3 milyon dolarlık bebek
Otomobil

3 milyon dolarlık bebek

Paranız olsa da ona sahip olamazsınız. Ferrari FXX K pist için tasarlandı, daha piyasaya çıkmadan kapışıldı.

Ferrari, 2005 yılında, gelecekte üreteceği otomobillerde yer vermeyi planladığı teknolojileri test etmek amacıyla, sadece pistte kullanılmak üzere geliştirdiği FXX modelini tanıttığında yer yerinden oynamıştı. Sadece 30 adet üretilen FXX, 800 beygir gücündeydi ve 2.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyordu. Çıtayı 1000 beygir sınırının üstüne çekmek isteyen marka kısa süre önce FXX K’yı tanıttı. 1036 beygir gücündeki yeni model, selefi gibi sadece pistte kullanılabiliyor.

LaFerrari baz alınarak geliştirilen FXX K modelinin sonuna eklenen K harfi, Formula 1 otomobillerinde kullanılan KERS sistemini temsil ediyor. Sistem, frenleme anında açığa çıkan gücü elektrik enerjisine dönüştürüp depoladıktan sonra, ani hızlanma gibi maksimum gücün gerekli olduğu durumlarda elektrik motorunu beslemek için kullanıyor. Yeni modelde 848 beygir gücünde 6.3 litrelik atmosferik V12 ve 188 beygir gücünde elektrik motoru yer alıyor. Ferrari, 0-100 km/s ve maksimum hız gibi performans ölçümleriyle ilgili detayları şu an için paylaşmamayı tercih etti.

1036 beygirin yola çift kavramalı 7 ileri şanzımanla aktarıldığı FXX K’da farklı koşullarda optimum değerlerin elde edildiği dört sürüş modu sunuluyor. Orta konsoldaki KERS butonu sayesinde Qualify (maksimum performans), Long Run (sabit performansla uzun süreli kullanım), Manual Boost (F1 otomobillerinde olduğu gibi anlık yüksek performans) ve Fast Charge (bataryanın hızlı şarj edilmesi) arasında seçim yapılabiliyor. Ayrıca direksiyonda yer alan Manettino yardımıyla gaz tepkisi ve şasiyle ilgili ayarlar da değiştirilebiliyor. Bu sihirli butonla ABS’nin etkisi de artırılıp azaltılabiliyor.


Lastiklerdeki sensörler ince ayar imkanı sağlıyor

F1 otomobillerini aratmayan aerodinamik değere sahip yeni modelin, gücünü güvenli bir şekilde yola aktarabilmesi için Victoria’s Secret meleklerinin toplamından daha fazla kanat kullanıldı. Böylece 200 km/s hıza ulaştığında yarım tonu aşan basma kuvvetiyle yola yapışması sağlandı. Canavarı etkisiz hale getirmek içinse Brembo karbon seramik frenler tercih edildi. Pirelli’nin özel olarak geliştirdiği ve bünyesinde yer alan sensörler yardımıyla sıcaklık ve basınç ölçümlerinin yapılabildiği lastikler sayesinde istenilen ince ayarlar yapılabiliyor. Sensörler, hızlanma değerlerine ek olarak pist yüzeyi ve lastiğin durumuyla ilgili bilgileri de iletip antipatinaj sisteminin ne oranda devreye girmesi gerektiği konusunda önemli bir rol oynuyor.


İki yıl boyunca servis ücretsiz

Bütün bunları okuyup hayallere dalmayın. Çünkü söz konusu Ferrari olduğunda bazen para bile çözüm olmuyor. 3 milyon dolarlık fiyat etiketine sahip FXX K’ların direksiyonuna kimlerin geçeceği çoktan belli oldu bile. FXX K sahipleri, otomobillerini Ferrari’nin yılda sekiz defa düzenleyeceği yarışlarda kullanılabilecek. Ferrari iki yıl boyunca otomobillerin etkinliklerde eksiksiz olarak yer alabilmesi için her türlü desteği ücretsiz verecek. Otomobillerin, sahiplerinin garajında mı yoksa markanın merkezi Maranello’da mı saklanacağı konusunda net bir bilgi yok. “Bu fiyata ve hatlara sahip bir otomobilden uzakta geçen her gün acı verir” dediğinizi duyar gibiyim.

Haberin tamamı ve çok daha fazlası GQ Türkiye Şubat sayısında ve GQ Türkiye Dijital edisyonunda...

İZLE
#GQgaraj S1 B1: İyi Bir Macera Garajdan Başlar
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası