F1 tarihinde ilk kez koşulacak Suudi Arabistan Grand Prix’i öncesi akıllarda birçok soru işareti vardı. Bunlardan ilki gece pisti olduğundan görüş kısıtlığı, ikinci olarak pistte bulunan kör noktalar ve sonuncu olarak cadde pisti olduğundan ötürü virajların ve pistin dar oluşu kaynaklı oluşabilecek kaza ve talihsiz olaylar. Özellikle start düzlüğünün kısalığına bakıldığında birçok F1 sever ve yorumcular start anında kaza veya temas bekliyordu. Kısacası kaos ve aksiyon dolu bir yarışın bizi beklediğine hepimiz emindik. Ayrıca söylemeden de edemeyeceğim; pistin düzeni ve şekli o kadar biçimsizdi ki, sosyal medyada karşımıza çıkan ‘‘Online Eğitimle Mezun Mühendis’’ geyiklerini aratmayacak kadar kötü bir mühendislik uygulanmıştı.
Beklenilenin aksine oldukça temiz bir start alındı yarışta. Başlangıç anından itibaren ilk 5 sıra değişmedi ve düzenli olarak tempolar arttı. Tam içimizden ‘‘Acaba beklediğimiz gibi olmayacak mı?’’ derken 12.tur ile birlikte ilk kaza gerçekleşti. Tabii ki bunun olaylar silsilesinin başlangıcı olduğunu ne ben ne de F1 severler bilmiyordu. 12.turda Mick Schumacher büyük bir süratle bariyerlere çarptı ve bunun üzerine güvenlik aracı piste girdi. Güvenlik aracı girince her zaman taktikler konuşulur ve pit stoplar gerçekleşir genellikle. Öyle de oldu. Mercedes takımı iki pilotunu birden pite çağırdı ve yarış başlamadan önce taze lastik avantajını kullanmak istedi. Kaderin cilvesi midir bilinmez ama Mercedes’i bekleyen ve şoke edici bir karar çıktı güvenlik aracı pistteyken. Kırmızı bayrak. Bunun anlamını bilmeyenlere kısaca söylemek gerekirse; pistte kalan her pilot avantajlıdır. Bu avantajı kullanan Verstappen hemen bir pit stop ile ilk sırada piste döndü ve ilk taktik savaşını Red Bull kazandı. Pist temizlenip yarışın yeniden başlanacağı açıklandığında, şaşırtan bir karar ile birlikte durarak start yapılacağı açıklandı. Ve herkes start düzlüğünde işareti beklemeye koyuldu.
Yarış tekrar başladığında ortalık bir kez daha karıştı. Hamilton yarış tekrar başladığında Verstappen'den çok daha iyi kalktı ve daha ilk viraja gelmeden Hollandalı’yı geride bıraktı. Verstappen ikinci virajda pist dışına taşarak, Hamilton'dan yerini geri aldı. Momentum kaybeden Hamilton, Esteban Ocon'a da geçilerek kısa süreli bir şoka sebep oldu ancak asıl şok edici olaylar arka sırada yaşanıyordu o sırada. Sergio Perez, arka tarafta Charles Leclerc ile temas yaşadı ve bunun üzerine spin attı. Dar bölümde arkadan gelen pilotlar Perez'den kaçmaya çalıştı. George Russell yavaşlarken, Nikita Mazepin duramadı ve İngiliz pilota çarptı.
Büyük kazada Mazepin'in aracı fazla hasar aldı ve Rus pilot yarışa veda etti. Russell da birkaç metre sonra durdu. Spinden sonra aracında hasar oluşan Red Bull’dan Perez bu olayın ardından yarışa veda etmiş oldu.
Bu olayların ardından yarış bir kez daha kırmızı bayrakla askıya alındı. Bu noktada yeniden start öncesi sıralama Verstappen, Ocon, Hamilton, Ricciardo, Bottas ve Pierre Gasly şeklinde oldu. Ancak Verstappen ve Red Bull’un sevinci FIA’dan gelen habere kadar sürebildi. Hamilton'ı pist dışından geçtiği için hem Ocon'a hem de Hamilton'a yer vermek zorunda kaldı. Böylelikle yeniden startta sıralama Ocon, Hamilton ve Verstappen şeklinde oldu.
Hakemler bir kez daha yarış için durarak yeniden start kararı verdiler.
