Kaynak: Apple
Telefonlardaki kameralar güçlendikçe güçlendi. 'Influencer'lar, veya plajda çocuğunun peşindeki ebeveynler, temel olarak teknikte yüksek kalitede videolar ortaya çıkarmaya başladı. Tabii iş yüksek çözünürlükle ve otomatik ayarlamarla bitmiyor. Çeken göz önemli. İşin rengi profesyonelleşti, akıllı telefonlar bildiğimiz ve geleneksel şekilde tüketmeye alışkın olduğumuz içeriklerin de kahramanı haline geldi.
Telefonu yan çevirmeye gerek kalmadan izlenen içerikler profesyonel alanda müzik videolarında kendini gösterdi. Şarkıcılar markalarla iş birliği yaptı. Reklamlar zaten hep oradaydı. Quibi adlı platform sadece akıllı telefonlar için kısa diziler ve programlar yayınlayan bir platform olarak hizmete başladı. Bu iş sinemayı kısa filmlerle de yokluyordu ama iddialı bir ana akım içeriği kendini göstermemişti.
Apple, Oscar'lı sinemacı Damien Chazelle imzalı 9 dakikalık bir film çektirdi. Tabii tamamen güvendiği bir telefon modeliyle. The Stunt Double isimli filmde bir dublör farklı tür filmlerdeki performansları arasında performansını sergilerken, alttan alta mesajı alıyoruz (hatta belki de o kadar alttan değildir). Her tür film dikey de çekilip izlenebilir. Suç, aşk hikayesi ve ya aksiyon türlerinde sinemanın büyüsü yeniden ölçeklenen haliyle aynı kalır mı?
İzleme alışkanlıklarımızın hızla değiştiği modern zamanlarda sinema belki de kısa süre sonra nostaljik bir aktivite olarak kalacak. Beklenen iddialı filmlerin ilk gösteriminin de, paralı izleme platformlarında olacağı birkaç yıl önce aklımıza gelmezdi.
Bu çekimlerin günlük hayattaki bir diğer etkisi de kaçınılımaz. Elinize tutuşturulan telefonla 'hadi beni burada güzel bir fotoğraf çek' diyen herkes, istediği sonucu alamayınca 'insanlar film çekiyor artık bu aletle' diye kanıtlı bir tepki verebilecek.