Kız kardeşinizle çok uzun süredir çalışıyorsunuz ve altı yıl önce kızınız da size katıldı. Aile ile birlikte çalışmak nasıl bir duygu?
Yeni bir koleksiyon üzerinde çalışmaya başladığımızda, her birimizin farklı fikirleri oluyor.Kız kardeşimle yaptığımız uzun ve zorlu tartışmalar sonucunda, temelde aynı zevke sahip olduğumuzu öğrendik. Bu nedenle, nihai bir sonuçla ilham alıp, hem fikir olabiliyoruz.
Bu yılın başında "cinsiyetsiz" bir koleksiyon başlattınız. Yıllarca sadece erkek giyim tasarladıktan sonra, neden bir değişiklik yapmaya karar verdiniz?
Sonbahar - Kış 2016 sezonunda kadın kapsül koleksiyonumuzu sunduk, Katie ve ben, kadın koleksiyonunun lansmanını yapmaktan ve WOOYOUNGMI markasının ünlü bir marka olarak birçok kadın müşteri tarafından zaten giyildiğini göz önünde bulundurarak kendimize güveniyor ve inanıyorduk. WOOYOUNGMI için çok doğal bir hareket oldu, kadın çizgisi olması da gerekiyormuş.
Wooyoungmi'nin sürekli değişim içinde olduğunu söyleyebilir misiniz?
Paris'teki WOOYOUNGMI sunumumuzda, Seul modern erkeğini yeni dünyaya tanıtmayı amaçladık. Zaman geçtikçe Seul modern erkeğinin tarzı da değişti. Hayal ettiğimiz adam gelişmeye devam ettikçe WOOYOUNGMI'nin de sürekli değiştiğini söyleyebiliriz.
Yaşadığımız salgın birçok trend yarattı ve minimalizm de bunlardan biri oldu. Müşterinin değişen alışveriş ve yaşam tarzı alışkanlıklarına uyum sağlamak isteyen hevesli tasarımcılara tavsiyeniz ne olur?
Bu sektörde her zaman bazı değişiklikler olacak. Kendi stratejiniz, yönünüz ve hızınız ile takip edebileceğiniz güçlü bir kimliğe sahip olmak çok önemlidir. İstediğinizi yapın, direnç göstermeyin, kendinizi değişim dalgalarının içine bırakın…
Bu süreç bize e-ticaretin kesinlikle hayati ve en güvenli olduğunu, fiziksel mağazaların ise çok riskli olduğunu gösterdi. Dünya çapında 20'den fazla mağazaya sahipsiniz, bu konudaki görüşünüz nedir?
E-ticaretin çok hayati ve gelecekteki en önemli iş alanı olduğu konusunda hemfikiriz. Buradan hareketle geçtiğimiz Ekim ayından beri Kore pazarında e-ticaret kanalımızı başlattık. Şu anda, e-ticaret konusunda iyi bir konumdayız daha da geliştirmek için çalışmalar yürütüyoruz. Ekim 2020'den itibaren küresel e-ticaret web mağazamızı açmayı planlıyoruz.
Tasarımlarda ne öne çıkacak?
Sürdürülebilirliğin gelecekteki tasarım için en büyük değer olacağını söyleyebilirim. Bu günlerde insanlar abartıdan, yapaylıktan, aşırı dekorasyondan ve günlük hızlı trendlerden bıktı. Sanırım arınmanın zamanı geldi. Gelecekteki anahtar kelimeler, trendlerde özgünlük, doğa dostu ve fayda değerine sahip ürünler olacak, sanırım "yeni klasisizm" geliyor.
*Wooyoungmi Beymen Blender’ın exclusive markaları arasında yer alıyor.