Yeni Nesil Yeni Doku

Sartoryal erkek giyimi denilince akla gelen ilk markalardan biri İtalyan Sartori ailesinin sahibi olduğu Kiton. Ailenin üçüncü nesil üyeleri Mariano ve Walter De Matteis markalarını bir adım öteye taşımaya karar verdi. Günümüzün işleri gereği çok seyahat eden ve bu sırada rahat ve şık olmak isteyen erkeklerin vazgeçemeyeceği parçalardan oluşan KNT markasını kurdular. Alametifarikası üstün kalite kumaşları ve çağdaş kesimleri. Markanın hikayesini kurucularından dinledik.

05 Temmuz 2019

Yeni Nesil Yeni Doku

Bundan 63 yıl önce dedelerinin kurduğu tekstil imparatorluğu Kiton, adını eski Yunan aristokratlarının özel törenler sırasında giydiği “chitone” isimli kumaşından alıyordu. Kalite, sosyal üstünlük ve ilkelere bağlı olmayı simgeleyen bu kumaşın hikayesi, markanın üçüncü kuşak temsilcileri Mariano ve Walter De Matteis ile kısa zaman önce yepyeni bir dinamizme kavuştu. İkiz kardeşlerin babalarının izinden giderek kurdukları yeni markaları KNT ile aldıkları riskleri ve yeni neslin moda anlayışını konuştuk.

 

Kiton’un ardına daha genç ve dinamik bir marka koyma ve KNT’yi yaratma yolculuğu nasıl başladı?

Fikir aslında sokaktan doğdu. Seyahat ederken etrafımızda her geçen gün daha çok hem rahat hem şık hem de farklı olmanın yollarını arayan insanlar görmeye başladık. Bu arayış bizi çok rahat takım elbiseler tasarlamaya itti. Aile işimizin yarım yüzyılı aşkın tecrübesini ve alt yapısını kullanarak en iyi kalite kumaşlara farklı dokular ve kalıplar kazandırarak işe başladık. Bu nedenle KNT ismi yeni dokular demek olan “Kiton New Texture”dan alıyor. Kiton’un klasik kalıp ve kesimlerinin dışına çıkarak takım elbise anlayışına yeni bir soluk getirmeyi amaçladık. İnsanlar ve mimari bu yolculukta en büyük ilham kaynağımız oldu.

 

Markanın çekirdeğinde seyahat ederken rahat ve şık olma arayışı var. Bu arayış ilk sizde mi başladı yoksa etrafınızdan bu yönde talepler aldığınız için mi bu işe soyundunuz?

Bir süredir içinde olduğumuz aile işimiz nedeniyle Japonya ve Çin gibi oldukça uzak ülkeler de dahil olmak üzere devamlı seyahat ediyorduk. Bu seyahatler sırasında zamanımız uçaktan toplantıya oradan yine bir müşteri yemeğine ve yeniden uçağa şeklinde geçiyordu. Bu koşturmaca arasında uçak, toplantı ve yemekler için ayrı ayrı kıyafet değiştirecek kadar zamanınız olmuyor. Buradan yola çıkarak iş ve özel hayatınızda her ânınıza uyum sağlayabilecek ve içerisinde rahat hissedeceğiniz parçalar tasarlamaya başladık. Çıkış noktamız kendimizdi.

 

19-07/05/knt_3.jpg 

Walter De Matteis & Mariano De Matteis

 

Aile işiniz olması nedeniyle her zaman modaya ilgili miydiniz yoksa başka bir sektöre kaymak istediğiniz anlar oldu mu?

Her ikimiz de sadece modayla ilgiliydik. İlk başlarda tasarımdan çok yönetim kısmıyla diyebiliriz. Babamın yanında şirkette çalışmaya başlayalı neredeyse 8 yıl oluyor. Başka bir sektörü deneyeceğimiz bir zamanımız olmadı.

 

Hangi eğitimleri aldınız?

Her ikimizde matematik ve fizik gibi aslında sektörden çok uzak konularda eğitim aldık. Ancak mezun olur olmaz şirkette çalışmaya başladık.

 

Tasarlamaya başladığınız zaman ilhamınızı en çok nerelerden alıyorsunuz?

Koleksiyonların ilhamı genel olarak mimariden ve sanattan geliyor. Özellikle büyük şehirler bizi çok besliyor.

 

Sizi en çok etkileyen mimar?

Zaha Hadid

 

Markanın DNA’sında var olan 5 kelimeyi benim için seçer misiniz?

Kalite, yeni teknoloji, kumaş, tutku ve aşk.

