Vahşi Batı Stiline Chelsea Yorumu
Fotoğraf: Bottega Veneta
Bottega Veneta kalın lastik tabanlı deri botları henüz moda çevrelerinde dolaşıma sokmuşken, yeni ve iddialı model daha gösterdi.
Chelsea botların lastik kenarları bu kez vahşi batı tarzını ziyaret ediyor. Yumurta topuk özellikle erkek giyiminde, arkasına basılarak giyilen formunda bu coğrafyalarda külhanbeyi kılığının imza ayakkabı silueti. Topuk şeklinden bapımsız olarak Gucci mokasenlerde için bu muhabbet sıkça yapılmıştı. Bir diğer İtalyan moda evi Bottega Veneta’da ise bir ‘Chelsea’ manevrasıyla ve küt burunla bambaşka referanslar ile yeni sezonda piyasaya bir seçenek sunuyor. Tasarımcı Daniel Lee son sezonlarda şaha kaldırdığı marka için yeni hitini bu kez erkek gardırobu için yaratmış gibi görünüyor.
Farklı markalar da benzer modelleri yaygınlaştırırsa bu stili uygulama esnasında dar paçalardan kaçınmakta fayda var.
Virgil Abloh ile Nasıl Marka Olunur 101
Fotoğraf: Getty
Ekrandan bakınca düz görünen bir t-shirt’ü bile tasarım gücü ve logosu ile birkaç yüz dolara satabilen markalaşma yeteneğine sahip Virgil Abloh takip ettiği adımları herkesle paylaşmaya karar verdi.
Sadece giyim değil, çok farklı tasarım alanlarında da yaptığı iş birlikleri ile popülaritesi yüksek işler ortaya çıkaran Abloh tasarım & moda sektöründeki en aktif Afroamerikan figür.
‘Post-Modern’ Burs Fon’u ile moda alanında kariyer yapmak isteyen Afroamerikan öğrencilere imkan sağlayan tasarımcı sokak giyimi alanında markalaşmak isteyen herkese çevrim içi mentorluk yapmaya karar verdi. Kişisel internet sitesi üzerinden A’dan Z’ye markalaşma içerikleri paylaşan Abloh bu adımları bizzat anlatmıyor, aslında bir nevi küratörlük ile markaya isim vermekten, katalog çekimine onayladığı içerikleri sunuyor.
Geleneksel bir moda eğitiminden gelmediği için bazı moda çevrelerince kritik edilen hit tasarımcı, fikirlerini hayata geçirmek isteyenler için açtığı ‘Free Game’ alanını güncelleyeceğini söylüyor.
'Merch' Kültürü Yine Güçlendi
Fotoğraf: Gammin Threads
Şehrine konsere gelen favori müzisyenin tur t-shirt'ünü konser çıkışında satın almak adeta bir 'vintage' aktivite. Merch kültürü 2000'lerde öylesine popülerdi ki, bir ara yine demode oldu ve 2020'ye doğru farklı kanatlardan tekrar güçlendi.
Çevrim içi satın alma alışkanlıkları ile birlikte 'sınırlı sayıda' ibaresi tüketiciye çok çekici geliyor, böyle olunca Kanye West 30 dakikada 600 bin dolarlık satış yapabiliyor (Ye, Merch 2018).
Ürünlerin üretimi sektörün dev markaları tarafından yapılıyor. (Kendrick Lamar, 2018'de DAMN albümü serisi için Nike ile çalışmıştı.)
Ve internet kültürü öylesine dışa vurumcu bir platform oldu ki, etkileşimi yükselen, her viral içerik kısa süre içinde kendi tekstil serisine sahip oluyor. Bir politikacının sözünden, internet meme'ine iki gün önce ekranda karşılaştığın, üçüncü gün sweatshirt'e basılı olarak karşına gelebilir.
2020 'merch' akımında ise kuvvetli taraf anlamlı sloganlar. ' # ' ile düşündüklerini dile getirdiğin dünyada, çevrim dışı ortamlarda aklındakini dışa vurmak 2020'nin en büyük trendlerinden biri.