İç Çamaşırı Lastiği Tekrar Görünür Oldu
Moda

İç Çamaşırı Lastiği Tekrar Görünür Oldu

2000’ler erkek modasında düştü düşecek gibi görünen pantolonların sergilediği iç çamaşırları/boxer şortlar bu sezon biraz daha kontrollü versiyonuyla yine popüler.

Moda dünyası ve modayı takip edenler iç çamaşırının gücünü hissediyor. Bu sonbahar erkekler iç çamaşırlarının lastik kısmını pantolonlardan yıkarı çıkarıp, tişörtlerinin içine sokup sergilemeye başladı. Virgil Abloh’unLouis Vuitton için son defilesinde, beyaz boxer şortlar kalın ve monogramlı kemerlerin üstünden göz kırpıyordu. Balenciaga’nın Pre-Fall koleksiyonundan aşırı düşük belli kotlar markanın logolu iç çamaşırlarını sergiledi. Miu Miu podyumunda da onları gördük. Kim jones Dior için akıl oyunları yapıp takım pantolonu gibi görünen eşofman altlarının içine giydirdiği boxer şortların gök mavisi lastiklerini podyumda sergiledi. 

 

Dior Waistband

Ve takipçiler trendi benimsedi. TikTok’ta sokaklarda boxer şortların bel kısmı görülmeye başladı. 90’larda dolanan moda trendlerine 2000’ler de dahil oldu. Grungy haller, Batı Yakası’ndaki kayak kültürünün babaları Fred Durst’ün ve Red Hot Chilli Peppers üyelerinin stillerinde iç çamaşırı lastiği hep ön plandaydı. 

Tabii Hip-Hop kültürüne de teşekkür etmeli. Çoğu zaman Hip-Hop kültüründen moda dünyasının ilham aldığı ve yeterince teşekkür etmediği ve de ‘beyazlaştırıldığı’ kritiklerini unutmamalı. Tupac ve Busta Rhymes stillerinde iç çamaşırı/boxer şortların stilin bir parçası olduğu defalarca referans alındı. Heron Preston ve Telfar Clemens gibi tasarımcılar da Abloh’un yolunu izleyip hip-hop’ın popüler dönemindeki bu trendi siyahi kültüre bir kutlama olarak podyumlarına taşıdı. 

LV waistband

 

Bu trend aynı zamanda sanki logomania’nın doğal evrimindeki bir sonraki adım. Resesyon zamanında, büyük tasarımcı markaları kıyafetlerini logolarla donattı. Bir sonraki dönemde kıyafetlerin kemer/lastik kısımları sanki logo sergilemenin daha göze çarpmayan bir yolu. Kocaman logolu bir sweatshirt yerine kemer/lastik kısmında minik bir logo daha seksi değil mi? 

Ancak en çarpıcı kısmı, trendin neyin seksi olduğuna dair geleneksel fikrimizi nasıl alt üst ettiği. Klasik pin-up çekimler Calvin Klein reklamlarında Mark Wahlberg ile başlayan ve CDLP ve OnTracks gibi kült markaların kampanyalarında devam eden, karın kaslarının dalgalanması ve boncuk boncuk terle anılırken,  artık sadece bel bandını göstermek daha sessiz bir imadır. Sadece seksi bir çıkarım ve dolayısıyla bir hayli çekici… Hayal gücünün en güçlü şey olduğunu hatırlatıyor.

British GQ

 

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası