156 modeliyle (1997 yılında tanıtıldı) coupe görünümlü sedan tasarımının öncülerinden olan Alfa Romeo, 2005 yılında onun yerini alan 159 modeliyle bu akımı başarıyla devam ettirdi. 159’un 2012’de ömrünü tamamlamasıyla birlikte marka da sedan sınıfından uzaklaşmış oldu. Alfa meraklılarının uzun zamandır beklediği yeni sedan, 2016 başında yollara çıkacak.
Çamurluklara taşan LED farları, uzun burun yapısı ve yere yakın gövdesiyle Giulia, sedan olduğunu unutturuyor. Tasarımcılar etkileyici ancak aşırıya kaçmayan bir görünüm elde etmeye özen gösterdiklerinin altını çiziyor. Alfa Romeo yeni modelde birçok ilke de yer veriyor. Yenilenen logo ve karbon fiber kullanımı (tavan, motor kaputu) bunlardan sadece ikisi.
Giulia’nın en üst versiyonu olan Quadrifoglio Verde’de Ferrari tarafından geliştirilen çift turbolu 3.0 litrelik V6 motor yer alıyor. 510 beygir gücündeki motor, 0-100 km/s hızlanmanın 3.9 saniyede tamamlanmasını sağlayarak ön çamurlardaki dört yapraklı yoncanın farkını ortaya koyuyor.
Motor, yüksek performansın yanı sıra gerekmedikçe bazı silindirleri devre dışı bırakabilme özelliği sayesinde, önemli bir yakıt ekonomisi de sunuyor. Dört çekerli bu versiyonda standart frenlerin yerini karbon seramik olanlar alıyor.
Yetkililer, gelişmiş süspansiyonu, rakiplerinden hafif olması (1500 kg) ve 50/50 ağırlık dağılımı sayesinde Giulia’nın, kullanımı en zevkli sedan modellerden biri olacağını belirtiyor. Diğer motor seçenekleri şu an için kesinleşmese de yine yüksek performanslı 4 silindirli benzinli ve 4-6 silindirli turbo dizellerden bahsediliyor.
Sürücü odaklı tasarlanan kabin, her zamanki gibi Alfa’nın sportif ruhunu yansıtıyor. Deri ahşap ve karbonfiber olmazsa olmazlardan. Giulia ilk olarak gelecek ay düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenecek.
Yazının tamamı ve çok daha fazlası GQ Türkiye Ağustos sayısında ve GQ Türkiye Dijital edisyonunda...