2005’te Amerikalı tasarımcı Tom Ford 21. Yüzyılın ilk gerçek lüks markasını kurmak için yola çıktı ve başardı da… Tom Ford kendi adını taşıyan markasını Gucci’de geçirdiği on yıllık uzun kreatif direktörlüğünün sivri gümüş topukları üstüne kurdu ve nihayetinde kadın-erkek giyim koleksiyonlarıyla, kozmetik ve hit parfüm serileri sundu. Belki de en önemlisi şunu kanıtlamış oldu: Tom Ford lüksün güçlü ve seksi yanını temsil ediyordu. Ve yaptığı işin ne kadar değerli olduğu hakkında bir fikrimiz daha var. Salı günü açıklanan 2.8 Milyar Dolar’lık anlaşma sonrasında, 2006’dan beri lisanslı olarak Tom Ford Beauty’nin ürünlerini üretip, pazarlayıp satan Amerikalı kozmetik devi Estée Lauder’ın Ford imparatorluğunun tümüne sahipliğini duyurdu.
Tom Ford'un satın alınmasıyla ilgili haberler, Bloomberg’ün markanın potansiyel bir satış yapmak için yatırım bankası Goldman Sachs ile anlaştığını bildirdiği Temmuz ayında endüstrinin radarına takıldı. Yaz boyunca, Estée Lauder (uzun süredir Tom Ford Beauty'nin lisans sahibi) ve ardından Kering (diğer markalrın yanı sıra Gucci ve Saint Laurent'in de sahibi olan Fransız lüks holdingi) adına - ki her ikisi de 90'larda Ford'u yaratıcı yönetmen olarak istihdam etmişti) potansiyel alıcılar olarak raporlar geldi. Sonunda, Estée Lauder sadece son derece kazançlı güzellik işini elinde tutmakla kalmayıp, aynı zamanda markanın diğer sektörlerini inşa etme fırsatını da elde ederek bu satışın kazanan tarafı oldu.
Estée, anlaşmada adı geçen tek uzun süreli Tom Ford ortağı değil. 2006 yılından bu yana Tom Ford erkek giyimi üretme ve dağıtma lisansına sahip olan İtalyan lüks grubu Ermenegildo Zegna, artık Tom Ford'un kadın giyim, aksesuar, mücevher ve hatta iç giyim dahil tüm modasını denetleyecek. (Zegna ayrıca Amerikan markası Thom Browne'a da sahip; ilginç bir şekilde, Browne geçen ay Ford’dan sonraki CFDA başkanı olarak yerini aldı.) 2005'ten beri Tom Ford gözlük lisansına sahip olan Marcolin, optiklerini üretmeye devam edecek. Kısacası, markanın mevcut kalite yapısının birçok yönden hala sağlam olduğu görülüyor, bu da dışarıdaki tüm Oud Wood sevenler için iyi bir haber.
Ford'unki gibi sağlam bir lüks markanın birçok kolu vardır ve bu kanalları sürdürmek, bu tür çok yönlü satın alma ile mantıklıdır. Estée Lauder gibi büyük bir kozmetik holdingi, mevcut bir moda işini sürdürmek için tipik olarak altyapıya sahip olmayacak, bu sistemler Zegna ve Marcolin ile zaten yerinde. Yeni düzenlemeyle ilgili olarak Ford, bir basın açıklamasında "Son 16 yılda kurduğumuz harika ilişkinin korunduğunu görmekten mutlu olduğunu" söyledi ve Estée Lauder, yaratıcı yönde Zegna ile ileriye dönük zamanda "yakınlaşacağını" belirtti.
(Uzantılardan bahsetmişken: BoF'e göre, Tom Ford'un moda işi, tamamen Ford'a ait olan Tom Ford fikri mülkiyetinden ayrı bir varlık olarak kalacaktır, ancak bu fikrin tam olarak neyi kapsadığı belirsizdir.)
Şu anda Tom Ford International'ın başkanı olan Ford'un uzun süredir iş ortağı Domenico De Sole, geçiş sırasında marka için danışmanlık yapacak. Ve Bay Ford'a gelince; Estée Lauder, Ford'un 2023 boyunca markanın "yaratıcı vizyoneri" olarak kalacağını açıkladı.
GQ