Yarış günü öncesi sıralama ve antrenman turlarında güneşli bir hava, tıklım tıklım dolu tribünler ve yarışı bekleyen takımlarla beraber güzel bir ortama şahit olduk. Sıralama turlarının sonlarına doğru adeta ‘‘Pole pozisyonu benim.’’ dercesine harika turlar atan Max Verstappen yarış öncesi Hamilton’a göz dağı verir gibi oldu. Nitekim ikili sıralama turlarında bir sürtüşme yaşadılar ve el hareketine kadar gitti olayın boyutu. Neyse ki olay büyümedi. İkinci sırayı alan Hamilton’u, Red Bull’dan Perez takipledi. Klasikleşmiş başlangıç pozisyonlarının dışında uzun süre sonra ilk kez Ferrari sıralamada iki aracıyla beraber McLaren takımını geride bıraktı ve 4.-5. kombinasyonuna rezervasyonunu yapmış oldu.
Pazar günü yarış saatlerinde hava 28 dereceyi, pist sıcaklığı ise ortalama 38 derece civarlarındaydı. Start anından önce tüm gözler şüphesiz ki Hamilton ve Verstappen ikilisindeydi. Önceki yarışlarda yaşananlar ve sıralama turları esnasında gerçekleşen sürtüşmeden sonra start anında bir aksiyon gerçekleşmesi çok şaşırtıcı olmazdı. İşler kaos isteyenlerin dilediği gibi gelişmedi. Harika bir start alan Hamilton ilk virajda Verstappen’i geçip ilk sırayı aldı. İngiliz pilotun start anında gösterdiği refleks süresi 0,3 saniye civarı. Muazzam bir başarı! Yarışa dönecek olursak 5 kırmızı ışıkla beraber ilk sırayı kaptıran Verstappen ikinci, takım arkadaşı Perez üçüncü, Ferrari pilotu Leclerc dördüncü, Ricciardo beşinci sırayı alarak ilk tur sıralamasını oluşturdular.
14.tura kadar ön sıralarda herhangi bir aksiyon yaşanmamıştı. Lastiklerinden aşınma dolaylı şikayet eden Hamilton pite çağrıldı ve 11.turda pite gelen Verstappen erken pit stop avantajıyla Hamilton’ın 6.5 saniye önüne çıkmış oldu. Yarışın ilk taktik savaşını Red Bull kazanmış oldu.
Düzlük temposu şahane olan Mercedes, Hamilton ile farkı 30.turlara geldiğimizde 3 saniyenin altına indirmeyi başardı ve bu gelişmeden sonra Red Bull pit duvarından ikinci satranç hamlesi geldi. Lastik avantajı olduğundan 38. tura kadar pistte kalan Hamilton lastik değişimine gitti ve piste geri döndüğünde Hollandalı pilotun 9 saniye arkasındaydı. Ama burada dikkat edilmesi gereken detay 9 turluk lastik avantajının Hamilton’ın cebinde olmasıydı.
Son 15 tura girildiğinde tüm izleyenler olarak emindik ki yarışın sonu tamamen çekişmeli ve yakın bitecekti. Bitime 3 tur kalan farkı 1,5 saniyeye kadar indiren ve DRS etkisini çok iyi kullanan Hamilton’a cevap, virajlarda hata yapmayan Verstappen’den gelmeye devam etti. Son turda fark 0,9 saniyeye kadar inse de hata yapmayan ve günün pilotu seçilen Red Bull pilotu Max Verstappen yarışı kazandı. İkinci Hamilton, üçüncü Perez oldu ve start anındaki sıralamaları ile bitiş gördüler.
Yarışın en hızlı turunu atmayı başaran Hamilton açılan puan farkını bir nebze olsun minimalize etmeyi başardı. Ferrari pilotu Charles Leclerc, dördüncü başladığı yarışta podyum mücadelesi veremedi ancak arkasındaki isimlere göre oldukça hızlıydı. Damalı bayrağı dördüncü sırada gören Leclerc, son dört yarışta üçüncü dördüncülüğünü almış oldu. McLaren’den Ricciardo beşinci bitirerek Ferrari’nin daha hızlı göründüğü bu pistte Sainz Jr.’ı geçmeyi başardı. Bu sonuçlarla birlikte:
- Bitime 5 yarış kalan şampiyona lideri Max Verstappen 287.5 puana ulaştı.
- Hamilton aldığı ikincilik ve en hızlı tur bonusuyla 275.5 puanda kaldı.
- Takımlar şampiyonasında da Mercedes 460.5 puanla liderliğini korurken, Red Bull'un 437.5 puanla takibini sürdürdü.
- Günün pilotu Red Bull pilotu Max Verstappen seçildi.
- Takımlar şampiyonası 3.mücadelesinde McLaren ve Ferrari farkı 3.5 puana indi.
- Amerika GP, 400 bin seyirci ile en çok seyircinin tribünde yer aldığı yarış olarak rekor kırdı.
- Bir sonraki yarış 7 Kasım’da Meksika’da gerçekleştirilecek.