İlk Dijital Moda Haftasından Neler Öğrendik?
Moda

İlk Dijital Moda Haftasından Neler Öğrendik?

Bu belirsiz ve karmaşık zaman diliminde de Londra, tamamen dijital bir moda haftası düzenleyen dört büyük moda başkentin ilki. Hiç şüphesiz önünü göremeyen ve kaybolmuş birçok moda haftasına ve platformuna rol modellik yapacak. Peki ama nasıl? Moda direktörümüz Güneş Güner yazdi.

Nasıl geçti?

MODA HERKES İÇİN: Kapalı kapılar ardında sadece seçili bir avuç insana değil, katılmak ve görmek isteyen herkese ev sahipliği yapan bir platformdu.

RE-SET: Yeni normali tanıtmak ve söz sahibi olmak yerine, hep birlikte sıfırdan başlamanın, daha iyi bir dünya için ortak çözüm tasarlamayı arayan ve tartışan bir hafta olarak geçti.

CİNSİYETSİZ (GENDER NEUTRAL): Kadın-Ekek ayrımı yapmayan moda haftası; her cins giysi koleksiyonunu, tasarımını nötr bir platformunda birleştirdi.

KIYAFET DEĞİL HİKâYE: Bu moda haftasında modellerin üzerinde giysiler göremediğimiz cinstendi. Ürüne doymuş yeni dünyada markalar ve tasarımcılar hikayelerini anlatmanın farklı yollarını deneyimledi.

PODYUMSUZ ve CATWALK’suz: Tasarımcılar, markalar hikayelerini, koleksiyonlarını; filmler, podcast'ler, sohbetler, makale galerileri hatta şiirler aracılığıyla paylaştığı yepyeni bir içerik paketiyle tanıştık.

KÜRESEL OLDUĞU KADAR YEREL: Tüm dünyaya seslenirken kendi değer, yetenek ve yaratıcılığını sergileme becerisine sahip olmayı vurguladı.

POZİTİF MODA: Neticede gençlere ve taze fikirlere yol açan destek veren, moda sektörünün her dalını birleştiren, sorumluluk sahibi, cesur bir platform olarak yorumlandı.

Neler öğrendik?

 - Moda haftasının en sorumlu destekçisi British GQ oldu. Dylan Jones hemen her yeni fikri tartışmak için canlı yayınlar düzenledi.

 - Herkese açık platformlarda sadece moda marka ve tasarımcılarının değil, moda basınının da daha iyi, daha gerçek bir dünya düzenindeki sorumluluklarını araştırdı.

 - Moda haftasının bir şiirle başlayabileceğini, sair ve müzisyen James Massiah kanıtlamış oldu.

 - Şu an dünyayı saran her kavramı yeniden tanımlama ihtiyacı modaya da hakimdi: Re-love, Re-invent, Re-conncet, Re-immagine, Re-fund, Re-made …

Neleri değiştirecek? 

 - Moda ve tüketim 21’inci yüz yıla yepyeni bir formatta girecek. Tüm cesareti ile de takip edenlere de daha iyi, daha sorumlu, daha kucaklayıcı bir etkinlik tasarlamaları için ilham verecek.

 - Mevcut ürünlerin dönüştürülüp tüketilmesi önceliğiyle yaratıcılık bükülecek, esneyecek.

 - Her tasarımcı, her marka kendi felsefelerini, hikayelerini farklı bir şekilde ifade edemedikçe fark yaratamayacak.

İZLE
Ezgi Karayel ile Minimal Avangarttan Serbest Düşüşe
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası