Bir Kerem Bürsin İhtimali Daha Var O da Kerem
Dergi Konuları

Bir Kerem Bürsin İhtimali Daha Var O da Kerem

Yedişer yıllık kırılmalar eşliğinde ilerliyor hayatımız. Her yedi yılda bir, hayatımızın yönünü değiştirecek köklü bir değişimin tam ortasında buluyoruz kendimizi. Gök bilim, astroloji, kozmik düzen… Farklı alanların, inanışların ve kitapların ortak söylemlerinden biri bu. Bazen yolumuz, bazen de işimiz, eşimiz ya da gücümüz değişiyor.

Bu kırılmaların belki de en şiddetlisi, 30’ların başına denk geliyor. Keskin bir yol ayrımında, üzerinde koca koca harflerle “Kimsin, nesin, ne istiyorsun, nerede olmak istiyorsun” yazan levhaları buluyorsun karşında.

Kerem Bursin’in Türkiye’deki oyunculuk kariyerini başlatan, ekranın popüler yüzlerinden olmasını sağlayan ilk dizisi ‘Güneş’i Beklerken’in ilk bölümünün üzerinden tam yedi yıl geçti.

Tam da bu yıl, Kerem sanki ilk döngüsünü tamamladı, yeni kırılmanın meyveleri kapıda: Yeni dizi (Seni Çal Kapımı), bağımsız film (Eflatun), yeni reklam kampanyası (Under Armour) ve yeni GQ kapağı

Parantezleri tek tek açalım...

Hande Erçel ile başrolünü paylaştığı 'Sen Çal Kapımı', sezonun en popüler işlerinden. Dizi kısa sürede Türkiye sınırlarının dışına da uzandı; İtalya, İspanya, Brezilya, Arjantin, Şili gibi ülkelerde Twitter'da 'Trending Topic' listesine girdi. Hande Erçel ile Kerem Bürsin arasındaki uyum ve doğru ekip dizinin başarı formülü olarak gösteriliyor.

Yönetmenliğini Cüneyt Karakuş'un yaptığı, İrem Helvacıoğlu'nun da başrolde olduğu 'Eflatun' ise Kerem'in çok sevdiği, ileride daha çok zaman ayırmak istediği bağımsız sinema türünün en modern örneklerinden.

Under Armour reklam kampanyası ise bildiğimiz marka-celebrity birlikteliklerinden daha katmanlı. ABD'de Dwayne (The Rock) Johnson ve Stephen Curry gibi isimlerle iş birliğine giden marka Türkiye ayağında Kerem Bürsin ile buluştu. Kerem'in aynı zamanda yakın arkadaşı olan Mu Tunç'un yönetmenliğinde çekilen reklam filminde tek yolun ilerlemek olduğu, gerçek ilerlemenin de ancak 'ter, gözyaşı dökerek mümkün olduğu' mesajı hakim.


Bugüne kadar tanıdığımız kadarıyla Kerem, ailenin yurt dışında büyümüş, serpildikçe üzerine daha da sorumluluk almış üyesi. Her daim jileti, muntazamı, saygıda kusur etmeyeni. Suratı da gömleği gibi asla buruşmayanı, hep jilet görüneni; Türk gencinin ‘Amerikan’ olabilme rüyası, “Turkish Cowboy” lakabıyla, Teksas’taki 4 bin kişilik Amerikan lisesinde ‘herkesin sevgilisi’, mezuniyet balosunun prensi olma ihtimali. Hayatta her ilişkisini nazikçe yürütebilen, sağlığına ve bedenine çok iyi bakan, ülkesinin diline, derdine ve kültürüne sahip çıkan, hayallerden fırlayıp gerçeğe dönüşmüş gibi duran ideal bir Türk erkeği.

George Clooney’nin, Robert Redford’ın zamanında ‘şöhret ve oyunculuk’ ile ilgili sarf ettiği cümleleri hatırlatıyor kendine sesli bir şekilde: “Başlarda nefret edersin. Depresyonda hissedersin. Sonra kabullenirsin ve oyunu kurallarına göre oynamaya başlarsın. Senden beklenen her hareketi adım adım hayata geçirirsin. Cesaretin varsa, zaman içinde ayılır, içinde bulunduğun oyunun kurallarını değiştirebileceğini fark edersin.”

Kerem’e göre değişim, bir gece ansızın gelen, sabah kuşların cıvıltısıyla kutlanan, en çiçekli Instagram paylaşımlarıyla cümle aleme anons edilen ve bir GQ röportajıyla manşete taşınan bir başlık cümlesi değil. Farkında olmadan topladığın, biriktirdiğin ya da etrafa savurduğun, bazısının yanlışlıkla üzerine basıp ezdiğin tohumların bilinmez bir hikâyesi aslında.

