Marco Baldassari'nin Eleventy Milano'daki Kusursuz Dengesi Sonbahar/Kış 2022/23'te Devam Ediyor
Moda

Marco Baldassari'nin Eleventy Milano'daki Kusursuz Dengesi Sonbahar/Kış 2022/23'te Devam Ediyor

Eleventy Milano, Türkiye’de kendi kitlesini ve takipçilerini oluşturdu. Aslında bu durum çok da şaşırtıcı değil. Eleventy Milano, çaba harcamadan lüks, şık ve rahat görünmek için mağazalar arası mesai yapmayanların tek adresi olmaya oynuyor. Markanın Kurucusu ve Kreatif Direktörü Marco Baldassari Sonbahar/Kış 2022/23 için İstanbul’a geldiğinde hem yeni sezonu hem de Eleventy Milano vizyonunu konuştuk.

Marco Baldassari'yi İstinye Park Eleventy mağazasında beklerken yeni gelen ürünlere göz atıyorum. Askılardaki diğer ürünlerden farklı tonlarda olsalar da aslında hepsi bir bütün içinde. Bu bütünlük özellikle belli bir stilde devamlılığı korumak için muazzam bir seçki. 

Marco'nun mağazaya adım attığı modu daha da yükseliyor. İstanbul'da konuk olsa da, tasarımlarıyla dolu mağazada kendini açıkça evinde hissediyor. Doğuş Perakende'nin önem verdiği markalarından Eleventy son iki yılda şehirdeki varlığını arttırdı. Marco ile sadece Sonbahar/Kış 2022/23'ü değil, belirli bir kalitede stabil ve uzun ömürlü, kaliteli bir gardırop kurmak isteyen erkekler için Eleventy Milano'nun rolünü konuşuyorum. 

Alper Etiş: Bu çağda lüks kavramını nasıl tanımlıyorsun?

Marco Baldassari: Lüks, bir deneyim sadece kıyafet değil. Müşterilerimize mağaza ziyaretinden sonrasında ürün kullanımına kadar sağladığımız deneyim.

 

A.E.:Eleventy Milano için, pandemi ile birlikte sınırları esneyen “sartorial/terzilik” ne anlama geliyor?

M.B.: Çok önemli, her şey el yapımı, ceketler el yapımı, çoğu örme el yapımı, fakat yeni sartorial daha rahat. (Giydiği ceketi göstererek) Bu ceket el yapımı, kaliteden taviz verilmiyor, İtalya’da yapıldı fakat farklı bir sülüette, daha genç daha rahat... Benim amacım insanları kendilerinin en iyi hallerinde hissetmelerini sağlamak. Daha genç daha cool daha profesyonel görünmelerini hedefliyorum. 

 

A.E.:Markanın hedef kitlesi var mı?

M.B.:Hayır bir limit yok. Çok mutlu ve gurulu bir şekilde  25’inden 80’ine erkeklerin ve de kadınların Eleventy Milano giydiğini görüyoruz. 

80 yaşındaki birinin kıyafetlerini değiştirdiğinizde ne kadar genç göründüğünü fark edeceksiniz. Benim işimin bir parçası da bu; insanlarla tanıştığımda onlara kıyafetleri farklı şekilde giydiriyorum. Farklı bir imaj size farklı bir düşünce yapısı sağlar. Aynaya baktığınızda farklı bir tavır sahibi olursunuz. 

eleventy

A.E.:Kalitesiyle bu kadar öne çıkan bir markanın, duymadığımız kullanıcı hikayeleri var mı? 

M.B.:Genel konuşmak gerekirse tabii ki olumlu geri dönüşler var. Son 2 yılda kalitemizi artırmak için üstün efor gösterdik. Lüks market için gelecek sadece kalitede. 

 

A.E.:Her gün giydiğin parçalar neler? 

M.B.: Yeni sartorial için harika bir örnek olan Jogger pantolonlar. İplerini içine koyup kemer taktığınızda oldukça klasik bir pantolon gibi görünebiliyor. Üstüne rahat/unstructured bir ceket ve Eleventy bir örme giyiyorum. Bana göre günü rahat geçirmenin en şık yolu. 

  

A.E.:Bu sezonun anahtar parçaları neler? 

M.B.: Çift taraflı harika paltolarımıza çok güveniyorum. Adeta ikisi bir arada. Bunu İtalya’da yapabilen 3 atölye var. Sadece dikişi 18 saat sürüyor. Ceket için kullandığımız yün çok hafif ve çok yumuşak. En üst kalite iplik.. 

A.E.:Soğuktan korunacağım fakat terlemeyeceğim diye anlıyorum? 

M.B.: Kesinlikle. Bir tarafı lacivert bir tarafı gri palto. Dediğim gibi ikisi bir arada.  Bizim için meydan okuma, bu kaliteyi belirli bir satış fiyatında kalarak yapabilmek oldu. Belki farklı markalarda benzerini görebilirsiniz fakat başka bir fiyat klasmanında. Eleventy’nin amacı en iyiyi en iyi fiyata yapabilmek. 

 eleventy

A.E.:Bu koleksiyon hakkında basın bülteninde okumayacağım bir şey söyler misin?

M.B.:İlham kaynağı dağlar. Her zaman doğadan ilham alıyoruz. Bir chalet’deymişim gibi hissetmek istedim. Açık renkler, yeni teknikler… Naylon olmayan örme parçalar… Dikişi olmayan “bounded” 

 

A.E.:Farklı sezonlardan farklı parçalar birbiriyle kombinlenebilir, mesela bu sezon için mağazaya bakıyorum ve her şey birbiriyle giyilebilir görünüyor.  bir marka stratejisi var, sanki fazla mesai harcamadan istediğini almak isteyenlere hizmet ediyor? 

M.B.: Kesinlikle. Her sezon sıfırdan başlıyoruz fakat ilk yaptığımız renk paleti üstünde çalışmak. Kolay görünüyor fakat herhangi bir beji bulmadan önce on farklı bej deniyorum. Beyaz için on farklı beyaz deneyip bir kış beyazı buluyoruz. Bizim karakteristiğimizde çok güçlü renkler yok daha soft tonlar görebilirsiniz ve kolayca kombinleyebilirsiniz. Bu şekilde büyük bir hata yapmanız çok zorlaşır. Mix&match yapabilirsiniz. 

Marka kimliğini renklerden bile anlayabilirsiniz. Fakat Eleventy tam olarak tümden terziden çıkmış jilet gibi parçaları baştan ayapa giymek yerine, iyi bir ceket ve örmeyle birlikte kaliteli bir jogger pantolon giymektir. 

Eleventy yeni koleksiyon ürünlerini İstinyePark mağazası giriş katında ve @eleventytr Instagram hesabından inceleyebilirsiniz. 


Marco Baldassari Eleventy Milano

 

İZLE
Eleventy İle Bahar 2022
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası