Dövme Sektörü Ve Sosyal Medya Devrimi
DAHASI+

Dövme Sektörü Ve Sosyal Medya Devrimi

Hiç düşündünüz mü sosyal medyadan önce dövme yaptırmak için nasıl bir yol izliyorduk diye? Bize ilham verecek fikirleri, hangi dövmeciye gideceğimizi ya da ne tarz dövmelerden hoşlandığımızı.. Ya da sosyal medyadan önce dövme yaptırmak gibi bir fikriniz bile yoktu belki de.

Facebook, Instagram, Tumblr, Pinterest gibi platformlar dövme sektöründe büyük bir değişime sebep oldular hatta bir adım ileri giderek bu platformların en çok fayda sağladığı iş sektörlerinden biri oldu bile diyebilirim. Hem müşteriler açısında hem de dövmeciler açısından. Ben dövmeciliğe bu sosyal medya etkisi başlamadan dahil oldum bundan ötürü eski ile yeniyi kıyaslayabilmek daha kolay oluyor. 

 

Dövmeciler bu konuda büyük bir fikir ayrılığı yaşıyor olsa da sosyal medyanın özellikle instagram’ın dövme sektörüne etkisi devrim niteliğinde. Eskiden diye bahsettiğimiz sosyal medya öncesi dönemde özellikle dövmeciler açısından o kadar fazla sorun veya kısıtlama vardı ve bu durumlar o kadar görmezden geliniyordu ya da farkına bile varılmıyordu  ki bunların hepsi sosyal medyanın etkisiyle teker teker gün yüzüne çıktı. 

 

Stüdyo sahibi kişilerin dövmecileri günlük yevmiye ile çalıştırmasından, izin gününüz ya da çalışma saatinizin olmamasına… Eskiden dövmeci bir çalışanken şimdi “sanatçı” konumuna geldi. En uçuk hayallerimde bile dövme yaparak dünyayı gezeceğim, başka ülkeye yerleşeceğim, tv programlarına çıkacağım ya da bir dünyaca ünlü bir dergide yazacağım aklıma gelmezdi ama bu bütün saydığım şeyler sosyal medya sayesinde oldu. Şu an müşterilerin %90’ı sosyal medya üzerinden bulup ulaşıyor sanatçılara. 

 

Müşteriler açısından da etkisi bambaşka oldu tabii ki. Eskiden dövme yaptıran bir profil çizebiliyorken şu an sanırım bu profil çok çok daha çeşitlendi. Sporcular, sanatçılar, aşçılar, emekli insanlar, patronlar, milletvekilleri, astronotlar(evet ciddiyim)… Çoğunluğun ya dövmesi var artık, ya da yaptırmayı düşünüyor. Bunda dövmelerin yine sosyal medya sayesinde çeşitlenmesinin çok ama çok büyük bir etkisi var. Özellikle mikro dövmelerin yaygınlaşması dövmeden korkan, çekinen ya da fikir bulamayan insanların bile dövme yaptırmasının önünü açtı. 

 

Bütün bu saymış olduklarımın dışında kötü yanları da oldu tabii ki. Bunlardan en büyüğü sosyal medyaya aşırı bağımlı hale gelmesi sektörün ve farkında olmadan tek tipleşmesi. Her ne kadar dünyada bir çok tarzda çalışan sanatçı olsa da özellikle genel beğeniye hitap etme ve “like” alma kaygısıyla tasarımların ve dövmelerin birbirine benzemeye başlaması. 

 

Bu “like” alma ve algoritmaya yenik düşmeme kaygısı büyük bir baskı oluşturuyor tabii ki ve bence yaratıcılığın en fazla darbe aldığı konulardan biri.

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası