Facebook duyguları mı ölçmeye çalışıyor?
Popüler

Facebook duyguları mı ölçmeye çalışıyor?

Teknoloji blogger'ı Robert Scoble, Facebook'un bizi nasıl bir geleceğe hazırladığına dikkat çekiyor.

Robert Scoble’ın paylaştığı hikayeye göre Max Woolf‘un Facebook sayfasındaki bir durum güncellemesine uzunca bir yorum yazmış olan Scoble, yazıyı gönderdiği anda Facebook’un şu uyarısı ile karşılaşıyor:


"This Comment Can't be Posted

This comment seems irrelevant or inappropriate and can't be posted. To avoid having your comments blocked, please make sure they contribute to the post in a positive way."


“İlgisiz ya da yakışıksız olduğundan dolayı yorumunuz yayınlanamıyor. Engellenmemesini istiyorsanız yaptığınız yorumların pozitif bir içeriğe sahip olduğundan emin olun.”

Daha önce böyle bir şeyle kimsenin karşılaşıp karşılaşmadığını soran Scoble’a göre Facebook’un bu uyarısı epey korkutucu.

Aslında Robert Scoble gibi popüler bir figürün sosyal ağlarda küfür kullanarak yorum yapmayacağını, yani bu engellemenin küfürden dolayı olmadığını bilenler için Facebook’un bu uyarısı daha da ilginç şekil alıyor.

Eğer bu uyarı bütün kullanıcılar için geçerli olacaksa (yani alelade bir test değilse) Facebook’un gerçek zamanlı olarak bizi ve ürettiğimiz içeriği denetliyor olduğunu düşünebiliriz (ki bu zaten kısmen gerçekleşiyor). Bu da aslında (Scoble’ın da belirttiği gibi) Facebook’un duygularımızı ölçmeye çalıştığı anlamına çekilebilir. Nasıl bir algoritmayla bunu başarıyorlar ya da ne kadar başarılılar bilemiyorum ama merak ettiğim, bu gibi bir ölçüm ve denetleme ile Facebook nereye varmak istiyor?

Tabii reklamverenler için Facebook kullanıcılarının duygularını gözlüyor olmak değerli bir veri olabilir. Malum Facebook’un satışa çıkardığı son spotları (sponsored, ana sayfa ve çıkış) ile beraber reklam için açılacak başka bir alan kalmadı. Yani bu duygu ölçümü yeni bir reklam satış stratejisinin başlangıcı olabilir. Ya da ben abartıyorumdur ve yalnızca içerik yönetiminin bir parçasıdır. Neticede Facebook’un uygunsuz sayfa yorumlarını (aşağılayıcı, kışkırtıcı ya da spam nitelikli vb) otomatik olarak engelleyebilme özelliği, Türkçe sayfaları bilmiyorum ama İngilizce sayfalarda yer alıyor ve bu özellik de onun bir uzantısı pekala olabilir.

Olasılıklar üzerinden konuşmak epey tatsız. Şu halka arz gelsin de şeffaf haldeki Facebook’un makyajsız ne kadar güzel olduğunu görelim istiyorum.

Güncelleme: Scoble engellenen yorumunu paylaştı. Herhangi negatif bir kelime ya da duygu gözükmüyor.

"I’m so glad I didn’t start a media business. It’s actually really tough to get new and interesting stories and to avoid falling into drama. People forget that Techcrunch was built step-by-step as a new publishing form was taking shape. PandoDaily doesn’t have that advantage and, is, indeed, facing competition from social networks that is quite good indeed.

I no longer visit blogs. I watch Twitter, Google+, and Facebook, along with Hacker News, Techmeme, Quora. These are the new news sources.

Plus, Pando Daily actually doesn’t have enough capital to compete head on with, say, D: All Things Digital or The Verge, both of which are expanding quickly and have ecosystems behind them."

Güncelleme 2: Techcrunch’ta Facebook tarafından yapılan açıklama yayınlandı. Özetle hata olduğunu ve düzeltmeye çalıştıklarını söylüyorlar.

"To protect the millions of people who connect and share on Facebook every day, we have automated systems that work in the background to maintain a trusted environment and protect our users from bad actors who often use links to spread spam and malware. These systems are so effective that most people who use Facebook will never encounter spam. They’re not perfect, though, and in rare instances they make mistakes. This comment was mistakenly blocked as spammy, and we have already started to make adjustments to our classifier. We look forward to learning from rare cases such as these to make sure we don’t repeat the same mistake in the future."

İZLE
GQ Men of the Year 2024: OOO
İLGİLİ İÇERİKLER
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası