Moda sahnesinde kendi yarattığı dil ile tasarımlarını konuşturan ve kendi dünyasını yaratan tasarımcı Jeremy Scott, lüks kavramını eğlence tadında her daim bize yaşatmayı başarıyor. Jeremy’nin pop enerjisiyle bütünleşen H&M’in dinamizmi, tatlı sevimli bir çocuk edasında ayarlarımızla oynamaya geliyor.
H&M’in her sene gerçekleştirdiği işbirlikleri büyük bir heyecanla karşılanıyor. Her sezon bir diğerini aratmayan ve farklı markalarla ters köşe yapıp, süprizler yaratan H&M, bu sezon en eğlenceli ve maksimalist markalardan biri olan MOSCHINO ile işbirliği yapacağını duyurdu. Bu haber sonrasında herkes, koleksiyon hakkında tahminlerde bulunmaya başladı. Hepimiz eğlenceli bir koleksiyonun geleceğini öngörüyorduk; fakat bizi nasıl bir eğlence bekliyordu hiçbirimiz kestiremiyorduk.
Herkes, geçen hafta New York’ta düzenlenen görkemli bir şovla gün yüzüne çıkan MOSCHINO [tv] x H&M koleksiyonun satışa çıkacağı tarihe gözünü dikti; telefonların anımsatıcıları kuruldu. MOSCHINO [tv] x H&M Erkek koleksiyonu dünya genelinde 8 Kasım’da satışa sunuluyor. Bu özel erkek koleksiyonu Türkiye’de ise Zorlu Center ve İstinye Park H&M mağazalarında ve hm.com’da tüm moda severlere sunuluyor olacak.
Koleksiyonu daha yakından tanımak için MOSCHINO’nun Kreatif Direktörü Jeremy Scott ve H&M’in Kreatif Direktörü Ann-Sofie Johansson ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Koleksiyona dair detayları öğrenmek adına sizi şöyle alalım.
Jeremy Scott
Moda dünyasına dışardan bakan gözlerin, moda dünyasına olan ilk tepkileri çok eğlenceli oluyor. Sizin koleksiyonlarınıza baktığımızda ise daha enerjik daha renkli temalar bizi karşılıyor. Jeremy Scott koleksiyonlarını hazırlarken çok mu eğleniyor yoksa eğlenceli bir insan olduğu için bu koleksiyonlarına yansıyor? Bu süreci anlatabilir misiniz?
Benim için, ne görürseniz onu alırsınız. Moda benim için neşe ve zevk almaktır. Gerçekte kim olduğunuzu ifade etmekle ilgilidir. Her zaman giydiğim şeyi yükseltmek istiyorum çünkü ben bir çılgınım ve her gün moda defilesi anları yaşamayı seviyorum. Giydiklerimin kim olduğumu anlatmasını ve insanların bunu bilmesini istiyorum.
H&M, Moschino ile işbirliğini duyurduğu andan itibaren, Moschino markasını bilenler nasıl bir koleksiyon geleceğini az çok tahmin ediyor. Modaya eğlenceli ve maksimalist yaklaşımınız, cesur ve bold tarza sahip erkekleri çok mutlu ediyor. Fakat bu sefer H&M gibi ulaşılabilir bir marka ile daha geniş kitlelere hitap edeceksiniz. Bu işbirliğinde kendinizi frenlediğiniz, kendinizden ödün verdiğiniz noktalar oldu mu?
Kendimden ödün vermek diye bir şey yok. Hiçbir şey hafifletilmedi. Bu işbirliği % 100 MOSCHINO. Olabileceğinin en gerçek hali. Bu işbirliğinin bu sezon fazladan yapılmış bir kapsül koleksiyon gibi olmasını istedim. Bu özel koleksiyon, insanlar için tamamen demokratik ve uygun fiyatlı. Koleksiyon, MOSCHINO'nun gerçek DNA'sı olan mizah anlayışı, pop kültürü, yüksek ve alçak karışımı ve sokak hissini barındırıyor.
Koleksiyonu hazırlarken nelerden ilham aldınız? Herhangi bir film, şarkı ya da ikon moodboard’unuzu süsledi mi?
Komik gelebilir ama erkek koleksiyonundan bahsederken gerçekten bencil olabiliyorum. Bazı parçalardan on tane istiyorum çünkü onları ölene kadar giyeceğim. Erkek koleksiyonu hakkında günlerce konuşabilirim! Tasarım yaparken sadece kendimi düşünmüyorum, hayranları da düşünüyorum. Yaptığım her şey hayranlar için, onlar için yaşıyor, ya da ölüyorum. MOSCHINO ilk parçasını, MOSCHINO [tv] H&M aracılığıyla alacak olan tüm yeni hayranlar için çok heyecanlıyım!
Çizgi film hayranı olduğunuzu biliyoruz ve bunu koleksiyonlarınıza da yansıtıyorsunuz. Yetişkinler için koleksiyon hazırlamanız yanında, çocuklar için de bu işbirliği kapsamında oyuncaklar tasarlamayı düşündünüz mü? Bizce çok eğlenceli olurdu. Hatta çocuklardan önce yetişkinlerin sahip olmak için can atacağını tahmin edebiliyoruz.