“Zamanında, farkında olmadan ekiyorsun bu tohumlardan belki de yüzlercesini. Hepsinin yerini tek tek tespit edip, her gün sulaman gerekiyor. Kimisi, yeşerdikçe diken verebilir. Fark etmez, devam etmelisin sulamaya; neye dönüşeceğini bilemezsin. Boş vereceklerin de olacak. Ama illa ki, belki de hiç ummadıkların büyümeye ve seni sarmaya başlayacak.”

Bu değişim, ‘poz Kerem’in poster çocuk hallerini yavaşça yırtıp, yerine daha gerçek bir Kerem’i bizimle tanıştırabilir mi?

“Bahsettiğin poz Kerem bence hiç yoktu. Olmadı öyle biri” diye cevap veriyor, sakin bir tonda. “Yüzünün daha rahat göründüğü, biraz gevşeyip kendin olabildiğin anlardan bahsediyorum” deyince, yüzü bu kez tutuk bir gülümseme eşliğinde gevşiyor.

Yedi yıllık kırılma döngüsüne yaklaşırken, içinden geçtiği uzun tüneller, ilerledikçe karardığı anlar var. Tam da her şeyin uzaktan, dışarıdan, vitrinden en parlak, en kusursuz göründüğü anlar bunlar.

Ülkeye, bulunduğu sektöre, etrafındakilere ‘suç’ atmak da bir seçeneği olabilirdi. Aksine, “Hayatında yolunda gitmeyen bir durum varsa, bunun ilk sorumlusu sensin bir kere” diyor, faturayı kendisine çıkarıyor. “Direksiyon hakimiyetini tekrar sağlaman, her zaman an meselesi” diye bakıyor meseleye, “Yeter ki farkında ol.”

Derken, o ‘kırılma’ ânı geliyor. Hem mecazi, hem gerçek anlamda. İliğinde kemiğinde hissettiği, sesiyle irkildiği bir an bu: “Geçen sene omurgamı kırdım. Bütün vücudumu kaplayan korkunç bir acı içindeydim.  Korkunç bir ağrıyla gözümü açtım. Bir anlığına bir daha asla yürüyemeyeceğimi düşündüm. Yere basabildiğimi fark ettiğimde kendimi dünyanın en şanslı insanı hissettim. Omurgam kırıldığı için  kendimi dünyanın en şansız insanı olarak da görebilirdim oysa.”

Kerem’e göre mutluluk gibi, mutsuzluk da bir seçim. Bunu fark etmesiyle, yerinden oynatabiliyor satranç taşlarını. Çok okuduğu, yazdığı, bilgi topladığı, cümle aralarına bu bilgileri istemsizce serpiştirdiği, bol bol kitap tavsiyeleri paylaştığı bir dönemden geçişinin etkilerini hissediyorsunuz Kerem konuşurken.  Joe Dispenza’nın ‘Kendiniz Olma Alışkanlığını Kırmak’ kitabı listenin tepesinde. Kitapta geçen “Her sabah 20 dakikanı kendine ayır” tavsiyesini sabah rutinine dönüştürmüş, 20 dakikalığına hayatı çıkarıyor hayatından. Geriye kalan boşlukta kendisiyle baş başa kalıyor. Bazen yazıyor, bazen hiçbir şey yapmayıp sadece duruyor ya da aynanın karşısında kendisiyle konuşuyor.

“Günün sonunda 24 saatini kendinle geçiriyorsun. Düşününce kendimize gerçekte ne kadar vakit ayırıyoruz? Tek başına televizyon izlemekten ya da bir kitap okumaktan bahsetmiyorum. Durabilmek, kendini karşına alıp, düşüncelerini önüne koyup yakından bakabilmek ve ihtiyacını sorgulamak asıl mesele.”

Aynı kitapta Dispenza şunu da sorar okura: “Tarihte kaç kez ahmak oldukları düşünülen, bu yüzden şiddete maruz kalan ve sonra dâhi, aziz ya da usta olarak yükselen bireyler gördük? Orijinal olmaya cesaretiniz var mı?” 

Dispenza'nın bu sorusuna karşılık, ona engel yaratacak önündeki tüm taşları kendi elleriyle ufalıyor, gerçeğine ve doğalına biraz daha yaklaşıyor. Artık Türkiye’de yaşamasının, her geçen gün biraz daha ülkenin kültürüne, diline alışmasının bu duruma faydası çok: “Türk kimliğimle hep barışıktım. Benim için daha çok, bir tür keşif süreci başladı. Keşfettikçe zenginleştim, derinleştim.”  Kaderle, kederle arası olmamasına rağmen, tutunduğu ve benimsediği ifadeler var. Mesela, “Hayırlısıyla olur.”

