İş görüşmeleri nasıl geçer kimse kestiremiyor. Her işe alanın kendince bir tekniği ya da aradığı belirli özellikler var. Kısa bir süre içerisinde sizden öğrenmek istediği her şeyi çok farklı yöntemlerle analiz edebilir. Bazı görüşmeler 5 dk sürerken, bazıları 5 kademe sürüyor. Size bir sonraki iş görüşmenizin başarılı geçmesi için önerilerde bulunuyoruz.
Önceden Hazırlık Yapın: Richard Branson her sabah 5’te kalkıyor, Tim Cook ise 4’te. Sebebi ise gün başlamadan önce programlarını gözden geçiriyorlar, neyin öncellikli olduğuna karar veriyorlar ve gün içerisinde yapacakları toplantı ve görüşmeler için ne hakkında konuşacaklarını hazırlıyorlar. Siz de görüşmeye gitmeden önce hazırlanmalısınız. Sizinle birlikte aynı görüşmeye birçok insan giriyor, eğer size sorulan sorulara tam cevap veremezseniz kusura bakmayın işi alamazsınız. Şirketi araştırın, işe alanı araştırın, kendiniz niye bu pozisyonu istiyorsunuz iyi bir cevap hazırlayın. Kendinizi kısa süre içerisinde nasıl tam açıklarsınız onu düşünün. Asla “Genel müdürünüz kim?” ya da “Şirketin tam olarak yaptığı iş nedir?” gibi sorular sormayın.
Maaşı Sona Bırakın: Sakın ilk konuştuğunuz konu maaş olmasın. Maaşı hatta ikinci ya da üçüncü görüşme için saklayabilirsiniz. Eğer sadece maaşı sorarsanız size işi sadece bir para kaynağı olarak gördüğünüzden vermezler. Ne kadar bir çoğumuz bunun bir gerçek olduğunu bilse de siz kendinizi: “İşimi sevdiğim için yapıyorum, maaşım umurumda değil!” moduna sokun.
Eski İşinizi Ya Da Şirketinizi Küçümsemeyin: Asla böyle bir hatada bulunmayın. Eğer gidip “Ya biliyor musunuz, bizim eski patron...” gibi dedikodu ayarında cümleler kurarsınız direk kaybedersiniz. Her zaman eski şirketinize, patronunuza ve işinize saygı duyun. Bir önceki iş yerinizi ufalamak bu iş yerini ufalamayacağınız anlamına gelmiyor, o yüzden bu hatayı yaparsanız bir daha çağrılmayabilirsiniz.
Geç Kalmayın: Gerçekten acil bir durum olmadığı sürece geç kalmayın. Ya da geç kalacağınızı anladığınız gibi karşı tarafı bilgilendirin.
Doğru Giyinin: Spor ayakkabıyla gitmeyi ya da kravatsız gitmeyi düşünmeyin. Ne kadar “Bizim ofisin kafalar rahaaat” gibi bir algı olsa da siz her zaman dünyanın her yerinde iş görüşmesine insanlar nasıl gidiyorsa siz de öyle gidin: Takım elbise, kravat, ütülü gömlek, temiz bir mokasen ve iyi bir parfüm. (çok ağır olmasın ama akılda kalıcı olsun)
Cevap Olmayan Cevaplar Vermeyin: Size en önemli deneyiminizi soruyor, siz de apayrı bir şeylerden bahsedip, konunun etrafından dönüp ama hiçbir şekilde asıl konu hakkında konuşmuyorsanız problem var demektir. Sorunun etrafında dolaşmayın, tam cevap verin. Bilmediğiniz şeylere de biliyorum demeyin, konuşmadığınız diller için “Derdimi anlatacak kadar” gibi bir cümle asla kurmayın.
El Sıkma: El sıkma çok önemlidir. Bazıları sizi sadece el sıkışınızdan ötürü işe almayabilir! Ne çok sert sıkın, ne de çok yumuşak. Bu tür vücut dili hakkında daha fazla bilgi almak için alfa erkek yazımızı okumanızı öneririz.