Moda aslında moda içindir. İlgili takipçisini de kontrol edemediği çevre estetiğindeki varlığıyla kişisel ölçekte bir tatmine ulaştırır ve kendi takviminde var olmaya devam eder. Öte yandan fonksiyonellik ve çok yönlülük günlük hayattaki vurgusunu gittikçe artırırken moda kapılarını da kapatmamak ustalık ister.
Lüks ya da günlük tüketimde bu dengeyi sağlayan ve markalaşan kim varsa yeni kreasyonlarda bunu daha çok gözetiyor. Çanta kullanımı ve seçeneklerinin erkekler için çok çeşitlendiği dönemde Fendi yeni kapsül koleksiyondaki modelleriyle galiba bir grubun ihtiyacını karşılamak için doğru noktalara değiniyor. Geçen yıl Peakaboo'yu podyumda alışılmışın dışında daha geniş alanda kullanan markanın bu hamlesinin yönü çok başka.
Fendiness motto olarak ‘hareket halindeki adam’ tanımlamasını kullanıyor. Cevabını ne kadar veriyor inceleyelim. Hareket halindeki insanın, koşturması, metroya binmesi, farklı günlük ihtiyaçlarını taşırken bir de çantanın ağırlığını taşımaması gerekir. Fendi, seriyi aşırı hafif materyal bir naylon fiberden üretmiş. Gezegene saygılı üretim politikasına istinaden de %100 yenilenmiş naylon fiber kullanmış. Namını lüks derilerle duyurmuş modaevinin deri dokunuşları fermuar detaylarında görülebilir.
Sezonun küçük çanta trendi aşikar. Lakin hepimizin farklı ölçülerde yükle şehirdeyiz (duygusal yükten bahsetmiyorum). 3 farklı boyuttaki sırt çantası ve bir de tek askılı mini çanta Fendiness’ın çoğunluğunu oluşturuyor. Stil açısından çok yönlülüğe oynaması kalpleri kazanıyor çünkü burada amaç koleksiyonerlikten çok ‘bir çantam olsun ama hangisi olsun?’ sorusunu cevaplıyor gibi.
Fendiness’ın bir diğer iddialısı ise Sex and the City kültürüyle ikonikleşen Baguette’in postacı çantası hali. İster istemez biraz daha moda kokan bu modeller geniş boyutlarıyla cazip. Logo kullanımında seçenek sunulması avantaj. Çünkü göze daha az batan logolu kreasyonların (logo-mania 3.0’a rağmen) alıcısı da az değil.
Hareket halindeki adamın stil tercihlerine hizmet eden 4 Fendiness rengini kendimce şöyle deşifre edebilirim;
Nötr tonlar ve genelde monokromdan şaşmayanlar için siyah,
Fendi’nin derilerine referansı da taşımak isteyenler için kahverengi,
Markanın Roma gün batımından esinlendiği tonla, dozunda bir parlaklık isteyenler için sarı ve de galiba favorim hemen her günlük stile katılınca giyilenleri bir imaja dönüştürebilecek olan kobalt mavisi.
Yıllar önce Baguette ile fashionista’ların gardırobuna bir ikon kazandıran Silvia Venturini Fendi belki de bir kapsül koleksiyonla ihtiyaçları ve stili optimum noktada bir araya getirerek başka bir ikon yarattı. İddialı başlık sorumun cevabını zaman gösterecek.