Hit Man’in Konusu Ne?
Toronto Film Festivali'ndeki gösteriminden sonra Netflix’in 20 milyon dolara satın aldığı film gerçek bir hikayeden ilham almış. Başroldeki kahramanımız sessiz ve kendi halinde bir üniversite profesörü olup, boş zamanlarında ekstra gelir için gizli polis operasyonlarında kiralık katil kılığına bürünen Gary Johnson (GQ Hype kapak yıldızı Glen Powell). Kolunda alçılı kedisi ile yaşayıp, boş zamanlarında kuş gözlemciliği yapan Gary’nin utangaç kimliğinin altından hem kılık değiştirmede, hem de karşısındaki potansiyel zanlının psikolojisini analiz ederek tam ihtiyaclari olan “hit man”e bürünmede yetenekli bir cevher çıkıyor.
Gary kısa zaman içinde gizli polis ekibine adapte olsa da bir çok hikayede olduğu gibi hayallerinin kadınıyla tanışması ile işler karışıyor. Adria Arjona’nin canlandırdığı Madison’un kaotik bir şekilde hayatına girmesi ile Gary’nin farklı kimlikleri arasındaki ince çizgi gitgide daha da inceliyor. Filmin en güçlü niteliklerinden biri ise finalinin tahmin edebileceğimiz klişelerden uzak bir şekilde sonuçlanması.
Komedi, macera ve romantizm üçgeni arasında güzel bir denge yakalayan Hit Man aslında Gary’nin gizli operasyon kılıfı altında farklı kimliklere bürünme isteğini irdeliyor. Kendi hayatında baskıladığı kişilik özellikleri, davranışlar ve tutkular rol yaparken kolayca yüzeye çıkıyor; çalıştığı her vaka adeta Gary’nin sakin mizacının altında yatan gizli bir dokuyu daha ortaya çıkarıyor. Film de aslinda tam bunu sorguluyor: Eğer günü gününe girdiğimiz her ortamda farklı metaforik kostümler giyiyor, birbirinden farklı davranış ve tutumlar sergiliyorsak aslında “biz” kimiz? Sen okuldaki sen misin, iş yerindeki mi, ailenin yanındaki mi yoksa sevgilinin mi? Bütün bu kimliklerin birleşimi mi yoksa aslında hiçbiri mi?
Filmin en büyük kozlarından biri ise başroldeki Glen Powell ve Adria Arjona arasındaki (son yıllarda nedense gitgide daha az gördüğümüz) doğal etkileşim. Senaryonun sonlara doğru artarak çoğalan dönemeçleri süresince bir an bile bu ikilinin birlikte oynamaktan ne kadar keyif aldığından şüphe duymuyoruz. Retta, Austin Amelio ve Sanjay Rao’dan oluşan yardımcı kadro da onlara içten bir uyum sağlıyor. Sonlara doğru olan iPhone Notes sahnesini siz de izledikten sonra uyum yükseldiği bir an olarak hatırlayacaksınız.
2024’ün şimdiye kadarki en eğlenceli filmlerinden biri olan Hit Man, sinemanın başlangıcından bu yana sonsuz sayıda gördüğümüz kiralık katil filmi kategorisine tamamen yeni ve alaylı bir bakış açısı sunmuş. Bu kategoride hepimizin aklına gelen demirbaşlar vardir; John Wick, Collateral, Leon... Linklater ve başrolde olmanın yanı sıra senaryo ya da el atan Powell'ın versiyonu ise hem kiralik katil gibi absürd bir mesleğin varoluşunu, hem de bu konuda milyonlarca film yapılmasını tatlı bir şekilde tiye almış. Bunun üzerine kimlik ve varoluşla ilgili tetiklediği sorular ise filmi eğlenceli ama tek kullanımlık bir yaz filmi olmaktan öteye taşımış.
Top Gun: Maverick ve Anyone But You’dan sonra Hit Man ve temmuzda vizyona girecek
Twisters (90’ların kült filmi Twister’ın devamı) ile bu yaz Glen Powell yazı olacağa benziyor.