Söz konusu geri dönüşüm veya sürdürülebilirlik olduğunda, genç ve küçük markalar birçok sebepten dolayı çok daha hızlı ve etkili adımlar atabiliyor. Ancak sektördeki dev markalar için bu adımları atmak o kadar da kolay değil. İşte bu yüzden Burberry’nin Dünya Günü’nde (Earth Day) duyurduğu sürdürülebilir ReBurberry Edit koleksiyonu, diğer büyük markaları değişime sürüklemesi ve genel olarak tüketici bilinci yaratması açısından çok önemli.
Eylül ayında Riccardo Tisci’nin önderliğinde ilk ‘carbon-neutral’ defilesini gerçekleştiren Burberry, bu kez birkaç adım daha ileriye giderek geri dönüştürülmüş materyallerden üretilmiş bir kapsül koleksiyon çıkardı. Aslında ReBurberry Edit, markanın 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan seçilen 26 parçadan oluşuyor. Koleksiyonu oluşturan kıyafetler ve aksesuarlar, geri dönüştürülmüş balıkçı ağlarından, kumaşlardan ve edüstriyel plastiklerden yapıldı.