Zegna geçen yıl beklentinin ötesinde organik olarak yüzde 20 büyüdüğünü açıkladı. Pek tabii ‘triple stitch’ ayakkabıların fanatikleri ve markanın elçisi Mads Mikkelsen gibi görünmek isteyenlerin sayısı artıyor. Aslında bu yükseliş Artistik Direktör Alessandro Sartori’nin yaklaşımının ne kadar güncel olduğunu gösteriyor.
Çabasız şıklık için çok çaba göstermek gerekirken Zegna koleksiyonundaki her görünüm bu tanımın hakkını en doğal haliyle veriyor. Koleksiyondan üst üste giyilen parçalar büyük uyum içinde ve defile için bir araya getirilmiş olsalar da günlük hayatta kullanım için bir çözüm sunuyor. Baştan ayağa Zegna giymene gerek yok, ton seçimleri öyle dikkat çekici ve uyumlu ki dolabındaki temel siyahlara bir parça Zegna ile dokunduğunda genelde büyük bir fark yaratmak mümkün. ‘In the Oasi of Cashmere’ inovatif materyalleri ve dokularıyla sadece sosyal medya için yapılan kıyafetlerin karşısında duruyor.
Zegna defilelerinin en sevdiğim bölümü (art arda onlarca harika parça görmenin yanı sıra) finalinde tüm modeller podyumdayken koleksiyonu daha yakından incelemek için vakit tanınması. Koleksiyon sloganı ‘Maddeyi yeniden şekillendirmek, şekilleri yeniden konumlandırmak’. Ne demek istediklerini tüm dik yakalı ürünlerin, rahat ama yapısı bozulmadan ne kadar iyi durduğuna yakından şahit olarak daha iyi anlıyorum. 2024 Kış koleksiyonu uzun süreli gardıroplar planlayanlar (ve özellikle bol, akışkan pantolonlarla yaşayanlar) için farklı materyallerde onlarca seçenek sunuyor.
Bu yazı GQ Türkiye Bahar 2024 sayısında yayınlanmıştır.