LinkedIn ustası olmanın yolları
Hayat Rehberi

LinkedIn ustası olmanın yolları

LinkedIn'e üye olan 160 milyon kişiden biri olmanız iş hayatınızda sihirli kapılar açılması için yeterli değil. Kariyer hedefinize ulaşmak için ustalaşmanız gereken alanları öğrenin.

 

Profiliniz hakkınızda eksiksiz mesaj vermeli

Profil sayfanız adınız, yaşınız, yaptığınız iş gibi sizinle ilgili temel bilgileri içeriyor. Fakat buradaki kilit nokta girdiğiniz bilgilerin eksiksiz ve doğru olması. Facebook ya da Twitter’da olduğu gibi gelişigüzel ya da tamamen hayalgücünüze kalmış bilgiler girerseniz hakkınızda doğru mesaj veremezsiniz, dolayısıyla belki de tam da size göre bir iş kapınızı çalmadan uzaklaşır. Eğer profilinizin eksiksiz olmasını istiyorsanız şu başlıkları doldurduğunuzdan emin olun:

* Çalıştığınız sektör, bulunduğu yer, pozisyonunuz

* Daha önceki iş tecrübeleriniz,

* Eğitim durumunuz (lise eğitiminiz dahil),

* En az dört ya da beş yan özelliğiniz,

* Anlaşılır bir fotoğraf

* En az 40 kişilik bir arkadaş listesi

 

Doğru arkadaş listesi için doğru arama yöntemlerini kullanın

LinkedIn diğer tüm sosyal medya araçlarında olduğu gibi size arkadaş listenizi oluşturmanızda yardımcı oluyor. Doğru insanlarla kontak kurduğunuzdan emin olmak için yapabileceğiniz en kolay şey hali hazırda tanıdığınız kişileri eklemek. Örneğin, şu an çalıştığınız şirketteki patronunuz, çalışma arkadaşlarınız vb. Daha sonraki adım her sayfanın sağ üst köşesinde göreceğiniz “Tanıyabileceğiniz kişiler” linkini tıklamak. Site sizinle ortak yönleri olan (aynı sektörde çalışan kişiler, listenizdeki bir arkadaşınızın arkadaşı vb) kişileri size eklemenizi önerir. Kontak listenizle daha fazla insana erişmek istiyorsanız “Kişiler” başlığı altında ye ralan “bağlantı ekle“ özellliği ile email adresinizdeki kontakları da ekleyebilirsiniz.

Size yardımcı olacak gruplara üye olun

LinkedIn’deki gruplar diğer sosyal iletişim platformlarından farklı olarak daha profesyonel bir içeriğe sahip. Yani belli bir konunun uzmanları ya da bellibir sektörde çalışan kişiler gibi birçok seçenek bulmak mümkün. Fakat gruplara üye olabilmeniz için öncelikle moderatörün onayını almanız gerekebilir. En azından LinkedIn’de yer alan grupların üçte ikisi bu yöntemi kullanıyor.

Sadece kişileri değil, şirketleri de takibe alın

Veritabanı sadece özel kişileri içermiyor. Bugün adını sıkça duyduğunuz birçok büyük şirket sitede özel bir sayfaya sahip. Hatta zaman zaman onları takip eden kullanıcılarına duyuru yaparak işe alım olanağı sağladıkları bile oluyor. Bunun için yapmanız gereken takip etmek istediğiniz şirketi anasayfada yeralan “Şirketler” başlığı altında bulmak ve yakından izlemek.

Yeni bir iş bulmak için en iyi yöntemi kullanın

İş arıyorsanız ya da iş değiştirmek istiyorsanız oturup birinin sizi bulmasını beklemenize gerek yok. Ne de olsa kariyer odaklı bir sosyal paylaşım sitesindesiniz, sunduğu kolaylıklardan faydalanın. Anasayfada “iş ilanları” sekmesine tıklayın. “Gelişmiş arama” seçeneğini kullanarak özel bir şirket ismi, pozisyon ya da sektör arayabilir, size uygun olan iş ilanına başvurabilirsiniz. Bulduğunuz ilanı daha sonra değerlendirmek için kaydetme imkanınız da var. Bir başka seçeneğiniz de “iş ilanları” sayfasındaki “ilgilenebileceğiniz işler” başlığı altındaki açık pozisyonlara başvurmak olabilir.

Güncel kalmaya dikkat edin

Kendi hesabınızla giriş yaptığınız anda karşınıza ilk çıkacak sayfada bir “güncellemeler” bölümü göreceksiniz. Burada listenizdeki kişi ve şirketlerin statü değişiklikleri, açtıkları ilanlar, yaptıkları duyurular ve bunun gibi bilgiler yer alır. Siz de daha çok farkedilmek istiyorsanız ister LinkedIn web sitesinde yaptığınız güncellemelerle ister Twitter üzerinden attığınız tweetlerle gündemde kalabilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken önemli ve yaygın bir hata konusunda sizi uyaralım: Twitter hesabınız kariyerinizden ziyade özel hayatınız hakkında mesaj veriyorsa – mesela o gün izlediğiniz film, içtiğiniz içkinin lezzeti vb. – o hesapla LinkedIn hesabınız arasında ortak bir bağlantı oluşturmayın. Ayrıca çok yoğun tweet atmayın ve statü güncellemeyin. Bilgi kalabalığı diğer kullanıcıları rahatsız ederse, sizin güncellemelerinizi “sessiz”e alabilirler. Siz de aynı imkana sahipsiniz. Eğer sizi statü güncellemeleri ile yoran biri ya da bir şirket varsa onun kullanıcı anasayfasına giderek sessize alabilirsiniz.

 

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası