“Sessizlik değil de, daha çok ses yapıyor olmak beni cezbeden.”
“Sudaki Çığlık” albümü, Lara Di Lara için 2020’de gerçekleşen bir hayal ve yeni albümler de yeni hayaller demek. Albümün adı, aslında onun temel motivasyonuna da işaret ediyor: Lara Di Lara ses çıkarmayı, sessizliğe tercih ettiği için müzik yapıyor. Müzik ayrıca ona, günlük hayatta öylece söyleyemediklerini dile getirme konusunda da bir araç oluyor, bir anlamda müziği ona o da müziğine cesaret veriyor.
“Müzik bana daha cesur olabileceğimi gösterdi. Sadece müzikal anlamda değil, insan olarak da. Daha özgür, daha bağımsız, daha kendim gibi… Ne kadar müzik yaparsam, ne kadar çok üretirsem ve denersem o kadar çok cesaretlenip yapasım geliyor. Yaptığım müzik ile beraber aslında sanki kendimi ve hayatı daha çok keşfediyorum.” Son single’ı “Çok Yakınken”, aslında 2021 boyunca bizi bekleyenlerin bir habercisi; Lara Di Lara’nın kendi içini, keyfini ve kalbini dinleyerek ürettiği yeni şarkıları yolda.
2020 ya da pandemi sürecinde yapmak istediğin veya gerçekleştirdiğin bir hayalin var mı ? Bir sonraki adımın nedir?
2020’deki gerçekleştirdiğim hayalim ‘Sudaki Çığlık’ albümü. Bir sonraki hayalim ve hayallerim de sürekli albüm yapmak.
Müzik yapmak sende, kendine dair bilmediğin ne öğretiyor sana, ne farkettiriyor ?
Daha cesur olabileceğimi gösterdi. Sadece müzikal anlamda değil, insan olarak da... Kendimi keşfetme anlamında daha cesur olmaktan bahsediyorum. Daha özgür, daha bağımsız, daha kendim gibi.. Ya da kendimde bilmediğim yönleri keşfetmemi sağlıyor, ne kadar müzik yaparsam, ne kadar çok üretirsem ve denersem okadar çok cesaret edip yapasım geliyor gibi.
Ama sadece müzik için değil, bu yaptığım müzik ile beraber aslında sanki kendimi ve hayatı daha çok keşfediyorum.
Şu an yaptığın şeyi yapmaya devam ettiren en büyük motivasyon nedir ?
Birincisi herhalde, genel olarak ses çıkarmak. Yani sessizlik değil de, daha çok ses yapıyor, çıkarıyor olmak beni cezbeden şey.
İkincisi de belki de günlük hayatta dümdüz söyleyemediğim birtakım şeyleri yazı ve müzik aracılığıyla söylemek beni oraya bağlıyor, hep yapmak istiyorum.
Senin üretim sürecin nasıl işliyor?
Biraz değişiyor aslında. Çünkü hem söz hem müzik yazdığım için şiir, hikaye ne diyeceksek ona, ikisi farklı farklı da gelişebiliyor.
Önce müziği yazmaya başlayabiliyorum, bu küçük bir melodiyle de başlayabiliyor ve kendimi bütün parçayı yaparken de bulabiliyorum.
Bazen de ufak bir yere karaladığım söz orada kalmış oluyor ve geri dönüp baktığımda oradan devam edip, o bir şarkı sözü haline geliyor ve onu müziğe katıyorum. Bazen ikisi birlikte çıkıyor.
Sahneye çıkmadan önce nasıl hissediyorsun?
Ben sahneye çıkmadan önce aşırı heyecanlanırım. Her sahneye çıktığımda böyle oluyor. Bir de uykum gelir aynı zamanda, ama çıktığım an biter. Birinci parçadan sonra inmek istemem.
Çıkmak istemiyor değilim çok çıkmak istiyorum, söylemek istiyorum ve buluşmak istiyorum. Zaten hep beklediğim şey bu oluyor ama öncesinde müthiş bir yorgunluk oluyor. Herhalde Ters tepki.
Bundan bir yıl sonraki kendine nasıl bir tavsiye verirsin?
Kendinden hep emin ol derdim. Başkalarının sözlerine çok takılma derdim. Kendi içini, keyfini ve kalbini dinle derdim, buna devam et derdim.
Bu röportajın bir bölümü GQ Bahar 2021'de müzikte yeni bir sayfa açanlar dosyasında yayınlanmıştır.
Yazı: Yiğit Tuna
Fotoğraf: Ali Kalyoncu
Moda Editörü: Anıl Can
Prodüksiyon: Derya Gürsel
Işık: Okan Ataş
Fotoğraf Asistanları: Burak Kuzgun, Tuğcan Temizkan
Moda Editörü Asistanları: Zeynep Bala Dura, Yağmur Yüksel
Prodüksiyon Asistanları: Eda Güneş, Busenur Can
Saç: Harun Ateş - Makyaj: Bedirhan Aydı
DOSYANIN BİR DİĞER RÖPORTAJI:LİL ZEY