Nasıl geçti?
MODA HERKES İÇİN: Kapalı kapılar ardında sadece seçili bir avuç insana değil, katılmak ve görmek isteyen herkese ev sahipliği yapan bir platformdu.
RE-SET: Yeni normali tanıtmak ve söz sahibi olmak yerine, hep birlikte sıfırdan başlamanın, daha iyi bir dünya için ortak çözüm tasarlamayı arayan ve tartışan bir hafta olarak geçti.
CİNSİYETSİZ (GENDER NEUTRAL): Kadın-Ekek ayrımı yapmayan moda haftası; her cins giysi koleksiyonunu, tasarımını nötr bir platformunda birleştirdi.
KIYAFET DEĞİL HİKâYE: Bu moda haftasında modellerin üzerinde giysiler göremediğimiz cinstendi. Ürüne doymuş yeni dünyada markalar ve tasarımcılar hikayelerini anlatmanın farklı yollarını deneyimledi.
PODYUMSUZ ve CATWALK’suz: Tasarımcılar, markalar hikayelerini, koleksiyonlarını; filmler, podcast'ler, sohbetler, makale galerileri hatta şiirler aracılığıyla paylaştığı yepyeni bir içerik paketiyle tanıştık.
KÜRESEL OLDUĞU KADAR YEREL: Tüm dünyaya seslenirken kendi değer, yetenek ve yaratıcılığını sergileme becerisine sahip olmayı vurguladı.
POZİTİF MODA: Neticede gençlere ve taze fikirlere yol açan destek veren, moda sektörünün her dalını birleştiren, sorumluluk sahibi, cesur bir platform olarak yorumlandı.
Neler öğrendik?
- Moda haftasının en sorumlu destekçisi British GQ oldu. Dylan Jones hemen her yeni fikri tartışmak için canlı yayınlar düzenledi.
- Herkese açık platformlarda sadece moda marka ve tasarımcılarının değil, moda basınının da daha iyi, daha gerçek bir dünya düzenindeki sorumluluklarını araştırdı.
- Moda haftasının bir şiirle başlayabileceğini, sair ve müzisyen James Massiah kanıtlamış oldu.
- Şu an dünyayı saran her kavramı yeniden tanımlama ihtiyacı modaya da hakimdi: Re-love, Re-invent, Re-conncet, Re-immagine, Re-fund, Re-made …
Neleri değiştirecek?
- Moda ve tüketim 21’inci yüz yıla yepyeni bir formatta girecek. Tüm cesareti ile de takip edenlere de daha iyi, daha sorumlu, daha kucaklayıcı bir etkinlik tasarlamaları için ilham verecek.
- Mevcut ürünlerin dönüştürülüp tüketilmesi önceliğiyle yaratıcılık bükülecek, esneyecek.
- Her tasarımcı, her marka kendi felsefelerini, hikayelerini farklı bir şekilde ifade edemedikçe fark yaratamayacak.