 

Kumaş kalitesi ve seçimi KNT koleksiyonlarındaki anahtar parçalardan ve üretim sürecinde üzerinde en çok durulan noktalardan biri. Biraz bu kumaşlardan bahsedebilir miyiz?

Kullandığımız kumaşlar en yüksek kalite kaşmir, pamuk ve yün. Kiton’un en büyük güçlerinden biri de sektördeki en eski ve iyi kumaş tesislerine sahip olması. Bu birikimden ve mirastan yararlanarak biz de KNT için kaliteden asla ödün vermeden en ince işçilikle çalışıyoruz.

 

19-07/05/walter-de-matteis_br1_0327.jpg

Walter De Matteis

 

2019 İlkbahar/Yaz koleksiyonundaki en favori parçanız?

Her ikimiz için de kesinlikle ceket gibi görünen ancak arkasında bir kapüşonu olan kullanışlı blazer.

 

Seyahat etmeyi en çok sevdiğiniz destinasyonlar?

Napoli, Milano ve New York.

 

Çok uzun bir süredir bu sektörde olan babanız kendi markanızı kurma fikrini nasıl karşıladı ve bu konuda size nasıl destek oldu?

Babamız bizi her zaman inandığımız şeylerin peşinden gitmemiz için özgür bıraktı. KNT’nin kuruluş sürecinde de profesyonel olarak çok büyük katkısı oldu. Sıfırdan bir şirket kurmanın zorluklarıyla baş ederken en büyük destekçimiz oldu. İlk başlarda yapabileceğimizden çok emin değildi, ikna etme sürecimiz 6 ay sürdü. Bizi bir süre uzaktan izlemeyi seçti ancak şu an olduğumuz yerden o da çok mutlu.

 

Sizin gardıroplarınızda her daim bulunan, olmazsa olmaz parçalar neler?

Takım elbise, iyi bir triko kazak, spor ayakkabı, trençkot ve kravat. İkiz olduğumuz için sanırım bu konuda birebir aynı fikirdeyiz!

 

Seyahatlerinizde yanınızdan ayırmadığınız parça?

Takım elbise, beyaz tişört ve beyaz spor ayakkabılar olmadan asla bir seyahate gitmeyiz.

 

Şu an erkek modasında ve genel olarak tekstil sektöründe gözlemlediğiniz değişimler ve alışlanlıklar neler?

Bizce erkek modası giderek daha rahat ve günlük bir stile doğru kayıyor. Eskiden olduğu kadar klasik ve sert çizgilere sahip olan kıyafetlerdense, terletmeyen, içinde kolay hareket edilebilen ve her saate uyum sağlayabilen şık kıyafetler tercih ediliyor. Spor giyimin sokakları domine etmeye başlamasının en büyük nedenlerinden biri de bu. İnsanlar daha akıllı yatırımlar yaparak giyinmeye başladı.

 

19-07/05/mariano-de-matteis_br1_0335.jpg

Mariano De Matteis

 

KNT müşterilerini gelecek koleksiyonlarda neler bekliyor?

Yeni spor ceketler, eşofman rahatlığında olan ancak takım elbisenin altına giyebileceğiniz kaşmir dokulu pantolonlar ve rahat ayakkabılar.

 

Bu sezondan itibaren KNT Beymen’lerde satışa çıkacak. Türkiye pazarında olmak ile ilgili neler hissediyorsunuz?

Kiton uzun zamandır Beymen’de var olan bir marka. Türkiye’deki müşterilerimizle aile olarak aramız her zaman çok iyiydi. Şimdi yeni nesil temsilciler olarak daha da dinamik bir markayla bu pazara girmek bizi çok mutlu ediyor. Genç ve aktif bir kitleye Türkiye’de ulaşacak olmak heyecan verici.

 


Neighborhood ve Eastpak'ın Ortak Koleksiyonu

RÖPORTAJ | Neighborhood ve Eastpak'ın Ortak Koleksiyonu

Gelecek Bu Enerjide: Mu Tunç

RÖPORTAJ | Gelecek Bu Enerjide: Mu Tunç

Şimdi Sahne Onların: Mehmet Ozan Dolunay

RÖPORTAJ | Şimdi Sahne Onların: Mehmet Ozan Dolunay

Şimdi Sahne Onların: Burak Yörük

RÖPORTAJ | Şimdi Sahne Onların: Burak Yörük

Şimdi Sahne Onların: Birand Tunca

RÖPORTAJ | Şimdi Sahne Onların: Birand Tunca

Yeni İtalyan: Guido Senia

RÖPORTAJ | Yeni İtalyan: Guido Senia

Daha Fazla Göster