Valentino Rossi'nin Emekliliği
GQ Sports

Valentino Rossi'nin Emekliliği

Moto GP bu yıl bir efsanesine veda edecek. 7 kez Dünya Şampiyonu ve pistlerin 46 numara ile özdeşleşmiş ‘’Doktor’’ lakaplı pilotu Valentino Rossi; zaferler, hayal kırıklıkları, mücadeleler ve heyecan dolu anlarla geçen 20 yılın ardından bu sezon sonunda emekli olacağını açıkladı. Babasının desteğiyle başlayan kariyerinin dönüm noktaları ve emekliliğe giden adımları analiz ediyoruz.

Valentino Rossi & Babası Grazio - İtalya 1997

G.O.A.T (Greatest of All Time) deyince her branşta akla gelen isimler var. Futbolda Maradona ve Pele, basketbolda Michael Jordan, yüzmede Michael Phelps, atletizmde Usain Bolt, teniste Rafael Nadal, Roger Federer ve Serena Williams, Formula 1’de Michael Schumacher gibi... Bu bahsettiğimiz sporcuların Moto GP'deki karşılığı, herkes tarafından kabul gören isim kuşkusuz Valentino Rossi.

Hırsı, sürüş tekniği, temiz ve akışkan geçişleri ile motorunu başka bir nesne gibi değil de vücudunun bir parçasıymış gibi kullanıyor olması hem onu motor efsanesi yaptı hem de saygı duyulan kişiliği sayesinde ‘’Doktor’’ lakabını almasını sağladı.

Rossi’nin motor sporları ile tanışması ilginç bir şekilde gokart ile başlıyor. İtalya’nın Urbino şehrinde dünyaya gelen Rossi’nin gokart serüveni ise maddi yetersizliklerden dolayı devam edemiyor. Her işte bir hayır var durumu kendini gösteriyor. Motor sürücüsü olan babasının bağlantıları sayesinde motosiklet camiasına giriş yapan Rossi’nin mükemmel kariyeri böylece başlıyor.

2 yıl 125cc ve 2 yıl 250cc kategorilerinde yarışan ve birer şampiyonluk elde eden Rossi, 2000 ve 2001 yıllarında 500cc’de yarıştı ve son senesinde şampiyonluğu göğüsledi. 500cc premier sınıfta sayıldığından bu şampiyonluğu da kariyer şampiyonluklarına eklendi. Sıradaki durak Moto GP oldu ve 2002 yılında Repsol Honda ile buraya ilk adımını attı. 

banner

Henüz ilk yıllarında olmasına ve çaylak sayılmasına rağmen Rossi 2002'de ve 2003'te Honda takımıyla etkili bir performans sergileyerek şampiyon oldu. Pistin en güçlü motor gücüne sahip takımıyla bunu başarmış olması bir çaylak pilot için oldukça etkileyici bir kariyer girişi olsa da Doktor’un asıl hikayesi 2004 senesinde başladı.

Tüm motosiklet dünyasını şaşkına çevirerek henüz YZR-M1 motoru ile Moto GP’de ikinci yılını geçiren Yamaha takımına geçiş yaptı. Diğer takımlar bunu bir fırsat olarak gördü. 2004’ten 2010 sezonu sonuna kadar Yamaha motoru ile pistlerde toz attıran Rossi, 4 sürücüler şampiyonluğu, 1 ikincilik (2006 yılı ve şampiyonluğu mağlubiyetini asla unutamadığını söylediği sene) ve sonuncusu 2010 senesinde olmak üzere 2 sürücüler üçüncülüğü aldı. Bu noktadan sonra kariyeri düşüşe geçen Rossi’nin 2011 ve 2012 sezonu için bir nevi kan değişikliği diyebileceğimiz Ducati takımına transferide bir sonuç vermemişti.

2013’te yuvasına geri döndü. 2014, 2015 ve 2016 senelerinde şampiyonayı ikinci sırada tamamlayan Doktor hala mücadele ediyor ve pes etmeyeceğini herkese kanıtlıyordu. Özellikle 2015 yılında şampiyonluğu son yarıştan önce kaybeden İtalyan pilot bu seneyi de unutamadığı kaybedişlerinin arasına ekliyor. 2017 yılından itibaren düzenli bir şekilde hız ve performans kaybı yaşayan ve artık emekli olması gerektiği dedikodularıyla 2021 yılına kadar mücadelesini sürdüren Rossi, bu sezon bitiminde Moto GP’i bırakacağını resmi olarak açıkladı. 

2000 yılından itibaren aktif olarak Moto GP’de mücadelesini sürdüren Rossi; geride kalan 21 muazzam kariyer boyunda 125cc ve 250cc’de birer, premier sınıfta ise 7 Dünya Şampiyonluğu kazanarak Moto GP tarihinin en başarılı ismi oldu. Eğlenceli kişiliği ve ilham veren sürüşü ile hepimizi mest eden Rossi’yi izleyebilmiş olmak büyük şanstı. Sen emekliliğin tadını çıkarırken bizler efsane performanslarını izleyeceğiz doktor. 

 

F1 SPRINT YARIŞLARI HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

SPRINT 

 

İLGİLİ İÇERİKLER Valentino Rossi MotoGP
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası