Haftaya başlamadan önce, FIA tarafından daha önce açıklanan 2 büyük yenilik tanıtıldı. Antrenman seanslarından önce yapılan lansmanda gelecek yıl kullanılacak araç modeli ve yapılacak değişikler görücüye çıktı. Bununla beraber ilk kez sprint yarış sistemi denendi ve hafta sonuna güzel bir yenilik kattı diyebiliriz. Cuma gününün ilk antrenman seansını 0,7 saniye farkla Verstappen ilk sırada tamamladı. Antrenman seansından birkaç saat sonra F1 tarihinde ilk kez denenecek olan sprint yarışlarından dolayı Cuma gününe alınan sıralama turlarını ise kendi evinde yarışan Lewis Hamilton kazandı ve cumartesi akşamı koşulacak sprint yarışa ilk sırada başlamaya hak kazandı. Verstappen ikinci, Bottas ise üçüncü sırayı elde etti.
Cumartesi gününe girdiğimizde günün erken saatlerinde sürücüler 2.antrenman seansı için piste yavaş yavaş çıkmaya başladılar. Alıştığımızın dışında ilerleyen bu yeni sistem birçok kafa karışıklığına sebep olsa da, heyecan ve seyir zevkini büyük ölçüde arttırdı.
İkinci antrenman seansına bakıldığında büyük bir olay yaşanmadı ve akşam yapılacak sprint yarışı öncesi bir nevi yarışa hazırlık anlamında sürüşler yapıldı. Tabloyu kimse önemsemedi desek yalan olmaz.
Seansı Red Bull sürücüsü Max Verstappen ilk sırada tamamladı. Akşam saatlerine geldiğimizde sprint sıralama yarışı vaktiydi. Pazar günkü ana yarışın grid sıralamasını belirleyecek olan bu yarışta sürücülere lastik seçimi serbestliği verildi. Güzel bir start alarak Hamilton’u rahatça geçen Verstappen, devamlı artan temposuyla farkı açtı ve yarışı rahat kazandı. Tarihin ilk sprint yarışını kazanan pilot olan Çılgın Max hem ana yarışın pole pozisyonunu hem de 3 ekstra puanı kazanmış oldu. İkinci olan Hamilton 2, üçüncü olan Bottas ise 1 aldı. Sprint yarışta iyi bir gün geçiren Leclerc, Ferrari adına Pazar günkü yarışa 4.sırayı alarak umut dağıttı.
Ana yarış gününe geldiğimizde çok sıcak bir havayla karşı karşıyaydık. Bir önceki gün pole pozisyonunu kazanıp yarışa ilk sırada başlayan Verstappen, yine favori olarak gösteriliyordu. Lakin öyle olmadı. Olaylı bir ilk tur ve seyircilerin sevdiği bir kaos ortamı yaşadığımız yarışta henüz ilk virajda Verstappen ve Hamilton temas yaşadılar. Bu temas ile Verstappen bariyerlere çarptı ve yarış dışı kaldı.
Harika startı ile Bottas’ı geçip üçüncü sıraya yerleşen Leclerc ise ilk iki sırada yaşanan kazadan şanslı olan kişi olarak çıktı ve temasın etkisiyle hız kaybeden Hamilton’ı geçerek henüz ilk turda liderliği aldı. Kazadan dolayı yarış durunca bir nevi şans elde eden Hamilton’a 10 saniye zaman cezası verildi ve işler onun için iyice kötüye gitmeye başladı kendi evinde. Yarışın 16.turundan sonra motorunda sorun yaşayan Leclerc ön tarafta ki avantajını kaybetmeye başladıkça Hamilton iyice liderliğe doğru hızlandı. Bitime 4 tur kalana kadar liderliği vermeyen Ferrari pilotu Leclerc, 10 saniye cezasını çekmiş ve kendi evinde bu zaferi oldukça isteyen çok hızlı bir Hamilton’a daha fazla defans yapamadı ve geçildi. Kazadan dolayı yarış dışı kalan Verstappen ve Red Bull hegemonyasının bittiği bu yarışı Mercedes ile Lewis Hamilton 10 saniye zaman cezasına rağmen kazandı.
Tüm yarışı neredeyse lider geçen ancak son turlarda geçilen Leclerc ise ikinci olarak 2020 Britanya GP’den beri ilk podyumunu elde etti. Günün pilotu seçilen Monakolu pilot takımdan ve araçtan oldukça mutlu olduğunu belirtti. Yarışı üçüncü bitiren Bottas ise podyum serisini devam ettirdi.
Ricciardo, bu yılın en iyi yarışlarından birini çıkardığı Britanya GP'de, dördüncü olan Norris'in 14 saniye ardında beşinci sırada gördü ve McLaren kariyerinin en iyi sonucunu almış oldu.
Carlos Sainz, yarışın öne çıkan isimlerinden biriydi ancak yavaş pit stop nedeniyle epey vakit kaybetti ve son bölümde ne kadar zorlarsa zorlasın Ricciardo'yu geçemedi. Bundan ötürü de yarışı Avustralyalı pilotun 0.8 saniye ardında altıncı sırada bitirdi.
İlklerin ve bozuların serilerin ardından bize çok güzel bir hafta sonu keyfi veren F1’in bir sonraki durağı Macaristan GP. 1 Ağustos’ta görüşmek üzere.