Lewis Hamilton'ın Sansasyonel Dönüşüyle Brezilya GP
GQ Sports

Lewis Hamilton'ın Sansasyonel Dönüşüyle Brezilya GP

2021 takviminin 19. yarışı Interlagos’ta, son dönemde girdiğimiz şampiyonluk yarışına yakışan dolu dolu bir hafta sonunu geride bıraktık. Neredeyse 25 sıra cezası olmasına rağmen bu sporun efsanelerinden olduğunu kanıtlarcasına bir sürüş sergileyen Lewis Hamilton yarışı kazandı. Pilotlar ve takımlar şampiyonasında işler iyiden iyiye kızışmış durumda.

Meksika’da çift podyumu alan ve Verstappen’in galibiyetiyle dünya şampiyonluğu mücadelesinde Mercedes’e gözdağı veren Red Bull takımı, hafta içi söylemleri boyunca bu hafta favori olmadıklarını dile getirdiler. Bu bir strateji miydi yoksa gerçekten Mercedes takımının son güncellemelerinden ötürü mü böyle bir açıklama yaptılar bilmiyorduk. Daha önce iki kez yapılan ve bu sezon deneme aşamasında olan sprint sıralama yarışlarının sonuncusu bu hafta düzenlenecekti. Önceki sprint yarışları haftalarına bir göz atınca her sprint yarışı zamanı Hamilton-Verstappen arasında mutlaka tatsız olaylar yaşandığını görüyoruz. Mevcut puan durumu ve son haftaların yaklaştığını düşünürsek Brezilya GP de bize tam olarak kaos vaat ediyordu. Enfes ve heyecan dolu, son saniyesine kadar bizleri ekrana kilitleyen bir yarışı geride bıraktık.

Motor değişimi nedeniyle ana yarış öncesi 5 sıra grid cezası alan Hamilton, yeni motor avantajını elinde bulundursa da hızlı bir Verstappen karşısında dezavantajlıydı. Antrenman turlarında alıştığımız üzere Mercedes ve Red Bull araçları ile gridin geri kalanından oldukça hızlıydı. Sprint yarışın dizilişini belirleyecek olan sıralama turlarında oldukça etkileyici bir performans ile ilk sırayı alan Hamilton ve Mercedes bu sonuca sevinemeden Red Bull’un itirazı ile FIA ekibinin incelemesiyle sevinçleri bir nevi yarıda kesildi. Hamilton’a ait aracın arka kanadının DRS anında fazla esnediğini düşünen Red Bull, itirazında sıralama turlarında olduğu kadar yavaş kalmadı desek yeridir. 

DRS’e ve kurallarına değinecek olursak; aktif hale geldiği anda 85mm’den fazla açılmasına izin verilmeyen ve aksi olması halinde katı cezalara sebep veren bir sistem. Bu koşulları sadece 0.2 mm. ile karşılayamayan Hamilton, sıralama turlarından diskalifiye edildi ve sprint sıralama yarışına son sırada başlamasına karar verildi. Verilen bu karar hakkında Mercedes takım patronu Toto Wolff, ‘‘Süreç, testi 0.2 mm fark ile bir şekilde geçemediğimizi söylemeleri, normal protokolde olduğunu gibi bunu düzeltmemize izin vermemeleri, bunun yerine bizi hakemlere rapor etmeleri şeklinde gelişti. Yani ok, yaydan çıkmıştı. Kanat, hasarlıydı. Bir tarafta sorun yoktu, ortası da sorunsuzdu. Sağ taraf ise sorunsuz değildi ve bu aslında, performans anlamında dezavantajımız olduğu anlamına geliyor. Ancak diskalifiye olduğumuzu okuduğumuzda, dürüst olmak gerekirse buna inanamadım. Bunu WhatsApp üzerinden gördüğümde, (sportif direktör) Ron Meadows’un şaka yaptığını düşündüm.’’ açıklamasını yaparak bu kararı ne kadar ağır bulduğunu söyledi.

Ancak olaylar bununla da sınırlı kalmadı. Henüz FIA inceleme yapmadan önce sıralama turları biter bitmez kapalı park alanında şampiyonadaki rakibi Hamilton’ın aracının arka kanadına dokunduğu için 50 bin Euro para cezasına çarptırıldı. Sosyal medyada türlü geyik muhabbete sebebiyet veren dokunma olayı hakkında konuşan Verstappen, ‘‘Yani, tam olarak ne yaptığımı videoda görebilirsiniz. O noktada kanadın ne kadar esnediğine bakıyordum. Bildiğiniz gibi, sezonun başında arka kanatları biraz değiştirmek durumunda kaldık, çünkü arka kanat geriye doğru esniyordu. Ancak Mercedes’te bu hâlâ devam ediyor gibi gözüküyor. Bu yüzden gidip kanada baktım.” dedi. Verstappen ayrıca, aldığı para cezasının bayağı yüksek olmasını ve bunun hakemlere “güzel bir öğle yemeği ve bolca şarap” sağlamasını umduğunu söyleyerek işi şakaya vurdu.  

