Vegan Seçenekler Artıyor
Yeme-İçme

Vegan Seçenekler Artıyor

Sürdürülebilirlik kavramının temelinde sürdürülebilir tüketim, beslenme ve ürün kullanımı yatıyor. Vegan beslenme ise bu kapsamda önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor. Metro Türkiye de 1 Kasım Vegan Günü kapsamında bu beslenme trendinin sağlığa önemini vurguluyor ve vegan ürün çeşitliliğini daha da artırarak bu anlamlı günü kutluyor.

Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilmek; doğal kaynakların aşırı tüketiminin önüne geçmek ve karbon salınımını azaltmakta yatıyor. Sürdürülebilir bir gelecek için de alternatif protein kaynaklarının tüketilmesi ve bu bilincin sağlanması büyük önem taşıyor.  Bitki bazlı proteinlerin üretiminde hayvansal gıdaların üretimine kıyasla çok daha az kaynak kullanılması vegan ürünlere olan rağbeti artırdı. Fakat, bu bilince ulaşarak vegan beslenme tarzını benimseyen insanların bile akıllarındaki en büyük soru işareti; bitkisel gıdaların az olduğu inancı.

Metro Türkiye bu kapsamda 30 yıldır faaliyetlerinin merkezine sürdürülebilirliği koyuyor ve daha yaşanılabilir bir dünya için çalışmalarına devam ediyor.

Sürdürlebilirlik çalışmaları kapsamında vegan ve bitki bazlı beslenmeye uygun ürün çeşitliliğini de artırmaya devam eden Metro Türkiye, raflarında vegan ürün yelpazesi içerisinde bitkisel bazlı hamburger ekmek, margarin, peynir, köfte, gurme fit bulgur, mayonez ve tablet çikolata gibi gıda ürünlerinden yumuşatıcı, yağ çözücü, şampuan, zeytinyağlı sıvı sabun gibi hijyenik ürünlere kadar 300’e yakın gıda ve gıda dışı ürüne yer veriyor. 

vegan

Ayrıca, kendi markası olan Metro Chef ile makarna, içli köfte, dondurma gibi vegan ürünlerinin yanında, Rioba markası altında Organik Smoothie ve Organik Çay alternatiflerini de vegan olarak sunuyor. 

Hal böyle olunca artık vegan beslenme ve vegan ürün kullanımı için önümüzde bir engel gibi duran “çeşitliliğin az olduğu kanısı” da tarih olacak gibi gözüküyor. Sürdürülebilirlik stratejisi çerçevesinde ülkemizde bitki bazlı gıda ürünlerinin daha fazla tüketilmesi için çalışan Metro Türkiye, tüketicilerin beslenme alışkanlığını değiştirme isteklerine yardımcı olurken sağlıklı alternatifler de üretiyor. 

Tüketicilerin değişen beslenme alışkanlıklarına uygun vegan, organik,  yağ, tuz ve az şeker oranı azaltılmış ürünlerinin sayısını artırmaya devam ediyor. Metro Türkiye alternatif beslenme trendleri içerisinde organik ürün gamını da 2020 yılında yaklaşık yüzde 140 oranında büyüttü ve organik etiketli ürün sayısı 200'ü aştı.

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası