1. 55 MİLYON KERE İZLENDİ
DOVE: DAHA GÜZELSİNİZ
Dove’un viral reklamı 2013’ün en çok izlenen ve spoof’u (taklidi) çekilen videolarından biri oldu. Kadın müşterileri hedefleyen viral, “Sandığınızdan daha güzelsiniz” mottosunu dokunaklı bir yöntemle anlatarak 55 milyon YouTube izleyicisine ulaştı. Yabancı kişilerin tarifiyle çizilen kara kalem portresinin, self- tariflerle yapılan eserden çok daha güzel yüzler ortaya çıkarması, kadınları kalbinden vurdu.
2. 37 MİLYON KERE İZLENDİ
PEPSI: JEFF GORDON’LA TEST SÜRÜŞÜ
Ünlü Nascar yarışçısı Jeff Gordon kılık değiştirir ve normal bir sürücüymüş gibi bir aracın test sürüşü koltuğuna oturursa ne olur? Bir de yanında masum bir otomobil satıcısı varsa? Oto satıcısı bildiği tüm duaları ve küfürleri eşzamanlı sayıp dökerken video da 37 milyon izleyiciye ulaştı.
3. 8 MİLYON KERE İZLENDİ
ANAR FOUNDATION: ÇOCUK İSTİSMARINA KARŞI
Çocuk istismarına karşı en yaratıcı kampanyalardan birini nisan ayında Anar hazırladı. Sokak panolarındaki çocuk fotosu yetişkinler tarafından normal görülürken, billboard’a daha alt bir açıdan bakan 10 yaşından küçük minikler, aynı çocuğun şiddet görmüş versiyonuna şahit oldu. Sadece o çocuklara, “Biri sizin canınızı acıtıyorsa bizi ara, yardım edelim” mesajı gösterildi. Kampanya videosu YouTube’da 8 milyon kere izlendi.
Herkes istiyor, çok azı başarıyor. "Viral video nasıl yapılır?" GQ Türkiye Temmuz sayısı ve iPad edisyonunda