Neredeyse her gün yeni bir erkek parfümü piyasaya sürülüyor ve bunların her biri mutlaka ilginizi hak etmiyor. Bu kalabalık içinde kaybolmamanız için, sizi fark edilir kılacak, modern ve orijinal birkaç seçeneği derledik. Eğer artık herkes gibi kokmaktan sıkıldıysanız, bu parfümler mutlaka denenmeli.
Olfaktör profil: odunsu ve tütsülü
Başlıca notalar: pembe biber, bergamot, kakule, tütsü, mür, sedir, vanilya, paçuli
Reflection, Journey, Purpose... Amouage’ın dikkat çekmeye değer pek çok erkek parfümü var. Marka, bu listeye yeni bir koku daha ekledi: Decision. Klasik maskülen tazelik ve baharat notalarının, Umman tütsüsünün derinliği ve vanilyanın yumuşaklığıyla oluşturduğu zarif bir kontrast.
Olfaktör profil: pudralı odunsu
Başlıca notalar: pembe biber, zerdeçal, iris, galbanum, sandal ağacı, labdanum, deri
Essential Parfums’ın ikonik koleksiyonunda tek bir eksik vardı: iris temalı bir parfüm. Marka, bu eksikliği bu yıl bahar aylarında Dominique Ropion’la işbirliği yaparak gidermiş ve ortaya ipeksi bir zarafet sunan, kadife kadar yumuşak bir koku çıkmış. Üstelik 100 ml Avrupa satış fiyatı 88 €.
Olfaktör profil: narenciye-odunsu
Başlıca notalar: bergamot, ardıç meyvesi, yasemin, vetiver
Spoturno, piyasada art arda çıkmaya başlayan modern ve minimal yeni markalar arasında tam anlamıyla bir “uçan daire”. Bu yıl piyasaya sürdüğü 5 sofistike ve nostaljik esintiler taşıyan koku ile çağdaş parfümeri dünyasına taze bir nefes kattı. Tercihimiz: Alphée. Vetiver ve narenciye temelli bu koku, hem ferahlığı hem de zarafeti yansıtıyor, azıcık da nostaljiyle birlikte.
Olfaktör profil: çiçeksi
Başlıca notalar: paprika (tatlı kırmızı biber), sümbülteber, tonka fasulyesi, mate
Sümbülteber, baştan çıkarıcı ünüyle genellikle kadın parfümlerinde kullanılan beyaz bir çiçek; çoğunlukla yasemin veya diğer çiçeksi, taze ya da şekerli notalarla eşleştirilir. Fakat modacı Marc-Antoine Barrois ve parfümör Quentin Bisch, kalıplara sığmayı seven tipler değiller. Aldebaran’da sümbülteber; paprika, tonka fasulyesi ve mate ile birleşiyor ve hem toprağı hem de havayı çağrıştıran bir hissiyat yaratıyor. Bu listedeki en zor tanımlanabilen parfüm. Meraklılara ve kuralları yıkmayı sevenlere tavsiye edilir.
Olfaktör profil: odunsu
Başlıca notalar: karabiber, hinoki, gül, tütsü, sandal ağacı
Maison Kitsuné’nin halihazırda bir giyim markası, Paris ve New York’ta moda kafeleri, bir müzik label’ı vardı... ama bir parfümü yoktu. Bu baharda bunu da tamamladılar ve Japonya’ya özgü, sedir ailesinden gelen ve sakinleştirici etkisiyle bilinen bir ağaç olan hinoki etrafında şekillenen bir wellness koleksiyonu başlattılar. Baharatlı ve odunsu olan bu koku, gerçekten de yumuşak ve huzur verici bir his yayıyor.
BU İÇERİK İLK OLARAK GQ FRANCE WEB SİTESİNDE YAYINLANMIŞTIR.