Max Verstappen
Uzunca bir aradan sonra geçen sene yeniden takvime girmeyi başaran İstanbul Park, bu sene de F1 tarafından vize alarak takvimdeydi. 2 hafta ertelemeli olarak ülkemize gelen yarışta, başlarda açıklanan %50 seyirci kısıtlamasının kalkmasıyla birlikte adeta tribünlere akın eden seyirciler, bir nevi geçen sene seyircisiz olarak düzenlenen yarışın acısını çıkardı. Tribünlerde tüm pilotlara sevgi gösterileri vardı. Şahane bir ortam ve motor sporları sevenlerin oluşturduğu enerji ile oldukça bir hafta sonu oldu doğrusu.
Yarış öncesi antrenman turları ve sıralama turlarında genel olarak en hızlı takımı görüntüsünü Mercedes ve Ferrari verdi. Geçmişe bakacak olduğumuzda bu sonuç Tifosi için sürpriz olmaz çünkü bu pist oldukça başarılı oldukları bir yer. Red Bull takımı ise antrenman seanslarında rekabetçi bir görüntü vermeyerek severlerini biraz olsun üzdü.
Fernando Alonso
Sıralama turlarında bir nevi taktik oyunlarına şahit olduk. Motor değişikliği yaptığı için yarışa 10 sıra grid cezası alarak başlayacağı kesinleşen Hamilton, takım içi konuşmasında en hızlı tur denemesi yapacağını ve pole pozisyonu deneyeceğini dile getirdi. Nitekim öyle de oldu. Ancak bu sonuçla 11.sıradan başlamayı garantiledi. Sıralama turlarını ikinci bitiren Bottas ilk cebi, Verstappen ikinci sırayı, Leclerc ise üçüncü sırayı alarak hafta sonu boyunca gösterdiği hızlı tempoyu korudu.
Yarış günü erken saatlerde bile Istanbul Park’a neredeyse 5 km kala oluşan araç trafiği ilginin ne kadar da fazla olduğunu kanıtlar nitelikteydi. Hafif kapalı bir hava, yarı ıslak zemin, pilotlara yapılan sevgi gösterileri, seyircilere selam vermek için tribünlere gelen pilotlar ve sabırsızlıkla yarışın başlamasını bekleyen binlerce taraftar ile muazzam bir yarış için gerekli bütün kombinasyonlar bir aradaydı. Zaten pist alanına adım atar atmaz o enerjiyi hissediyorduk.
Saat 15:06’yı gösterdiğin an beş kırmızı ışığın sönmesiyle birlikte uğultulu motor sesleri eşliğinde start verildi. Startla beraber ilk üç içindeki pilotlar yerlerini korudu. İlk virajda AlphaTauri pilotu Pierre Gasly ve Alpine pilotu Fernando Alonso temas yaşadı ve İspanyol pilot spin atarak geriye düştü. Bu temasın ardından Gasly, beş saniyelik zaman cezası aldı.
Startın kazanları diyeceğimiz iki pilot vardı. Yarışa 11.sırada başlayan Hamilton 9.sıraya kadar yükseldi. Başlangıçtaki yükselişinden sonra yedi tur boyunca Yuki Tsunoda'nın arkasına takılan Hamilton, Japon pilotu geride bıraktıktan sonra sürekli olarak yarışın en hızlı tur zamanlarını attı ve ön sıralara doğru atağını sürdürdü.
Geriden başlayıp yükselen bir diğer isim ise, Ferrari’den Carlos Sainz oldu. Sainz, 19. sıradan başladığı yarışın ilk sekiz turunda yedi geçiş yaptı ve 14. tura gelindiğinde ilk 10 içerisine girmeyi başardı. Neredeyse 35.turlara kadar ön sıraları ilgilendiren bir geçiş veya aksiyon yaşanmadı diyorduk ki bunu bozan kişi Lewis Hamilton oldu.
Red Bull pilotu Sergio Perez'i yakalayan Hamilton, arka düzlükte atağını yaptı. Ancak Meksikalı pilot, güzel bir savunma ile yerini korudu ve Hamilton'ı arkasında tutmayı başardı. Bu tabii ki Verstappen için güzel bir haber demek oluyordu. İlerleyen turlarda ön sıra pilotları sırayla pit stop yapmaya başladılar. Yeni lastikler ile daha iyi süreler elde edildiğini gören Mercedes pit ekibi podyum için çabalayan Hamilton’ı pite çağırdı ancak İngiliz sürücü bu çağrıyı reddetti ve pistte kalmaya devam etti.
Diğer bir yandan pite gelmeyerek yarışın liderliğini ele geçiren Leclerc, 12. virajda önce bir blokaj, ardından da bir arkadan kayma yaşadı. Monacolu pilot, 45. turda temposunun nasıl olduğunu, buna göre yarışı nerede bitirebileceğini sordu. Ferrari mühendisleri ise, Bottas'ı arkasında tutması hâlinde yarışı kazanabileceğini söyledi. Ancak F1 severlerin de bildiği üzere Ferrari mühendisleri yine hatalı karar verdiler. Son yılların vazgeçilmezi gibi bir olaydı resmen.
48.turda pite gelen Leclerc, yarış telsizinde yarış sonunda belirttiği gibi daha erken pit yapmasının daha doğru olduğunu dile getirdi. Oldukça haklı bir isyan. Yeni lastiklerini henüz ısıtmaya fırsat bulamadan Sergio Perez’e geçilen Ferrari pilotu podyum dışına çıkmış oldu.
Valtteri Bottas
Son turlarda başka herhangi bir aksiyon yaşanmadan finiş gördük. Start anından yarış sonuna kadar kontrolü elinde tutan Fin pilot Valttreri Bottas kariyerinin 10.zaferini Istanbul Park’ta kazanmış oldu. Şampiyona liderliğinde ikinci sırada olan Max Verstappen ikinci sırayı alarak liderlikte Hamilton’ın 6 puan önüne geçti. Podyumun son basamığı ise Red Bull’dan Sergio Perez’in oldu. Leclerc dördüncü, Hamilton ise beşinci olarak yarışı tamamlayabildiler. Ayrıca yarışa motor ünite değişikliği ile 19.sırada başlayan Ferrari pilotu Carlos Sainz Jr. tam on bir sıra atlayarak 8.sırada finişi gördü ve günün pilotu seçildi.
Kaliteli sürüşlere sahne olan keyifli bir yarışı bu kez kendi şehrimizde izleyip geride bıraktık. Ayrıca, 2021 Türkiye GP Formula 1 tarihinde kimsenin yarış dışı kalmadığı 12.yarış olarak kayıtlara girmeyi başardı.
Sezonun bir sonraki ayağı 22-24 Ekim tarihlerinde ABD'nin COTA pistinde gerçekleştirilecek.