Bu ilginç bir soru çünkü aslında H&M, bir de çocuk koleksiyonu tasarlayıp tasarlayamayacağımızı sormuştu. Ben zaten hem MOSCHINO ve hem kendi markam için çocuk giysileri tasarlıyorum. Düşündüm ve tamamen yeni bir şey yapalım dedim. İşte bu yüzden köpekler için parçalar tasarladık! Çok eğlenceliydi. Altın harflerle MOSCHINO yazılan tasma çok ikonik bir parça oldu. Bu bende, kendime köpek alma isteği yarattı!
Koleksiyondan favori parçalarınız neler?
Bu en zor soru, çünkü tüm parçalar bebeklerim gibi! Aralarından birini seçmek beni kötü hissettiriyor! Sadece bir tane seçmem gerekirse, ilk MOSCHINO erkek koleksiyonundan bir parçanın farklı versiyonu olan yüksek belli kot tulum derim. Podyumda yer aldılar ama hiçbir zaman üretilmediler, o zamandan beri gardırobumda bulundular. MOSCHINO [tv] H&M'de hayat bulduğu için çok heyecanlı ve mutluyum.
Ann-Sofie Johansson
Her sene yaptığınız işbirlikleri büyük ses getiriyor. Bu işbirliklerini planlarken neyi baz alıyorsunuz? Kültürel farklılıkları göz önünde bulunduruyor musunuz?
İşbirliklerimizin küresel bir moda kutlaması gibi olmasını seviyoruz. Modanın, nereden geldiği önemli olmaksızın insanları bir araya getirdiğini görmek harika bir şey. H&M işbirliklerimizle stil hakkında bu küresel sohbetin bir parçası olmayı çok seviyoruz. Müşterilerimize, dünyanın en önemli markalarından, genellikle giymeyecekleri parçalardan giyme şansı vermek çok heyecan verici bir durum.
Böylesine eğlenceli, cesur ve bold bir marka ile işbirliği yaparken endişelendiğiniz, gözünüzü korkutan noktalar oldu mu?
Bu ilginç bir soru, çünkü erkeklerin modaya karşı tutumlarının yıllar boyunca nasıl değiştiğini izlemek çok ilginçti. Erkekler artık modaya daha önce hiç olmadığı kadar ilgi duyuyorlar ve yeni bir şey denemek için her zamankinden daha istekliler. Jeremy, yılın her günü kendi tasarımlarını baştan aşağı giyiyor. MOSCHINO [tv] H&M’le ilgili olarak sevdiğimiz şey, erkeklerin görünümlerine MOSCHINO'dan bir parça ekleme şansı veriyor. En sevdiği kot pantolon ve spor ayakkabısıyla giyeceği Disney kazakla, harika görünecek pek çok erkek tanıyorum.
Moschino ile yaptığınız işbirliğinden nasıl deneyimler ve gözlemler çıktı ortaya? Ortaya çıkan sonuçlar bundan sonra H&M’in izlediği yolu değiştirir mi?
Jeremy ile çalışmak tamamen bir rüyaydı. O çok eğlenceli, anlaşması çok kolay biri, aynı zamanda gerçek bir profesyonel. MOSCHINO için neyin doğru olduğu konusunda doğal bir içgüdüsü var ve ayrıca tüm dünyadaki hayranlarıyla nasıl bağlantı kuracağını biliyor. Eğer onun için doğruysa onun peşinden gidiyor. Kararsızlığa yer yok. Bir şeyin iyi bir fikir olduğunu bildiği zaman, olabilecek en iyi şeyi yapmaya zorluyor.
Erkek koleksiyonunda göreceğimiz siluetler ve detaylardan bahseder misiniz?
MOSCHINO [tv] H&M erkek koleksiyonu, kendini ifade eden yüksek sesli ve gururlu parçalarla dolu. Payetli, kapitone kaban gibi bazı parçalar tam olarak moda parçalar. Diğerleri ise, MTV logolu mash-up kapüşonlu gibi gardırobunuzun bir kısmında kolayca yer bulabilecek parçalar. İnanılmaz büyük sırt çantası ya da bir eldiven şeklinde bere gibi aksesuarlar da dahil, tüm parçalar modayla eğlenmekle ilgili.
Koleksiyonda erkekler için düşündüğünüz must-have parçalarınız nelerdir?
İnsanların, MOSCHINO [tv] H&M'den hangi parçaları satın aldığını görmek çok eğlenceli olacak. Jeremy böylesine akıllı bir tasarımcı, çünkü koleksiyondan satın almak isteyecek tüm farklı insanları gerçekten düşünüyor. Bazı erkekler direk olarak çıkarılabilir yakalı, sırtı payetli vatkalı blazer ceket gibi güçlü parçaları tercih edecek bazılarıysa H&MOSCHINO tişört gibi klasik bir parça isteyecek. Çok eğlenceli bir koleksiyon oldu. Sonunda mağazalarda satışa çıkacağı için çok heyecanlıyız.