Köklü markaların sürekli dönüşüm halindeyken bir yandan da DNA’larını muhafaza etmeleri hiç de kolay bir iş değil. Mesela bundan 10 sene önce, Valentino’nun Birkenstock’la iş birliği gerçekleştirdiği bir evreni belki hayal dahi edemezdik. Markanın uzun yıllardır kreatif direktörlüğünü yapan Pierpaolo Piccioli, çağa uyum sağlayan ürünleri koleksiyonların içine dahil etmenin yanında asıl değişimin özgün ve dinamik bir görsel dil üretmekten geçtiğini çok iyi biliyor.
Şu sıralar markaların en temel stratejileri, piyasanın içinde ayırt edici bir ses veya özgün bir dil üretebilmek üzerine kurulu. Bu bağlamda Valentino’nun Sonbahar 2020 erkek koleksiyonunun kampanyasını emanet ettiği ismin dijital işleriyle dikkat çeken Hong Kong kökenli video sanatçısı YH Fong olması hiç de şaşırtıcı değil. Aslında son yıllarda Valentino’nun erkek koleksiyonları, lüks modaevinin radikal kararlarını sergilediği kullanışlı bir araç haline geldi. Hatırlarsak Valentino yeni logosunu ilk kez 2018’de görücüye çıkardığı erkek koleksiyonuyla tanıtmıştı.
Valentino’nun 2020 Sonbahar erkek koleksiyonunu tanıttığı son kampanyasında, YH Fong yeşil ekran ve CGI teknolojisinden faydalanarak başka bir dünyaya ait gibi duran ve dijitalin farklı kollarından beslenen yeni bir estetik anlayışı inşa etmiş. Kampanya videosunu izlediğinizde sizin de fark edebileceğiniz gibi, uzun yıllar boyunca haute couture geleneğinden beslenmiş lüks modaevi çağa başarılı bir şekilde ayak uydurduğunun mesajını verirken yepyeni bir estetik dil üretmeyi de ihmal etmiyor.