Hüküm süren dünya şampiyonu Max Verstappen, bir numaralı rakibi Lewis Hamilton ve aynı zamanda hayalleri ve beklentileri olan iki Ferrari pilotu Leclerc ve Sainz pistte olacak. Başlamak üzere olan Formula 1 Dünya Şampiyonası diğerlerinden farklı, çünkü arabalar son yıllardakilerden farklı. Tamamen farklı! Bunu "son 40 yılın en büyük devrimi" olarak adlandırdılar ve nedeni açık: Yeni düzenlemeler tüm ekipleri sıfırdan başlamaya, geçmişten tamamen farklı arabalar üzerinde çalışmaya ve tasarlamaya zorladı. Geçen sezonun son Grand Prix'sinin kaosundan sonra iki yıllık çalışmanın sonuçlarını Pazar günleri izlemeye başlayacağız.
2022 F1 Favori Pilotları
Üst sıraların favori tablosunu oluşturmak zor, bilinmeyenler ve soru işaretleri hiç bu yılki kadar fazla olmamıştı. Çoğu kişi takımların gerçek performanslarını anlamanın üç veya dört yarış alacağına inansa da, Barselona ve Bahreyn'deki (sezonun ilk yarışının yapılacağı) testler bazı göstergeler sağladı. Şu anda en iyi durumdakiler Red Bull ve Ferrari: Mevcut şampiyonlar en yenilikçi çözümleri bulmak ve Max Verstappen'e ona şans getirecek ve geçen yılın başarısını tekrar yakalayacak özel yapım bir araba vermek için Adrian Newey'in dehasına güvendiler. Testlerdeki performanslar umut vaat ediyordu, aşırıya kaçmadan ama her zaman hızlı ve kullanımı kolay bir araba olduğu izlenimini veriyordu. Aynı şey, Avusturya takımının aksine, çifte test seansında kendini saklamayan, tam tersine neredeyse her zaman öne çıkan ve katedilen süre ve kilometre açısından herkesin önüne geçen Ferrari için de geçerli,
F1-75’ın Maranello'daki iki yıllık tasarım çalışmasının, Dünya Şampiyonası mücadelesine geri dönmeyi amaçlayan bir araba üretmesine izin verdiğini gösteren, ve sürücüler tarafından çok takdir edildiğinin bir işaretiydi . Ve bunu en iyi eşleşmeyle yapacaklar çünkü birinci (Verstappen ve Hamilton) ve ikinci (Perez ve Russell) sürücülerin pozisyonlarının iyi tanımlandığı Red Bull ve Mercedes'in aksine, hem Leclerc hem de Sainz aynı zafer şansına sahip.
Lewis Hamilton diğer iki takımı kendilerinden önde görerek düşük bir profil tutmasına rağmen Mercedes'e yazıklar olsun, En azından başlangıçta haklı olabilir, ancak herkes biliyor ki, ilk dönem kusurları düzeltildikten sonra, Silver Arrows'un aerodinamik hileleri ve özellikleriyle herkesi şaşırtan bir otomobille savaşmak için orada olacak.
Geriden Gelenler
McLaren'den Alpine'e, Alfa Romeo'dan Aston Martin'e, mücadeleye katılmayı uman diğer takımlar artık geride kaldılar ve sezon öncesi dönemi zorlaştıran ve çözülmüş gibi görünmeyen irili ufaklı sorunlarla boğuşuyorlar. Alonso, Norris, Bottas ve Vettel, Dünya Şampiyonasına üç büyük takımın çok gerisinde başlamak zorunda kalacaklarını bilerek başlayacaklar, bu da sadece ara sıra yüzleri güldürecek. Asıl sürpriz, testlerde çok hızlı olan Gasly ile ilk alternatife aday olan Alpha Tauri olabilir.
Formula 1'in Yeni Terimleri
Yeni sezon, yeni terimler… Arabaların tasarımındaki devrim, Formula 1 sözlüğüne dahil edilecek yeni kelimeleri de beraberinde getirdi. Testin ilk birkaç gününde en çok kullanılan terim şüphesiz bu yılın asıl yeniliği olan "porpoising" idi. Peki ne demek bu? Arabaların asfaltta zıpladığı ve zıplama izlenimi verdiği (birisi bunu yunusun hareketiyle karşılaştırdı) düz esnemelerde sahip olduğu garip dalgalı harekettir.
Diğer yeni terim ise hem anlaşılması hem de çözülmesi çok daha basit bir olgu olan “bottoming”. Asfalt üzerinde sürünen, kokpitteki sürücü tarafından bile duyulabilen rahatsız edici bir ses üreten arabanın tabanının aşırı alçalmasıdır. Bu sorunu çözmek için takımlar, zeminin asfalta çok fazla değmemesi için araçların yüksekliklerini zemin etkisinden faydalanacak şekilde ayarlamak zorunda kalacaklar.
2022 F1 Takvimi
23-25 Eylül hafta sonu Soçi'de yapılması planlanan Rusya Grand Prix'sinin iptal edilmesiyle birlikte, Formula 1 Dünya Şampiyonası takvimi 23'ten 22'ye çıktı ve son etkinliğin Abu Dabi'de yapılması planlanıyor. Takvime Rusya'nın yerine bir tur daha eklenip eklenmeyeceği henüz belli değil. Takvim ayrıca Imola, Spielberg (Avusturya) ve Interlagos (Brezilya) pistlerinde üç Sprint Yarışı içeriyor.
20 Mart Bahreyn (Sakhir)
27 Mart Suudi Arabistan (Jeddah Street Circuit)
10 Nisan Avustralya (Melbourne
24 Nisan Emilia Romagna (Imola)
8 Mayıs Miami (Miami Uluslararası Autodrome)
22 Mayıs İspanya (Catalunya Montmelò)
29 Mayıs Monako (Montecarlo)
12 Haziran Azerbaycan (Bakü)
19 Haziran Kanada (Montreal)
3 Temmuz Büyük Britanya (Silverstone)
10 Temmuz Avusturya (Spielberg)
24 Temmuz Fransa (Le Castellet)
31 Temmuz Macaristan (Budapeşte, Hungaroring)
28 Ağustos Belçika (Spa-Francorchamps)
4 Eylül Hollanda (Zandvoort)
11 Eylül İtalya (Monza)
2 Ekim Singapur (Marina Körfezi)
9 Ekim Japonya (Suzuka)
23 Ekim Amerika Birleşik Devletleri (Austin)
30 Ekim Meksika (Mexico City)
13 Kasım Brezilya (Sao Paulo, Interlagos)
20 Kasım Abu Dabi (Yas Marina)
GQ Italia