Sezonun sonuna doğru adım adım yaklaştığımız yarış takviminde özellikle Hamilton ile Verstappen arasında gidip gelen liderlikler, yaşadıkları kazalar ve iki pilotun takımlarının birbirleri hakkındaki söylemleri ekseninde ilerleyen olaylara bakıldığında artık tamamen taktik savaşlarına dönen bir yapıya şahit olmaya başladık. Nitekim takımların aldıkları kararlar da bu yönde ilerledi.
Cuma ve cumartesi seanslarında hafif yağmur eşliğinde gerçekleşen antrenman ve sıralama turlarında ilginç olaylar yaşandı. Yarış öncesi motor yenileme yaptığını duyuran Ferrari’nin bu çalışması meyvesini vermiş görünüyordu. Aynı zamanda son 7 senedir bu pistte galibiyeti kimseyi kaptırmayan Mercedes takımı yine bildiğimiz gibiydi: Hızlı ve istikrarlı.
Motor değişimi yapan Verstappen ve güç ünitesi değişimi yapan Leclerc’in yarışa grid cezası alarak başlayacaklarının açıklanmasının ardından devreye Mercedes takımı satranç hamlesi yaparak Hamilton’un zaferini garantileme düşüncesiyle takım arkadaşı Bottas’ın motorunda taktiksel değişiklikte bulunarak ceza almasını sağladılar. Buradaki asıl amaç Bottas’ı geri sıralarda başlatarak Verstappen’i mümkün oldukça geride tutmak, bir nevi rakibine çelme takma hamlesiydi. İşe yaradı mı diyecek olursak tabii ki yaramadı.
Yarışa kariyerinin ilk pole pozisyonunu elde ederek ilk sırada başlayan Lando Norris ilk sırada başlıyordu. Onu Ferrari’den Carlos Sainz ve Williams’dan George Russel takipliyordu. Sıralama turlarında bariyerlere çarpan Hamilton dördüncü, geçen yarışın galibi Ricciardo ise beşinci sırayı alarak ilk çeyreği oluşturan pilotlar oldular.
Yağış beklentisinin olduğu yarış sorunsuz ve kaossuz bir ortamda başladı. Beş ışığın yanmasının ardından start alan yarışta güzel bir ivme yakalayan Carlos Sainz, Norris’i geride bırakarak ilk sıraya yükseldi. Takım arkadaşı Leclerc’de startın kazananlarından olarak on dokuzuncu sırada aldığı startın ardından 12. sıraya kadar yükseldi. Startın tek kaybedeni 2 sıra birden kaybeden İngiliz pilot Hamilton oldu. 15. tura kadar ön sırada yerini koruyan Sainz lastik aşınması ile pite geldi sırasını kaybetmiş oldu.
Pit stopların ardından yeni sıralama Norris, Hamilton, Sainz, Ricciardo, Perez, Verstappen ve Alonso şeklinde oluştu. Bu safhadan sonra Norris ve Hamilton arkalarında bulunan pilotlara büyük bir fark açmış durumlardı ve yarış iki İngiliz pilotun savaşına dönüşmüş haldeydi. Tabiri caizse ormanın kralı yaşlı aslan ile krallığı almaya hazırlanan genç aslanın savaşına benzer şahane bir kapışmaya şahit olduk.
Burada unutulmaması gerekense tecrübeydi. Yarışın son altı turuna girilirken tüm takım sorumluları yağmur çağrısı yapıp pilotlarını pite çağırıp lastik değiştirtmeye başladı. Bu çağrıya uymayan tek pilot ise galibiyeti gözüne kestirmiş genç pilot Norris’ti. Pit çağrısına "Kapayın çenenizi, gelmiyorum." Şeklinde cevap veren Lando Norris’in kaderi bir nevi orada belli oldu. Tecrübesizliğin cezasını son iki tura girilirken pistten taşarak ödeyen Lando, hem liderliği hem de podyum şansını kaybederek kendisine iyi bir ders çıkarmış oldu.
Hamilton liderliği ele geçirerek çok rahat bir galibiyet elde etmiş oldu. Yarışa son sırada başlayarak ikinci sırada bitişi Verstappen bu sonuç ile şampiyona puan sıralamasında hasarı en aza indirmeyi başararak büyük bir iş yaptı. Podyumun son sırası ise yarışa ikinci sırada başlayan ve uzun süre lider giden Ferrari pilotu Carlos Sainz’e kaldı. Kariyerinin 100.yarış galibiyetini alarak bunu başaran ilk pilot olan Lewis Hamilton yeni bir rekorun daha sahibi oldu.
Hamilton bu zafer sonucuyla puanını 246.5'e çıkarırken, Verstappen artık 244.5 puana sahip. Takımlar şampiyonasında ise Mercedes'in 397.5, Red Bull'un 364.5 puanı bulunuyor. Sezonun bir sonraki yarışı 10 Ekim tarihinde Türkiye GP’de koşulacak. Büyük bir heyecan ve sabırsızlık ile bekliyoruz.