Ferrari F80, Cavallino Rampante'nin yeni süper otomobili ve F40 ve F50 gibi efsanevi modellerin doğrudan mirasçısı. Sonuncusu gibi, F80 de teknolojik yaklaşımını yarışlardan alıyor ve bu nedenle kaputun altında, Ferrari'nin Le Mans 24 Saat yarışını kazanmak için geri döndüğü 499P'ninkine yakın olan çift turbolu ve hibrit 6 silindirli bir motor var.
F80'in tasarımı son yıllarda Ferrari'lerde gördüğümüz tasarım çizgilerinden uzaklaşıyor, çok daha köşeli ve biraz 1980'lerden esinlenmiş. Buna ek olarak, motorun gözden uzak tutulduğu arka kısım gibi tasarımda estetik etki pahasına aerodinamik verimliliği tercih eden çeşitli çözümler bulunuyor. Ferrari F80, 4,84 metre uzunluğunda ve 2,06 metre genişliğinde olduğu için kompakt bir otomobil değil; ancak 1,14 metrelik yüksekliği en etkileyici özelliği. Gerçek hayatta gözlemlediğinizde, yere yapışık yekpare bir otomobil izlenimi ediniyorsunuz. Aerodinamiğe dönecek olursak, F80 250 km/s hızda ürettiği 1.050 kg dikey yük ile Ferrari otomobilleri arasında bir rekora imza atıyor. Ancak bu, Maranello'nun 1.200 beygirlik inanılmaz bir güce sahip olan son eseri için tek rekor değil.
F80'i tarihteki en güçlü seri üretim Ferrari yapan bu rakam, içten yanmalı motor ve elektrik motorunun performansının toplamından geliyor. İki elektrikli türbin tarafından desteklenen 3 litrelik V6 900 bhp güç üretirken, üç elektrikli ünitenin toplamı - biri 6 silindiri desteklerken, diğer ikisinin her biri bir ön tekerleğe bakıyor - 300 bhp daha sağlıyor.
Ancak bu hibrit mimari, tamamen performans odaklı olduğu için tümüyle elektrikli bir kullanım modu sunmuyor. Bu açıdan F80'in yetenekleri etkileyici. Aynı zamanda şaside karbon fiber ve alüminyum kullanılması sayesinde sadece 1.525 kg'lık kuru ağırlığı söz konusu. 0-100 km/s hızı 2,15 saniyede tamamlanırken 250 km/s hıza ulaşmak sadece 5,75 saniye sürüyor ve azami hız 350 km/s'in üzerinde. Bir diğer ilginç rakam ise Ferrari'ye ait olan ve aynı zamanda Maranello otomobillerinin bir tür tarihi arşivini temsil eden Fiorano pistindeki süre. Pist rekorunu iki saniye düşüren F80, 1 dakika 15 saniye 3 salisede durdu.
Ferrari F80'in bir başka yeni özelliği de Maranello'da "1+" olarak adlandırılan ve V6 motor gibi kavramsal olarak Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda yarışan 499P'den türetilen sürücü koltuğunun yerleşimi. Hala iki koltuk var, ancak yolcu koltuğu daha küçük ve daha arkada duruyor, bu nedenle sürücü koltuğu sürücü için mükemmel ergonomi ile tanımlandı. Buna ek olarak, bu çözüm ağırlığı azaltırken aynı zamanda aracın ön kısmını da küçülterek aerodinamiği iyileştiriyor.
Kısacası Ferrari F80, dayanıklılık ve Le Mans 24 Saat yarışlarında elde edilen deneyimin yüzde 100'ü kullanılarak geliştirildi. Doğal olarak çok özel bir otomobil ve sadece 799 adet üretilecek. Başlangıç fiyatı yaklaşık 3.6 milyon Euro, ancak bu rakam kişiselleştirme seviyesine bağlı olarak artabilir (hatta çok daha fazla). Üretilen Ferrari'ler arasında en pahalısı, ancak tüm özel projeler düşünüldüğünde çok da uzak değil.
BU İÇERİK İLK OLARAK GQ ITALIA WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR