İş görüşmesi yorucu bir süreçtir. Hepimizin bildiği sınav öncesi kaygısını daha gerçek sonuçlarla yani hayatınızı kazanma ihtiyacıyla birleştirir. Doğru işi bulana kadar bir dizi iş görüşmesine gitmek zor bir deneyim olabilir; kendi kaderine bırakılmış olarak değil de, daha yönlendirilmiş ve net bir şekilde nasıl ilerleyeceğinizi bilmek yardımcı olacaktır.
Psikoloji ve pazarlama profesörü Art Markman'ın Harvard Business Review'daki yazısına göre, iş görüşmesi sürecinde kendinizi öne çıkarmak ve bu işi (ya da bir sonrakini) alma şansınızı artırmak için yapabileceğiniz birkaç şey var...
Teşekkür Etmek İçin Yazın
Mülakattan hemen sonra 'teşekkür ederim' demek için bir e-posta yollamak veya bir tür profesyonel yazılı iletişim, kendinizi tanıtmak ve diğer adayların aksine kendinizi öne çıkaran biri haline getirmek için harika bir yoldur. Bu iletişimin sadece teşekkür etmeye odaklanması ve ne zaman geri dönüş alacağınızı kontrol etmek, mülakatta vermeyi unuttuğunuz bilgileri eklemek veya mülakatta unuttuğunuz soruları sormak için bir fırsat olarak kullanılmaması gerektiğini unutmayın. Sade, basit ve net bir 'teşekkür ederim' olmalıdır.
Takip Edin (Akıllıca)
Bir önceki maddede belirtildiği gibi, 'teşekkür' notu, onlardan ne zaman bir cevap alabileceğinizi kontrol etmenin zamanı değildir. Bunu yapmak için doğru zaman, görüşmenizin sonuna doğru, ayrılmadan hemen öncedir. Şimdi, bahsettikleri son tarihin geçtiği bir durumla karşı karşıyaysanız ve hala yanıt almadıysanız, onlara bir takip mesajı ile ulaşmak adil olacaktır. Bir hafta genellikle beklemek için iyi bir süredir ve takip mesajınızı işlerin durumunu öğrenmek için sabırsız bir talep haline getirmek yerine, mesajınızı kuruluşla çalışmak istediğinizi ifade etmek, sizinle konuşmak için zaman ayırdıkları için kısaca tekrar teşekkür etmek ve sizden isteyebilecekleri ek ayrıntıları veya bilgileri göndermeyi teklif etmek için kullanın.
Karşı Tekliften Yararlanma (Nazik Bir Şekilde)
Kendinizi, tercih ettiğiniz kuruluştan geri dönüş alamadığınız ancak farklı bir kuruluştan kağıt üzerinde somut bir teklif aldığınız bir durumda bulursanız, çalışmayı tercih ettiğiniz şirkete bunu bildirmenizde hiçbir sakınca yoktur. Ancak bunu bir tehdit ya da saatli bomba gibi göstermemek önemlidir. En iyisi onlara yazarak rekabetçi bir teklif aldığınızı, ancak aslında kendi şirketlerindeki rolü sürdürmekle daha çok ilgilendiğinizi bildirmektir. Bu onlara vermeniz gereken bilgileri verir ve ayrıca karar vermeden önce onlardan haber almayı bekleyecek kadar ilgilendiğinizi bilmelerini sağlar; bu da uzun vadede sizin lehinize olacaktır.
Geri bildirim talep edin
Peşinde olduğunuz işi gerçekten alamamanız durumunda, yine de 'teşekkür' notu göndermek iyi bir fikirdir. Ancak bu fırsatı, neyi daha iyi yapabileceğinize ya da kendinizi nasıl geliştirebileceğinize dair paylaşabilecekleri ipuçları ya da düşünceleri olup olmadığını sormak için de kullanabilirsiniz. Bunu size vermek onların işi değildir, ancak eğer verirlerse bir dahaki sefere üzerinde çalışmanız gerekenleri not edebilirsiniz.