Paris Saint-Germain, 2021/22 sezonu için iddialı. Devre arası takımın patronluğuna getirilen Mauricio Pochettino’ya zaten çok iyi olan kadroyu geliştirerek destek oldular. Gelişen marka kültürüyle de yeni dönemin yıldızı olmaya gayret ediyorlar. 2022 model PSG’yi oluşturan etmenler neler, inceliyoruz.
Achraf Hakimi PSG yönetimi bu yıl Inter’in kilit şampiyonluğunda en önemli rollerden birini oynayan Achraf Hakimi için kesenin ağzını 60 milyon € kadar açtı. Hem üçlü hem de dörtlü savunmada önemli bir role sahip olan Hakimi, kendini 5 yıllığına Paris’e bağlayan sözleşmeye imza attı. Dani Alves’ten sonra sağ bekte skorer bir isim düşünmüş olacaklar ki, Inter’le bu yıl 7 gol atan Hakimi’yi savunma ve kenar hattına eklediler. Dani Alves PSG’de oynadığında belli bir yaşa ulaşmıştı fakat Hakimi henüz 23 yaşında. Hem PSG’nin hem de Hakimi’nin birbirilerine katacağı çok şey var. Georginio Wijnaldum Liverpool’un 2019 Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu ve 2020 Premier Lig şampiyonluğuna ulaşmasını sağlayan omurganın en önemli parçalarından Wijnaldum, PSG’nin orta sahasının eksik parçasını tamamlamak için bu yaz Paris’in yolunu tuttu. 30 yaşındaki Hollandalı’nın transferinin bedelsiz gerçekleştiğini belirtmek istiyorum. Marco Verratti’nin sahadaki yükünü rahatlatacağı muhakkak. İkili olarak da dinamizm sağlayarak çift yönlü etki yapacaklardır. Tabii bu tahminlerin kuvvetlenmesi için önce Mauricio Pochettino’nun bu kadroyu nasıl kullanacağını en azından birkaç maçta izlememiz gerekir. Sergio Ramos PSG yıllardır Şampiyonlar Ligi şampiyonluğunu hedefleyen fakat her yıl bir şekilde elinden kaçıran bir kulüp. Paris’teki yöneticiler, bunu bir lider eksikliğine yormuş olacaklar ki, Sergio Ramos’un sözleşme uzatmayacağını duydukları anda mesaiye başladılar. Bu süreç o yüzden çok da uzun sürmedi ve Avrupa futbolunun en “winner” liderini Madrid’den Paris’e getirmeyi başardılar. Saha içi lideri Ramos, PSG tarafından paylaşılan gönderilere göre şimdiden takım içi liderliğe başlamış gibi duruyor. Teknik direktör Mauricio Pochettino’nun savunmada Marquinhos ve Kimpembe ve Sergio Ramos’u hangi formatta kullanacağını henüz bilmiyoruz fakat rakip hücumcular için “duvar” olacakları kesin. Gianluigi Donnarumma İtalya’yla 2020 Avrupa Şampiyonu olan Gigi Donnarumma, an itibariyle dünyanın en değerli ikinci kalecisi konumunda. Milan kariyerine çocuk yaşta altyapıyla başlayan 22 yaşındaki genç kaleci, tıpkı yıllar önce Barcelona’dan PSG’ye transfer olan Neymar gibi yeni bir meydan okumaya ihtiyaç duyduğunu söyledi. Milan kulübü, yıllardır onca emekle büyüttüğü Donnarumma’dan bir cent bile kazanamadı. Donnarumma gibi bir potansiyeli bedelsiz kaptırdılar. PSG cephesinden bakarsak, uzun soluklu bir kaleci kazandıklarını söyleyebiliriz. Kalecinin de savunmanın bir parçası olduğunu düşünürsek PSG şimdiden kalesinin önüne duvarları ördü yorumu çok da yanlış olmaz. 2022 Model Ürünler Yeni transfer Sergio Ramos’la şimdiden özdeşleşmeye başlayan ana forma, kırmızı kontür detayları ve iç içe geçen halka tasarımlarıyla bu yılın en gözde ürünlerinden. %100 geri dönüştürülmüş ürün olması da marka değerini yükselten bir diğer öge. Piyasaya sürülen yeni pembe-beyaz deplasman forması da ana forma kadar rağbet göreceğe benziyor. PSG’nin bu ürünleri pazarlama konusunda en büyük avantajı kuşkusuz FIFA22. Kapağında PSG formalı Kylian Mbappe’ye yer veren oyun, küresel çapta takım ve oyuncu tanınırlığını sağlayan bir etmen. Marka Kültürü Manchester United ve Real Madrid’in Asya’da yaptığı markalarını küreselleştirme adımlarını hız kesmeden PSG yönetimi de yaptı ve başarılı oldu. Hatta onları ciddi oranda geride bıraktı diyebiliriz. Şu an dünyanın neresine giderseniz gidin sokaklarda PSG formasıyla koşturan çocuklar görebilirsiniz. Buradaki en büyük payı Paris Saint-Germain marka menajeri Fabien Allegre’ye vermemiz gerekir. PSG’yi futbol takımı olmanın yanı sıra, adeta bir giyim markası haline getirmesiyle meşhur. Air Jordan & Nike işbirliğiyle ve özgün tasarımlarıyla piyasaya sürdükleri ürünler, hem PSG’nin marka değerini hem de küresel tanınırlığını artırıyor. Sadece futbol ürünleri değil, sportif giyim markasıymış gibi geniş skalada envai çeşit PSG ürünü bulmak mümkün. 2022 ürünleri de vitesi iyice artırmış gibi duruyor. İkonik tasarımlarla bu yıl piyasaya sürdükleri ürünler, yıllar sonra da “efsane formalar” listelerine konuk olacak öngörüsünde bulunabiliriz.
MESSI & ARJANTİN HİKAYESİNDE COPA AMERICA ŞAMPİYONLUĞU NE ANLAMA GELİYOR?