“Kullandıkça rahatlamaya başladım. Olacağı varsa olur, olmazsa olmaz. Her şey hayırlısıyla, işte… Hayata buradan bakabilince, bir şeylerin olmasına ya da olmamasına takılıp, kendini yormuyorsun” diyor.



Çoğunluğun yolunu bulup, yurt dışına ‘kapak’ atmaya çalıştığı bir dönemde Kerem, tersine koşuyor; her geçen gün Türkiye’ye daha sıkı bağlanıyor. Kerem’in Türkiye bağlarını daha da kuvvetlendirdiği son yedi yılda buralardan giden çok oldu. TÜİK verilerine göre sadece 2017’de 113 bin 326 kişi Türkiye’yi terk etti. Yurt dışında yaşamayı tercih eden her beş kişiden ikisi 20-34 yaş aralığında. Kerem, burada yapacak daha çok işi olduğunu düşünüyor. Sadece ticari anlamda söylemiyor bunu: “Türkiye’de insanları etkileyebileceğim platform çok daha geniş ve bunu topluma fayda sağlayacak şekilde kullanma konusunda heyecanlıyım. Günün sonunda Amerika’da çalışmak istiyorum ama bu noktadan sonra hiçbir zaman Türkiye’den kopmam.”

5 milyon takipçisi olduğu Instagram hesabından, cinsiyetçi söylemleri durdurmaya yönelik yaptığı bir paylaşım, 270 binden fazla ‘beğeni’, binlerce yorum aldı; ulusal basında sayfa sayfa haber oldu.  “Erkek, ataerkil toplumlarda dünyaya seksist davranma ve konuşma ayrıcalığıyla geliyor bir kere. Çoğu davranışının ve sözünün ne kadar seksist olduğunun farkında bile değil. Toplum tarafından ona uzatılan ‘paket’ bu, sorgulamıyor bile. Belki de benzer kelimelerin içinde büyümemiş olmasından, günlük dile yapışmış her seksist ifade, çok rahatsız ediyor Kerem’i.  Sokakta, sette, gün içinde bu tür ifadeleri her duyduğunda düzeltme ihtiyacı hissediyor. “Böyle küfür etme. Etrafta kadınlar var ve onları rencide etmiş oluyorsun dediğimde hemen cevap şu oluyor: Niyetim o değil. Nasıl değil?“

Sorguladığı konular derin. Bir röportajda konusunu açmakla, üzerine iki Instagram paylaşımı yapmakla bunların değişmeyeceğinin farkında.

“En sevdiğim renk neden pembe olmasın mesela? Pembe ile yazdığım onlarca Instagram 'story'im var mesela. Kadının haklarını korumam, kadına şiddetin son bulmasına dair her seferinde sesimi yükseltmem mi beni daha ‘az’ erkek yapacak? Bunları her seferinde konuşarak, dile getirerek, hep birlikte normalleştirmeliyiz. Kadınların erkeklerin desteğe veya onlara 'sahip' çıkmasına ihtiyaçları yok, kadınların erkeklerin ve ataerkil bir toplumun onlara engel olmaması gerekiyor."



Tüm bunları sorgularken ara ara tekrarladığı bir cümle var: “Jön olmak istemiyorum ben. Öyle bir adam değilim ben. ‘Ekranların yakışıklı yüzü’ diye anılarak geçiremem hayatımı. Yakışıklı filan da olmak istemiyorum.”
Tam aksine, absürt komedi yapmayı, Aynen Aynen dizisindeki gibi eğlenmeyi hayal ediyor.

“İş dışındaki enerjimi de, platformumu da feminizimi ve kadın haklarını savunmak için kullanmak istiyorum. Asıl tutkumun ve söylemek istediklerimin sadece yüzde 20'sini gösterebliyordum şu ana kadar. Sakınacak bir cümlem yok artık.”

Steve Jobs’ın şu meşhur cümlesini de hatırlatıyor: “Çoğu zaman insanlar, siz onlara gösterene kadar neye ihtiyaç duyduklarını bilmezler."

Bir de değiştirmek istediklerini… Üzerine kat kat atılan, “maskülen, güçlü, yenilmez, yıkılmaz erkek” imajını imha planını…

Hayırlısıyla.

GQ Türkiye Sonbahar 2020 Koleksiyon Sayısı Köklerden Göklere, çıktı!

 

Genel Yayın Yönetmeni: Ali Tufan Koç
Fotoğraf: Erdi Doğan
Gardırop: Under Armour
Styling: Güneş Güner
Saç&Makyaj: Zeynep Dombaycıoğul
Prodüksiyon: Alara Kap
Mekan: Galataport İstanbul

İZLE
Kaan Yıldırım Yaz 2022'de Yolda
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası