İki yaşındayken babasının çim biçme makinasından yaptığı küçük bir kart ile başlayan kariyeri ileride Fernando Alonso’yu dünyanın en iyi pilotlarından biri yapacaktı. 2 kez Formula 1 Dünya Şampiyonu olan İspanyol yarış pilotu, henüz 24 yaşındayken F1 Dünya Şampiyonluğu’nu kazandı ve Emerson Fittipaldi’ye ait olan en genç dünya şampiyonu olma unvanını daha kariyerinin başında eline aldı. Hem sürücüler hem de izleyiciler tarafından Formula 1 tarihinin sürüş bakımından en iyi pilotlarından birisi olarak gösterilen Fernando Alonso, İspanya’nın yeni bir kahramana ihtiyaç duyduğu dönemlerde Minardi ile Formula 1’e giriş yaptı. Katıldığı 279 GP'nin 32'sini kazanmayı başararak bizlere seyir zevki yüksek ama vedası erken olan bir final bıraktı. 2005 ve 2006 yıllarında ise Renault ile pistlere devam eden tecrübeli pilot Formula 1'deki 5 yıllık Michael Schumacher hakimiyetine son verdi.
Fernando Alonso, 2005 Brezilya Grand Prix'i sonrası zaferini kutluyor.
“Ülkemin insanları motosiklet yarışlarına ve futbola tapıyordu. 1990’larda Formula 1, hatta genel olarak otomobil sporları revaçta değildi. Michael Schumacher’in kim olduğunu bile bilmiyordum, ben sadece yarışıyordum.” Fernando Alonso
O günlerde henüz İspanya’nın da tanımadığı; fakat ileride adından sıkça söz ettirecek Fernando Alonso’nun F1 hikayesi çocukluk yıllarında başlamıştı. Fernando’nun babası amatör bir kart yarışçısıydı ve bu tutkusunun çocuklarına da geçmesini istiyordu. Çocukları için F1 aracına benzeyen pedallı bir kart aracı yaptı. Zamanla Alonso için bir hayalin ötesine geçecek F1, aynı zamanda Alonso’nun hayatında bir kahramanlık öyküsüne dönüşecekti. Fernando, 1999’da ilk kez açık tekerli bir seride yarıştı ve Minardi’yle Formula 1’e adım attı. Benetton’ın transferiyle de Renault ile ilk sezonunda ilk galibiyetini kazandı. Hikayesi Formula 1’in hızına uyumlu bir şekilde ilerliyordu. 2003 yılına geldiğinde Macaristan Grand Prix’sini kazanarak, zamanının en genç yarış kazanan pilotu oldu. Bu başarı adının Kimi Raikkonen ve Jenson Button ile anılmasını bile sağlamıştı. 2006 yılına geldiğinde Michael Schumacher’i artık tanımanın ötesinde -sezonun ilk yarısında 6 galibiyet alarak 134 puanla – Schumacher’i de geride bırakarak şampiyon oldu. Yavaş yavaş tahtın yeni sahibi yer değiştiriyordu.
2007 yılı, çifte dünya şampiyonluğu elde etmiş Fernando Alonso için başka konuların gündeme gelmesine neden oldu. Mclaren Mercedes takımına transfer olan İspanyol pilot, yanında onu zorlayacak bir takım arkadaşı istemiyordu; fakat Lewis Hamilton çok geçmeden GP2 şampiyonluğuyla Mclaren Mercedes’teki yerini aldı. Sezonun kırılma anı ise Macaristan Grand Prix’sinde sıralam turlarında gerçekleşti. Son turlar öncesi Hamilton’ın süre dolmadan yeni tura başlamasına izin vermedi ve McLaren’in o yarışta aldığı takım puanları geçersiz sayıldı. Hem kendini hem de takımını bir dönüm noktasına sürükleyen Alonso, eski takımı Renault’a yeniden döndü. O seneyi şampiyon olarak bitiren isim Kimi Raikkonen’di.
Lewis Hamilton ve Fernando Alonso
Eski takımına bazı şartlarla dönen Alonso, o sezon yarış kazanmadığı takdirde serbest kalabilecekti. Burada da beklenmedik planlar devreye girmeye başladı. Flavio Briatore, Alonso’nun yarışı kazanması için Singapur Grand Prix’sinden önce yeni bir teklifle geldi. Alonso pite girdikten sonra, Nelson Piquet duvara çarpıp güvenlik aracını piste itecekti. Durum planladıkları şekilde ilerledi; fakat bir yıl sonra bu durum açığa çıktı. Şaşırtıcı bir şekilde karar başka bir durumdan söz ediyordu. Alonso, bu süreçten ve kaza planından habersizdi. Beklenen oldu ve Renault ile sözleşmesi sona erdi. Yeni durağı ise Ferrari oldu.
Ferrari ile ilk sezonunda takım arkadaşı Massa’ya karşı üstünlük sağladı. 47 puanlık bir farkı kapatarak son yarışa şampiyona lideri olarak geldi fakat uygulanan yanlış pitstop stratejisi ile ilk sırayı -yılın en iyi aracıyla anılan- RedBull takımından Vettel’e kaptırdı. Ferrari’deki diğer sezonu da farklı gelişmedi. 2012 sezonunda son yarışa şampiyonluk umuduyla gelen Alonso, yarışı ikincilikle bitirdi.
Ferrari’de zorlandığı sezonlar sonrası, McLaren-Honda’ya geçti. Ferrari’deki yerine ise şampiyonluğu elinden alan Sebastian Vettel geldi. Ne yazık ki her yarışta yaşadığı motor problemleriyle, yeni şampiyonluğu için doğru yer McLaren de olmadı.
Ferrari’deki talihsizlikler ve Alonso’nun motivasyonunu iyice kaybetmesi onun için kariyerindeki kırılma noktası oldu. Ne olursa olsun son yıllarda F1’nın en çok konuşulan isimlerinden olan Alonso, yıllarca yarış içinde tozu dumana kattığı arkadaşları Hamilton ve Vettel’in eşlik ettiği tur ile 2018 Abu Dabi Grand Prix’sinde F1 kariyerini tamamladı. Bizlere de geride seyir zevki yüksek, katıldığı 279 GP’nin 32’sini kazanan bir sonuç bıraktı.
Fernando Alonso kariyerinin son Grand Prix'inde seyircileri selamlıyor.
“Kariyerimde kaçırdığım bazı fırsatlarım oldu. 4 ya da 5 şampiyonluk kazanabilirdim ancak aynı zamanda 18 senedir F1’de yarışmanın büyük gururunu yaşıyorum.” Fernando Alonso