F1 Sprint Yarışları Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Bu hafta koşulacak Britanya GP öncesi, geçtiğimiz haftalarda Formula 1 Yönetimi (FIA) tarafından kabul edildiği açıklanan sprint yarışları, padoklara ve piste yeni bir heyecan getirmesi için planlanan bir kısa yarış formatı. Bazı takım ve yöneticilerin ısrarla karşı çıktığı bazılarının da olumlu yaklaştığı bu yeni formatta neler var?

15 Temmuz 2021

F1 Sprint Yarışları Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

FIA tarafından açıklanan 2022 sezonu araç düzenlemeleri ve bir nevi sansürlü paylaşılan yeni araç görüntülerinden de anladığımız gibi F1 de kendi içinde yenilikler getiriyor. Yeniliklerin ilk dikkat çekeni: sprint yarışları.

Bu sene deneme amaçlı olarak sadece 3 yarışta uygulanacağı açıklanan yeni formatı Britanya GP, Monza GP ve Brezilya GP’de göreceğiz. Tabii ki şunu söylemekte fayda var Brezilya’da ağır bir pandemi havası var ve yarış düzenlenemeyebilir. Eğer böyle olursa FIA tarafından açıklanan başka bir pistte mutlaka yapılacak.

Bu format da hafta sonunu kapsayacak şekilde 3 günden oluşacak ve her günün heyecan verici geçmesi planlanıyor.

İlk olarak cuma günü ilk antrenman seansı yapılacak ve tek antrenman seansı bu olacak.

60 dakika sürecek olan bu antrenman seansıyla pilotlar ısınmalarını gerçekleştirecek.

Antrenmanları takiben 3 saat sonra normalde cumartesi günleri yapılan Q1, Q2 ve Q3’ten oluşan sıralama turları cuma günü yapılacak. Ve buradan çıkan sonuç ile cumartesi günü yapılacak sprint yarışın grid sıralaması belirlenecek.

100 km sürecek yarışta pist uzunluklarını düşünürsek her yarış ortalama 20 tur civarı sürecek gibi gözüküyor (tabii bu tahmini bir sayı).

Sprint yarışlarda pit stop zorunluluğu olmayacağı söylendi ve bu da demek oluyor ki takımlardan oldukça farklı stratejiler görmemiz mümkün. Yarış sonunda ilk üç sırayı alan pilotlara sırasıyla 3, 2 ve 1’er puan verilecek.

Ayrıca sprint yarışlarının sonunda elde edilen sıralama Pazar günkü ana yarışın grid sırasını belirleyecek.

banner

Pozitif Yönler

-Seyirciye keyifli yarışlar vadediyor.

-Orta sıralarda yer alan takımların puanları yakın olduğundan çekişme artacak.

-Red Bull ve Mercedes’e yetişmeleri zor gözükse de yapılabilecek bir hata ile McLaren, Ferrari ve AlphaTauri onları cezalandırmak için sprint yarışlarında fırsat kovalayacaklar gibi.

-Normal yarış düzeninde maratona dayalı lastik koruma amaçlı yarışların aksine, 20 turluk tekerlek tekerleğe geçeceğini düşündüğümüz herkesin maksimumunu ortaya koyduğu heyecanları yarışlar izleyeceğiz gibi duruyor.

Negatif Yönler

-Sürpriz galibiyetlere nadiren rastlayacağız.

-Oldukça hızlı ve dengeli araçlara sahip olan Red Bull ve Mercedes’e başka rakip yok gibi duruyor. Ön sıralarda çekişme az olacak.

-Pazar günkü yarışın sıralamasını belirleyeceği için ön sıra takımları çok risk almak istemeyecek ve kaybedecek bir şeyi olan alt sıra takımları kazalara sebep olan ataklar yaşatabilirler.

 

F1 AVUSTURYA GP'DE NELER YAŞANDI?

F1 


Rıdvan Yılmaz: Beklentilerin Farkında, Onları Karşılamaya Hazır

GQ SPORTS | Rıdvan Yılmaz: Beklentilerin Farkında, Onları Karşılamaya Hazır

Ümitcan Güreş: Harvardlı Milli Yüzücünün Gözü Hep Daha Yukarıda

GQ SPORTS | Ümitcan Güreş: Harvardlı Milli Yüzücünün Gözü Hep Daha Yukarıda

Hamide Kurt: Sporla Özgürleşiyor, Sporla Kendini Buluyor

GQ SPORTS | Hamide Kurt: Sporla Özgürleşiyor, Sporla Kendini Buluyor

Uğur Toprak: Madalyası Şimdiden Telefonunun Ekranında

GQ SPORTS | Uğur Toprak: Madalyası Şimdiden Telefonunun Ekranında

Meryem Bekmez: Olimpiyatlar'a Doğru En Güzel Yürüyüş

GQ SPORTS | Meryem Bekmez: Olimpiyatlar'a Doğru En Güzel Yürüyüş

Berke Akçam: İşi Rekortmenlik, Hedefi Olimpiyat Madalyası

GQ SPORTS | Berke Akçam: İşi Rekortmenlik, Hedefi Olimpiyat Madalyası

Daha Fazla Göster