Futbolseverlikte yeni kurallar

Duvarları hayranı olduğumuz futbolcuların posterleriyle süslemek çok eskide kaldı...

05 Ekim 2015

Futbolseverlikte yeni kurallar

Günümüzde iyi bir futbolsever, tabletine ve akıllı telefonuna en az bir adet futbol aplikasyonu indirmiştir. Her sabah güne başlamadan önce düzenli takip ettiği blog yazılarına göz atar, istatistikleri ve analizleri kendince yorumlar, gün içinde gelen anlık iletilerle takımı ve rakiplerle ilgili bilgi akışından mahrum kalmaz. Öyle uzaktan kuru kuruya sevmek olmaz, hayranı olduğu futbolcuların kendi adıyla piyasaya verdiği markaları kullanır, sosyal medya paylaşımlarını anında “like”lar. Dünyaca ünlü yıldızların özel hayatlarında olup bitenden de, futbol yayıncılığında kullanılan teknolojilerden de haberdardır. Cam çerçeveyi topla olmasa da fırlattığı konsolla indirmişliği vardır.

Buraya kadar tarif ettiğimiz profilde kendinizden bir şeyler bulduysanız, bundan sonra yeni sezonda gözden kaçırmamanız gereken detayları bulacaksınız.

MODA

Cristiano Ronaldo, 1.6 milyar kişinin görüş bildirdiği güncel bir araştırmanın sonuçlarına göre dünyanın en fazla pazarlanabilir sporcusu. Dünyanın yüzde 83’ü onu biliyor, dahası yüzde 79’u onu istiyor. Yıldız futbolcu geçen sene ünlü tenisçi Caroline Wozniacki’nin kendi iç çamaşırı koleksiyonunu tanıttığı pozları görünce hemen harekete geçmiş ve güzel raketin çalıştığı firmayla anlaşmıştı. Yaz başında, Türkiye’de üretilen ve dünyanın dört bir yanına ihraç edilen CR7 isimli iç çamaşırı markasının yeni sezon koleksiyonunu çıkardı. CR9 markasıyla sunduğu kıyafet, ayakkabı ve aksesuarların tasarımlarınıysa Armani Exchange, Donna Karan, Marc Jacobs gibi dünyaca ünlü markalar için yaptığı koleksiyonlarla adını duyuran Amerikalı modacı Richard Chai’ye emanet etti. Portekizli yıldız, kendi adını taşıyan ilk parfümü Ronaldo Legacy’yi geçen ay düzenlediği gösterişli lansman gecesinde tanıttı.

Alternatifler çoğalsa da bu işin öncüsünün, bu konuda bir numara olmayı sürdürdüğüne şüphe yok. Servetinin hatırı sayılır bölümünü dünyaca ünlü markalarla yaptığı reklam anlaşmalarıyla kazanan David Beckham, futbolu bıraktıktan sonra ilk olarak H&M’le anlaşıp kendi adıyla bir iç giyim markası yaratmıştı. Yeni sezon katalog çekimlerine bakılırsa bu konuda “en ikna edici” isim hâlâ kendisi. Sayısız markayla parfüm çıkaran ikon, son olarak kendi adını taşıyan kıyafet markasına da el attı. Koleksiyonun tamamında olmasa da jean pantolon ve takım elbise tasarımlarında imzası var. Bu konuda moda dünyasının saygınlığını kazanmış bir eşe sahip olmanın avantajını kullandığını ve sık sık ona danıştığını da inkar etmiyor. 40 yaşına giren ve yıllandıkça dünyanın en çekici erkekleri listesindeki yerini sağlamlaştıran efsane futbolcu, yeni yılda işi bir adım ileri götürüp kendi adını taşıyan bir kozmetik serisini piyasaya vermeye hazırlanıyor. Futbol kadar hakim olduğu bir konu, tavsiyelerini göz ardı etmemek lazım...

 

Yazının tamamı dopdolu içeriğiyle GQ Türkiye Ekim sayısı ile bayinizde ve GQ Türkiye dijital edisyonu ile cebinizde!