Haluk Bilginer Hiç Çürümeyecek

Ne ruhunda düş kuran bir göz olması, ne de Shakespeare ile gizliden gizliye fısıldaşması… Onun, hiç çürümeyecek olmamasının sebebi, tiyatro sahnesine koyduğu eserleri ya da ormanda kaybolmuş karakterleri bizimle tanıştırıp durması da değil. “Hayatta kaldığı, ömrünün yettiği sürece yapmaya devam edeceği birkaç küçük detay yüzünden” diyelim, sıralayalım…

02 Ocak 2021

Haluk Bilginer Hiç Çürümeyecek

En büyük sanatın, kişinin karakterine ‘üslup kazandırması’ olduğunu hatırlatacak bir kere. Nietzsche’ye ‘O iş bende’ diye göz kırpmış olacak.

 

İnsanın daha katlanılabilir görünmesini ve kendinden memnun olmasını sağlayacak. Bunun için sadece sanatı kullanacak.  Vicdanımızın rahatsız olmasını da isteyecek; “Rahatsız olmak iyidir” diyecek arada.

 

21-01/02/moty_ig_fotolar80.jpg

 

Uykusunda Shakespeare ile yine laf dalaşına girecek, hızını alamayıp sabahında bilek güreşine çağıracak. Delilerin körlere yol gösterdiği bir düzende, Kral Lear’ın "Sevgisini bağıra çağıra anlatmıyor diye, sevgisiz diyemezsiniz kimseye” cümlesini hatırlatacak her defasında. Sevgiye inanacak. Sevgiden yürüyecek.

 

Deliliğe övgüler yağdıracak Erasmus gibi. Yanılmanın pek kötü bir şey olduğundan dem vuranlara “Hayır efendim, insanın başına gelebilecek en büyük kötülüktür hiç yanılmamak” cümlesini, bürüneceği bir karakterin kulağına illa ki inceden fısıldayacak.

 

21-01/02/moty_ig_fotolar79.jpg

 

Mutluluğun mücadeleyle eşit olduğunu ve ancak sürekli bir şeyleri alt etmeye çalışmaktan gelebileceğini hatırlatacak. Karşımıza çıkan engelleri, yeri geldiğinde ve gerekirse kafa atarak asma cesaretini verecek bize, ağzından tek kelime çıkmadan. “Bunu yaparsan mutlu olursun” diye bakacak. Hayata kafa atabilme hakkımız ve lüksümüz olduğunu hatırlatacak.

Hangi yöne, nasıl bir adım atacağımızı bilemeden öylece yerimizde durakaldığımızda “Hiçbir şey yapmadığınız ne mutlu olabilirsiniz ne de mutsuz, öyle ot gibi yaşarsınız” cümlesi çınlayacak kulaklarda.

 

İnsanlığın işlediği ve işlemeye devam ettiği tüm ayıpları, “Bundan daha büyük bir karanlık olamaz” dediği cehaleti, saf ve çocuksu bir çabayla örtmeye çalışmaya devam edecek.

Oyunculuk aşağı yukarı böyle bir şey ona göre. Soranlaraysa “Oyunculuk yapmaya çalışıyorum” diyecek.

 

21-01/02/moty_ig_fotolar81.jpg

 

Adalet ve bellek kaybı üzerine bir dizi olan Şahsiyet’teki performansı sayesinde kazandığı Emmy ödülü konuşmasına sıkıştırdığı “Bireyin bellek kaybından daha tehlikeli olan şey, toplumsal bellek kaybıdır. Bu yüzden içinde yaşadığınız toplumun bellek kaybı yaşamadığından emin olun” cümlesiyle uyandıracak bizi.

 

 

Yazının tamamı GQ MOTY 2020 Özel Sayısında... 

 

Onur Ödülü: #HalukBilginer


Yazı: @alitufankoc
Fotoğraf: @emredogru
Styling: @gunesguners
Kıyafet: @hemington.turkiye
______

Genel Yayın Yönetmeni: @alitufankoc
Projeler Koordinatörü: @alarakap
Moda Direktörü: @gunesguners
Moda Editörü: @erkanaltunay
Prodüktör: @ahmedcayli
Fotoğraf Asistanları: @mratkahya @omerserifkuru İbrahim Erdal, Murat Demir
Moda Asistanı: @can.busenurz @hackanyildirim
Sanat Yönetmeni: @ovapu
Sanat Ekibi: Abdül Kerim Taşcı, @ttdamla
Prodüksiyon: @ppristanbul Melis Özçelik, Zeynep Altunkut
Prodüksiyon Asistanları: Demirhan Sander, Gökhan Özkan, Tayfun Keskin
Set Gripim: @setgripim

 

Haluk Bilginer Moty 

GQ MOTY2020 Özel sayısını buradan satın alabilirsin.


Maksut Aşkar: Özgür İrade Gezegeninde Bir Şef

DERGİ KONULARI | Maksut Aşkar: Özgür İrade Gezegeninde Bir Şef

Engin Öztürk: Centilmenlik Beyaz Bulut Gibi Gezmeli Üzerimizde

DERGİ KONULARI | Engin Öztürk: Centilmenlik Beyaz Bulut Gibi Gezmeli Üzerimizde

Haldun Dormen: Enerjisi Mutluluğundan

DERGİ KONULARI | Haldun Dormen: Enerjisi Mutluluğundan

Alina Boz: Yeni Nesil Bir Yıldız

DERGİ KONULARI | Alina Boz: Yeni Nesil Bir Yıldız

Osman Sezener: Başrolde Ateş

DERGİ KONULARI | Osman Sezener: Başrolde Ateş

Erol Tabanca: Zahmetsiz Rahmet Olmaz

DERGİ KONULARI | Erol Tabanca: Zahmetsiz Rahmet Olmaz

Daha Fazla Göster