Yarış tekrar başladığında, Verstappen üçüncü sıradan harika bir start aldı ve ilk virajda hem Hamilton hem de Ocon'u geçerek ilk sırayı eline geçirdi. Bu startı izleyenler olarak hep bir ağızdan şu cümleyi kurduğumuza eminim: ‘‘Yeni Dünya Şampiyonu geliyor.’’ Ne yazık ki sanal güvenlik araçlarının ve temaslar sonucu piste yayılan parçaların söyleyeceği sözler bitmemişti. Önce Tsunoda ve Vettel arasında yaşanan temas, sonra da Vettel ve Kimi Raikkonen'in yaşadığı temaslardan sonra sanal güvenlik aracı periyotları çıktı.
Pistin üstünde çok fazla parça vardı ve bu da olası bir kazaya sebebiyet verebilirdi. Bu yüzden Michael Masi, sanal güvenlik aracı çıkararak pistin temizlenmesini istedi. Sanal güvenlik aracı tam kalktı demeye kalmadan 2 tur sonra tekrar sanal güvenlik aracı devreye girdi. Ne yarış ama! Tüm bu anlattıklarımızdan yola çıkarak oldukça aksiyon olduğuna kanaat getirmiş olabilirsiniz ancak tüm adrenalin yüklü anlar tam bu dakikalardan sonra başladı yarışta.
Sanal güvenlik aracı periyodundan sonra Hamilton, Verstappen'e ilk virajda atak yaptı. Hollandalı bu olayın ardından geç frenle liderliğini korumaya çalıştı ve pist dışına taştı. Genç sürücü pist dışından virajı kesip liderliğini korumuş oldu. Ancak açık ve net şekilde bu bir engellemeydi ve Mercedes, FIA ile konuşarak Verstappen'in yerini geri vermesini istedi. Red Bull da bu durum nedeniyle Verstappen'e, Hamilton'a yol vermesi istendi.
Verstappen bunun üzerine son viraj öncesinde yavaşladı ve Hamilton, Hollandalı pilota arkadan çarptı. Akıllara hemen o meşhur 1998 Belçika GP’de yaşanan Schumacher – Coulthard çarpışması geldi. Hatırlayanların yüreklerinin kısa süreliğine ağza getiren bu çarpışma sonrası gördük ki Verstappen çirkef yarışmayı fazlasıyla seviyormuş.
Çarpışma sonucu Hamilton'ın ön kanadı kırıldı fakat iki pilot da yola devam etti. Hakemler bu olayı yarıştan sonra inceleme kararı aldılar. Ön tarafta Verstappen, farkı 2 saniyenin üzerine çıkardı ama sonrasında Hamilton'a yerini geri verdi. Fakat akıllıca bir hamleyle start finiş düzlüğüne girmeden ilk sırayı geri aldı. Tam bir fırsatçı golcü hareketiydi doğrusu.
Sonrasında hakemler, Verstappen'e 5 saniye zaman cezası verdiler. Yine de Verstappen, Hamilton'a bir kez daha yol verdi. Ama 5 saniye cezasının açıklanmasıyla birlikte herkes biliyordu ki, Verstappen yol vermese dahi yarışın kazananı Hamilton olarak teyitlenmişti.
Liderliği alarak büyük bir momentumla birlikte üst üste hızlı turlar atan Hamilton bu hak edilmiş galibiyetini çetin bir savaşla elde etmiş oldu. Bu aynı zamanda şampiyonluğun son yarış olan Abu Dhabi’de belirleneceğinin haberiydi. Son yarış öncesi oluşan tablo ise:
-Hamilton ve Verstappen 369,5 puan ile eşit konumdalar.
-Mercedes ve Red Bull farkı 28 puan ile Mercedes lehine.
-Ferrari, takımlar sıralamasında üçüncülük için yerini garantiledi diyebiliriz.
Yıllardır görmediğimiz kadar heyecan dolu Formula 1'de artık sezonun bitimine sadece bir yarış kaldı ve bitime bir yarış kala şampiyon Abu Dhabi'de belli olacak ve yarış 12 Aralık'ta gerçekleştirilecek.
Hangi pilot daha önde yarışı tamamlarsa o şampiyon olacak. Deneyimli ve ilklerin efendisi Hamilton mu? Yoksa çılgın ve kaybedecek bir şeyi olmayan Verstappen mi? Bekleyip göreceğiz.