A4'e CV devrinin sonu
Hayat Rehberi

A4'e CV devrinin sonu

CV'niz istediğiniz kadar ışıldasın, Facebook durumunuz karışıksa kariyeriniz tehlikede. İmaj danışmanı Suna Kabadayı işveren cephesinde son durumu anlatıyor.

Artık şirketler, markalar Facebook, Twitter sayfaları kullanarak anlık iletişim kuruyor. İşveren CV kontrolünü sosyal paylaşım siteleri uzerinden yapabiliyor.
Bir kaç yıl öncesine kadar imaj yönetiminde e-mail adresinin seçimine, postaların yazım formatına dair hatırlatmalar yaparken şimdi neyi tweet'lediğinizi konuşuyoruz. Twitter'a girdiğiniz bilgi LinkedIn sayfanızda da çıkıyor, yeni açılan restoranda akşam yemeği yediğinizi müşteriniz de biliyor. Bütün dijital hayatınıza hakim olmak için yalnızca isminiz yeterli.

Sosyal medya duruşu testi

İş görüşmeleri de eskisi gibi değil. Şimdi şirketler özgeçmişi beğenseler bile adayın sosyal medya duruşunu beğenmeyebiliyor. İnsan kaynakları artık adayla ilgili ilk izlenimleri özgeçmişten, el sıkma şeklinden, kılık kıyafetten değil, dijital paylaşım alanlarından ediniyor.

Amerika'da yapılan araştırmalarda İK uzmanlarının yüzde 78'i, yani her beş kişiden dördü, adayın sosyal ağ hesabı yoksa işe alımlarda eksi puan veriyor.

Özellikle bazı mesleklerde sosyal medyada bulunmak daha da kritik. Ancak bilinçli kullanımın altı çizilmeli. Bunun en basit tarifi şu; sayfalarınız paylaşıma açıksa dikkatli kullanacaksınız, sizi tanımayanlar yanlış izlenimlere kapılmayacak ya da paylaşımları sınırlayacaksınız. Sizin yazdıklarınız, ekledikleriniz kadar başkalarının hakkınızda yazdıkları, ekledikleri fotoğraflar da pek çok kazaya sebep olabiliyor. Kısaca sosyal medyada imajınızı yönetmeniz gerekiyor.

Facebook sayfanız İK dosyasında

Reppler adında bir sosyal medya görüntüleme şirketinin 300’den fazla işe alım uzmanıyla yaptığı görüşmeleri yayınladığı araştırmanın sonuçları net: İşe alım uzmanlarının yüzde 90’dan fazlası adayları sosyal ağlarda inceliyor. Bu araştırmalar için en çok takip edilen ağ Facebook iken onu sırasıyla Twitter ve LinkedIn izliyor. Ama işverenlerin kendileri yüzde 86 ile en çok LinkedIn'i aktif kullanıyor, sonra Facebook, sonra yüzde 50 ile Twitter geliyor. İşe alım uzmanlarının yüzde 47’si bir başvuruyu aldıktan sonra bu incelemeyi yaptığını belirtirken yüzde 27’si de ilk tanışmadan sonra baktığını belirtiyor.

Şimdi esas çarpıcı olan, görüşme yapan uzmanlardan yüzde 69’u adayla ilgili olumsuz verilere ulaştığı için onu işe almaktan vazgeçtiğini söylüyor. Örneğin, aday sigara içmediğini söylüyor ama fotoğraflarda sigara içtigi görülüyor ya da adayın politik görüşleri fazla agresif bulunabiliyor. Marka duruşu ile çelişen bir imajı olabiliyor veya profilindeki resimler ya da paylaşımlardan adayın dışa dönük, eğlenceli, hayvansever olduğu izlenimi bir avantaja dönüşebiliyor. Uzmanların yüzde 68’inin söylediği gibi, burada gördüklerini beğendikleri için bir adayı işe almaya karar verielbiliyorlar.

Bu arada hic özgeçmis göndermeseniz de sosyal medya üzerinden işe alım yapma konusunda firmalar yeni stratejiler geliştiriyor, adayı doğrudan kendi arıyor, buluyor.

İş arıyorsanız paylaştığınız fotoğrafta, kurduğunuz cümlede sizi tanımayanlar ne düşünecek? Sayfanızı müşteriniz, yöneticiniz ziyaret etse neleri görecek, neler paylaşılabilir halde? Sosyal medya paylaşımlarınız kariyerinize nasıl hizmet edebilir? Artık bütün bu sorulara doğru yanıt bulmak parlak bir CV hazırlamaktan daha önemli.

Yazı: Suna Kabadayı 

İLGİLİ İÇERİKLER kariyer sosyal medya
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası