Tören gecesinden yüzümü güldüren onca andan sadece bir tanesi ama sahnede hızlı geçse de, bu kelime aklımda kaldı. Bir kitapta “aşk” kelimesinin, çağımızın en yorgun kelimelerinden biri olduğunu okumuştum. Hemen her yerde, hemen her konuda kullanıldıkça kelime de eskiyor, hakikaten yoruluyor. Günümüzde bir benzeri yorgunluk da acaba “hype” için var mıdır diye düşünüyorum. “Hype, benim için geçici bir his. Bu nedenle kelime olarak bende çok derin bir anlamı yok, önemli olan çıkan eserlerin kalıcı olması” diyor Berkcan Güven.
Berkcan, soyadına ihtiyaç duymadan adıyla tanıdıklarımızdan. YouTube’da yaptıklarıyla kendi hikayesini yazanlardan. YouTube’a ilk videosunu yüklediğinde, geleceğe dair aklında neler vardı, zamanla bu hobisi nasıl ciddiyet kazandı merak ediyorum. 7-8 senedir sürekli ürettiğini ve her videosunun birbirinden farklı olduğunu düşünüyor. Ciddiyet kavramı, videolarından da hayatından da uzakta. Belki bu sayede, video üretimi anlamında bir profesyonel olsa da içindeki amatör ruhunu koruduğu için bugün biz hala onu konuşuyoruz. “Uğraştığım şeylerden çok çabuk sıkılabiliyorum, o yüzden kendim ne istiyorsam onu yapıyorum ve bu böyle devam edecek. Herkesin kendine özgün bir üretim şekli var, benimki de bu.” Sıkılmak, üretmenin en temel ateşleyicilerinden biri. Hemen her alanda bu böyle. Berkcan’ın kendinden çok emin ve bir o kadar da rahat tavırlarını görünce, aklında sürekli yeni bir fikrin dolandığını zaten hissediyorsunuz.
“YouTuber”, neredeyse diğer tüm mesleklerin aksine bizzat bu işi yapan kişiler tarafından oluşturulan, ortaya çıkan bir kavram. Berkcan da YouTube’u bir platform olarak görüyor. “Burada içerik üretenler otomatik olarak YouTuber oluyor ama kendimi kalıplara sokmuyorum ya da YouTuber diye anılmak beni gocundurmuyor. İnsanlar ne diyorsa o olsun, takıntılarım yok.” Yaptığı işi, kendi yolunda kendisi şekillendiriyor.
Bir işi 7-8 yıl sürdürmek uzun bir mesai. Üstelik bu iş, dünyanın en hızlı gelişen ve en yoğun trafiğe sahip platformlarından birindeyse, sürekli bir trend’i yakalamanız ya da yeni trend’ler yakalamanız söz konusu. YouTube’a içerik üretmeye başladığından bu yana, seslendiği kitlenin değiştiğini, genişlediğini, küçüldüğünü, tekrar değiştiğini, büyüdüğünü söylüyor. “Ortaya koyduğum içeriğe göre kitlenin değişmesi çok normal, mesela takipçim olup müzik yapmamdan hazzetmeyen bir kitle var. Müziği çok seven ama YouTube’u izlemeyen, bilmeyen bir kitle de var. Ama önemli olan benim bu yolda ortaya çıkan organik hikayemdi. Anneannesiyle video çeken çocuktan sahnelere…” Son cümle, fazla açıklama istemiyor. Bir hayalin peşinden keyif alarak koşma cesareti, günün sonunda mutlaka sonuç veriyor.
Devamı GQ Men of the Year 2021 Kış Sayısında