Tüm bu gelişmelerin ışığında sprint yarışında neler yaşanacağını merakla bekliyorduk. Normalin aksine sprint yarışlarına sürücüler istedikleri lastik setleri ile başlayabiliyorlardı. Yumuşak lastiğin avantajı ile start anında Verstappen’i geçip ilk sırayı alan Fin pilot Bottas, sprint yarışı kazanarak ana yarış öncesi pole pozisyonunu elde etmiş oldu. Start anında ilk sırayı kaybeden Verstappen ise sprint sıralamaları boyu ikinciliğini koruyarak ana yarış öncesi ilk çizgiyi elde etti. Bildiğiniz üzere 24 tur olarak koşulan sprint sıralama yarışında adeta Usain Bolt misali bir performans izledik Hamilton tarafından. Son sırada başladığı sprint sıralama yarışında tam 15 aracı geçerek 5.sırayı alan Hamilton, 5 sıra grid cezası ile birlikte ana yarış öncesi 10.sırada başlamayı garantiledi. Değinmeden edemeyeceğim çünkü 24 turda 15 araç geçmek gerçekten tarihin en iyi performanslarından biriydi ve bunu canlı izlemenin verdiği keyif başkaydı.

Pazar gününe geldiğimizde gridin ilk on sıralaması ise şu şekildeydi: Pole pozisyonunda Bottas, onu takiben Verstappen, Sainz Jr., Perez, Norris, Leclerc, Gasly, Ocon, Vettel ve Hamilton. Beş kırmızı ışığın yanmasıyla verilen startın ardından çok iyi kalkış yapan Red Bull pilotları, ilk virajda dışarıya taşan Bottas’ı geçerek ilk iki sırayı ele geçirdi ve büyük bir avantaj elde etmiş oldular. Henüz ilk turda 6.sıraya yükselen Hamilton, saf bir hızla birlikte rahat şekilde Ferrari pilotlarını da geçerek 4.sırayı aldı. 3.sırada yer alan takım arkadaşı Bottas’ın yer vermesiyle üçüncülüğü alan Hamilton yarışın henüz ilk bölümlerinde yaşadığı tüm talihsizliklere rağmen galibiyet şansını artırmıştı. Bir de bu güzel performansa iki kez güvenlik aracının piste girişi eklenince Hamilton’ın ekmeğine yağ sürüldü diyebiliriz. 

48. turda Verstappen ve Hamilton 4. viraj öncesinde karşı karşıya geldiler. Hollandalı pilot, dış taraftan kendisini geçmeye çalışan Hamilton'ı dışarı itti ve ikili birlikte pist dışına çıktılar. Sonuç olarak Verstappen, ön taraftaki yerini korumuş oldu. Hakemler, her iki sürücünün de pist dışına çıktığı bu olayı "yarış olayı" olarak gördü ve inceleme altına almadılar. 

Hamilton, Verstappen'in savunmasına rağmen bitime 13 tur kala 4. viraj öncesinde rakibine tekrar atak yaptı ve bu kez frenaj öncesinde Hollandalı pilotu geride bırakarak yarışın liderliğini ele geçirdi. Bu atağın ardından Mercedes'te büyük sevinç yaşanırken, İngiliz pilot liderliği aldıktan hemen sonra farkı oldukça rahat bir şekilde açmaya başladı. Yarışın kalan kısmında hata yapmayan ve kendisi için kaotik geçen hafta sonunda damalı bayrağı ilk sırada görerek çok kritik bir galibiyet aldı.

Sıralama turlarından diskalifiye edildiği için cumartesi günkü sprint yarışına 20. sıradan başlayan İngiliz pilot, böylelikle 10. sıradan başladığı pazar günkü yarışı, kusursuz performansıyla kazanmış oldu. Daha önce 8.sıranın gerisinde başlayıp bu pistte yarış kazanan kimse olmamıştı ve Hamilton bunu da başararak Brezilya GP’de şov yaptı. Diskalifiye kararı ve grid cezası ile birlikte 25 sıra cezası bulunmasına rağmen yarışı kazanan Hamilton, şüphe getirmez bir şekilde günün pilotu seçildi. Böylelikle bitime üç yarış kala Verstappen'le arasındaki puan farkını 14'e indirmiş oldu. Mercedes ve Red Bull arasındaki puan farkı ise 11 puana çıkmış durumda. Mercedes'in 521.5, Red Bull'un ise 510.5 puanı bulunuyor.

Sezonun bir sonraki yarışı 21 Kasım'da Katar'da yapılacak.

 

İlgili Başlıklar
Daha Fazlası