Ağustos ayında New York’ta iç giyim, Tailored koleksiyonları ve bir parfümümüz için küresel elçimiz olarak Rafael Nadal’ı tanıttık. Nadal, Bryant Park’ın ortasında düzenlediğimiz pop-up tenis turnuvasında modeller, ünlüler, blogger’lar ve VIP’lerle maç yaptı, muhteşem bir etkinlik oldu. Bu önemli dönüm noktasını yeni kutlamalarla sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum!

NADAL MARKAMIZA EN UYGUN İSİM

Rafael Nadal, 10 yıla yakın zamandır hem dostum hem de markamızın destekçisi. Sporuna tutkuyla bağlı olması bana hep ilham veriyor. Onun stili marka ruhumuza tam anlamıyla uyuyor; olayları fazla ciddiye almıyor, eğlenceli ve cool biri.

İLGİLİ İÇERİKLER tommy hılfıger Rafael Nadal
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası